Inlägg från: skrattmaja |Visa alla inlägg
  • skrattmaja

Vi som väntar junibebisar del 2!

hittat hit!!!

kanonbra att du fixade i tid katta! uppskattas verkligen!!! till dig

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • skrattmaja
    ang kläder! här satsar vi ockå på 56 dvs inte mindre! men de flesta midjebyxor kan man ju vika i midjan utan att det blir kans om man skulle vilja det!
    johanna vägde 3240 g när hon föddes o för henne var långärmat i 56 lite stort men kortärmat i 50/56 samt 56 kunde hon ganska snabbt ha!!!
    har ju som sagt kläderna kvar sedan johanan men just de första kläderna vill jag har lite nya sen om de är fr tradra el butik bara de är nya för oss

moderna modern, den perfkta boulan, det låter avencerat!!!!
  • skrattmaja
    bebek, även vi anv parfymfritt tvättmedel o så anv jag en gnutta sköljmedel även detta parfymfritt för annars kan jag inte hantera tvätten, så mkt statisk elektricitet!
    ang vagn så kommer vi att anv den som vi sparat fr dottern, det är en emmaljunga city cross med liggkord, så det är ju en variant istället för att anv mjul/hårdlift i vagnen!

Känns bra att vi har den kvar för jag gillade den hur mkt som helst... nu är det mest en paraplysulky som vi anv till dottern!
  • skrattmaja
    katta du har många bra tips!!!

fyller på detta med mina fudneringar om vagn....
    för oss var det viktigt att vagnen har ett bra reglerbart handtag då maken är en del längre än mig och båda vill ju kunna köra och det fungerar bra!
    tex så fungerade inte teutonia för maken för han slog ideligen i fötterna i korgen under!

Sedan tyckte jag det var viktigt hur bromsen fungderade för då jag åker o åker en hel del kommunalt så vill man ju att det ska fungera smidigt med broms på ex buss. Kasnke småsaker men man hittar ju vissa saker som är viktigare för en själv än ngn annan!
    ävne hur smidigt det är att lasta i en bil! inte för mkt nedmontering för då tror jag att man lessar snabbt! även här kommer ju vikten in!

sen beror det ju på hurdant barn man får och det kan man ju inte vet ainnan, med det menar jag om barnet vill ligga lite längre o är nöjd med det eller om det ganska tidigt vill ha lite mer sittläge så får man ju kompensera för det....

tror man skulle kunna skriva en hel uppsats i ämnet
  • skrattmaja

roligt för er som just varit på UL!
    tråkigt med surtanter eller tysta undersökningar
    vår förklarede hur bra som helst o jag fick liksom tekannan ett papapr till min mapp!!!

BPD 42,5
    AD 42
    FL   29

UL kom fram till att det 18+4 vilket var 4 dagar mer än vad jag trodde!!!
    så mitt UL gjordes ju i v19!!!

stämmer väl överrens med dotterns UL som gjordes
    BPD 43
    FL 28
    och det UL sa 18+4!!!!
    Johanna vägde 3240 g vid födseln i 40+0!!!!

• skrattmaja
    daisyduck, stackars dig som är sjuk igen, jag känner igen detta med att immunsystemet inte är på topp för jag blir inte av med min förkylning endast snuva iofs min tradigt som tusan!
  • skrattmaja

helt kort tänkte jag bara tala om att nu har jag min boula och i bebislådan finns en peppa!!!

trevlig helg på er alla!

• skrattmaja
    tickolina, vilken härlig nyhet! vad spännnade extra spännade med två små samtidigt!

kkarin
    , skönt att han bertättat för killarna o att det togs emot sådär antar att du känner dig bra mkt lugnare nu! så fram med bebiströja o annat

modernamodern, den var mysigare än på bilden, mer mjukdjur än ren snuttefilt tror att den kommer att bli perfekt jag var ju tråkig o tog en beige men den kommer att passa super till vår vagn etc.... stor el liten vet jag inte bestälde bara en o fattade inte att det fanns två storleker! tyckte att denna var lagom! vill ju inte ha för stor så att den täcker för mkt av bebis o att den inte orkar lyfta den.... jösses vad jag svamlar på då!!!
  • skrattmaja

spännande att läsa om hur ni upplever olika saker o ting!
    jag är mer frusen nu än tidigre men det kan ju vara en kombo av årstid och att jag har mkt stillasittaande arbete!

ang amning så fick jag toppen hjälp på BB, jag stälde frågor och de visade och svarade fick tom prova lite olika amningskuddar för jag kände att jag spände mig och det vill man ju undvika. bestälde en amningskudde som vi kom hem och den var guld värd, både under amning o senare när johanna ville sitta upp hade den som stöd och sedan som tipp skydd!
    jag kämpade ca två veckor med rätt grepp och vi fick till det ganska snabbt tycker jag, och efter en tid kunde johanna docks själv!
    tråkigt bemötande, som ngn skrev det ska ju inte vara för tungt man ska ju kunna njuta av denna tid också tycker jag dvs den första tiden med bebis!

idag har jag beällt lite tyg som jag ska sy lakan av till spjälsängen, tittat ut fem myror tyget men de lakan man kan köpa färdiga är ju så himla dyra, nu blir det lite vanligt vitt tyg samt detta så det kommer att bli finfint

• skrattmaja

ang täcken så antar jag att det beror på att inte alla bebisar kan reglera om det är för varmt el för kallt, i alal böcker jag läste udner förra grav stod det att de inte kan känna om det är för varmt el för kallt det är därför viktigt att de inte blir för varma!
    vår upplevelse är en helt annan, johanna blev irriterade o missnöjd om hon inte var lagom klädd så det var inte ngt bekymmer!

jag köpte billiga fleecefiltar på IKEA som jag satte  saxen i utan att fålla och efter två års användade fungerar de lika bra! sen har jag köpt mönstrad fleece som vi haft som filtar i vagn o bil etc. Fungerar hur bra som helst och är lagom varmt både i vagn och säng. JAg tycker att det är lättare att ha oliak lager dvs lättare att ta med en extra filt för lite kylaigare tillfällen (inte vinter för då anv jag en åkpåse)

håller tummarna för Ul idag det är en speciell upplevelse och spännande att läsa om ni som varit där

härligt med vagnsinköp det är en speciell känsla att göra det!

här har mitt tyg som jag besälde häromdagen så det kliar i fingranra men det måste bli senare fastän jag vill nu jag har lite annat att stå i nu, efter påsk och efter april får jag ta tag i detta beror inte på att jag är skockfull utan jag har lite mkt med jobbet...

Pluttis i magen rumlar runt o jag känner bebis tydligt ett par gånger omdagenså härligt man känner sig inte ensam då!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!