Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

nu har jag också hittat hit. idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått köpt ett bäckenbälte, får hoppas det hjälper mina onda höfter...

jag funderar en massa fortfarande på det här med bärsjal, de är ju inte jättebilliga så helst vill jag köpa en eller ev två som jag kan ha från bebis är född och sen så länge jag orkar/vill bära i sjal (om jag nu lyckas få till det där med knytningen). är det då trikåsjal och sen vävd sjal som man ska satsa på. ni som har koll...

• tekannan

babek
    Varje tråd är öppen i 3 månader och sen stängs den för fler inlägg. Vill man fortsätta så får man skapa en ny...

• tekannan

förkortningarna är lite svåra att hålla reda på, men Fl har en jättebra funktion där alla förkortningar har en länk om vad det är. håll bara musen över bokstäverna så ser ni vad det är....

• tekannan
    Svar på #45
    Ja... Varje förkortning som skrivs här på FL (även det ordet!) blir länkar till följande sida:
    www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php
    Men man behöver inte klicka på förkortningen för att få veta vad det är en förkortning av utan det räcker att hålla muspekaren över ordet så ska det synas i en liten ruta. Är det inte så för dig då?
    exempel du kan kolla på:
    FL UL BPD AD Femur
  • tekannan

smulan87
    Fick du inget papper med dig hem från UL? Där ska alla de uppgifterna stå.

• tekannan

ok... trist med så otrevligt bemötande.

Jag har fått en utskrift av de måtten de tagit (huvud, mage och lår) för att lägga detta i min "vänta barn"-mapp som jag fick på mvc vid inskrivning. Där i ska alla journaler etc samlas - trots att det även finns i deras datorsystem. Och denna mapp ska jag ha med vid alla undersökningar samt även vid förlossningen. Tror att det är för om datorsystemet av ngn anledning inte skulle fungera just då eller om jag hamnar på ngt sjukhus som inte är uppkopplat mot deras datorbas, men jag vet inte. Trodde det var så i hela landet iaf.

• tekannan
    Svar på #66
    Jag väntar visserligen mitt andra barn och magen är betydligt mkt större denna gång än förra. I vecka 17/18 hade jag inte direkt ngn mage att prata om när jag väntade första. Har en bild i mitt galleri under starka bilder om du vill se.
  • tekannan
    Svar på #68
    Allt är säkert som det ska. Det borde väl vara dags för UL för dig snart och då kan du ju få det bekräftat. Att känna fosterrörelser redan så tidigt är inte jättevanligt, det är många faktorer som spelar roll för hur tidigt man kan känna. Dels känner man generellt senare som förstföderska då man inte riktigt vet vad man ska känna efter men även moderkakans placering i livmodern spelar stor roll. Med första barnet hade jag moderkakan i bakvägg och kände första buffarna (som en liten fiskstjärt eller små bubblor) redan i vecka 15/16 och sen blev det mer och mer. Nu med andra barnet var jag toknojjig för att jag inget kände förrän i vecka 19 (jag visste ju vad jag skulle känna efter!) men fick på UL bekräftat att jag denna gång har moderkakan i framvägg.

Jag har full förståelse för din oro. Om det hjälper så kanske du kan ringa din BM och be om att få komma in och lyssna på hjärtat, så du kan få en bekräftelse på att allt är som det ska.
  • tekannan

jag känner mest nere vid bygdbenet och på vänster sida på livmodern, men det tror jag är för att moderkakan ligger framtill och till höger.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!