Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

skrattmaja skrev 2009-01-14 14:33:00 följande:

hittat hit!!!kanonbra att du fixade i tid katta! uppskattas verkligen!!! till dig
    Japp, bra framförhållning
  • LakeHill

Grattis alla som varit på UL! Kan knappt vänta tills nästa UL den 11 feb...

• LakeHill

ModernaModern skrev 2009-01-14 15:54:34 följande:

Också hittat hit!Skrattmaja: Japp, letar för fullt efter den perfekta bolan nu!Sen tjejer, vad ror ni, när bebisen kommer ut är 56 lagom storlek eller ska man satas på en 62?
    Sonen vägde 3930 g och var 50 cm när han föddes och han hade storlek 44 i början, funkade också med vissa plagg storlek 50 som var små i numren. 56 var alldeles för stora.
  • LakeHill

bebek skrev 2009-01-14 23:19:41 följande:

Godkväll!Jag har fått lite barnkläder i strl 56 och någon body i strl 50..så söta! :) Vad tvättar ni era bäbiskläder med? Kom på tanken att vanligt tvättmedel och sköljmedel kanske inte alls är det bästa då jag själv kan få eksem av vissa..Köper nog kläder för första veckorna med bebisen i vår, är ju så mycket plysh och tjockare vinterkläder nu tycker jag. Fick en tröja av mamma hon sparat sen jag var liten, strl 48 tror jag, och den hade jag nästan som klänning! kan inte tro det var sant.. hahaNå alla blivande mammor, vad har ni för barnvagnsplaner?Vad tittar ni på och vad är viktigt? Märkesvagn eller Nisses?Enkel, eller Kombi som kan göras om till sittvagn.Tycker det är jättesvårt..
    Vi använder bara parfymfritt tvättmedel o sköljmedel.

Vi har en bugabo cameleon till sonen, men nu kommer ju nästa så tätt så vi måste köpa en syskonvagn. Det blir en begagnad denna gång, har inte bestämt modell ännu, får väl se vad det finns för utbud o till vilka priser. Vi tänker vänta ett tag ännu med inköp av vagn.
  • LakeHill

Katta86 skrev 2009-01-15 12:12:07 följande:

Jag tror att man kan fylla i lappen direkt där och då också få med sig lådan hem. Det fick jag!Angående barnvagn så vill jag tipsa om att välja en vagn som är liten och smidig som sittvagn men endå rymlig som liggvagn.Vi köpte en Brio kombi till sonen och jag verkligen älskade den som liggvagn men när man sedan skulle ha den som sittvagn kändes den väldigt stor och klumpig så vi köpte snabbt en ny. Så det är mitt tips att både tänka nu och frammåt.Sen ska man såklart provgå vagnen lyfta i den och se så att den inte är tung att vända runt eller kliva upp för en trottoar osv. Om man vet att man kommer gå mycket i trappor är det väll bra med en lätt vagn.. Sen får man ju föröka föreställa sig hur vagnen kommer kännas med 3-12 kilo till i..Det är väll lite av det som jag skulle tänka på om jag skulle köpa en ny vagn. Man blir himla efterklok iallafall kan jag säga!
    Bugaboo är väl den lättaste o smidigaste vagnen vad jag vet.
  • LakeHill

dagdrömmare skrev 2009-01-15 12:57:56 följande:

oj vad ni skrivit jag har varit sjuk ett tag nu. Hade ju ont i magen i måndagskväll och BM sa att jag skulle avvakta men söka direkt om det kom tillbka vilket det gjorde igår. På jourläkarmottagningen konstateradede urinvägsinfektion som antagligen spridit sig till njurarna. Så nu knaprar jag antibiotika. Bebisen sprattlar för fullt vilken känns så himla skönt, man har ju hört en del om UVI och komplikationer i samband med graviditet. Har dessutom åkt på en dunderförkylning så här blir inte mycket gjort idag
    Oj vad tråkigt, stackare. Kan trösta dej med att jag hade en superjobbig UVI förra grav o åt antibiotika, men bebben mådde bra ändå.
  • LakeHill

Katta86 skrev 2009-01-15 13:03:45 följande:

Jo men den är väll rätt dyr också va? ;)Hur funkar föresten Buggans små hjul i snö och slask?
    Japp den är dyr, det är därför det blir begagnat denna gång. Men grejen är att de som inte köper bugga oftast köper fler vagnar, medan de med bugga brukar va nöjda med sina tills barnet växt ut vagnåldern, och då har man ju sparat pengar! (Om man inte skaffar så tätt som vi då, så man måste skaffa en syskonvagn)

Dt finns vinterhjul/terränghjul att köpa till. Det gjorde vi och det rekommenderar jag verkligen. Det är framhjulen man byter ut. Med dem är det inget problem i snö.
  • LakeHill

Katta86 skrev 2009-01-15 13:05:52 följande:

Va sjutton! Jag tittade igenom trådstarten flera gången innan jag postade den för att jag inte skulle ha några stavfel den här gången men jag missade visst ett iallafall! Typiskt!Jag är faktiskt inte så dålig på att stava men på datorn har jag lite svårt att kontrolera fingrarna ibland.. ;)
    Strunt i det, det blir mycket sådant när man är gravid har jag märkt - och det är vi ju allihopa
  • LakeHill

Daisyduck: Jag fick inte heller några mått och har inte förstått att man kan fråga efter dem heller. Ska försöka komma ihåg det nästa gång.

Bebek: Åtminstone till buggan finns vinterhjul/terränghjul fram att byta till när det är snö, man köper dem separat. De funkar bra!

• LakeHill

Vi hade också en jättetrevlig läkare som gjorde UL och som visade var allt var. Att inte säga något alls verkar jättekonstigt.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!