Vi som väntar junibebisar del 2!
Ahaa... varför gör man ny tråd? stängs de gamla ned efter viss tid eller blir fulla?
Ahaa... varför gör man ny tråd? stängs de gamla ned efter viss tid eller blir fulla?
Godkväll!
Jag har fått lite barnkläder i strl 56 och någon body i strl 50..
så söta! :) Vad tvättar ni era bäbiskläder med? Kom på tanken att vanligt tvättmedel och sköljmedel kanske inte alls är det bästa då jag själv kan få eksem av vissa..
Köper nog kläder för första veckorna med bebisen i vår, är ju så mycket plysh och tjockare vinterkläder nu tycker jag. Fick en tröja av mamma hon sparat sen jag var liten, strl 48 tror jag, och den hade jag nästan som klänning! kan inte tro det var sant.. haha
Nå alla blivande mammor, vad har ni för barnvagnsplaner?
Vad tittar ni på och vad är viktigt? Märkesvagn eller Nisses?
Enkel, eller Kombi som kan göras om till sittvagn.
Tycker det är jättesvårt..
Modernamodern: Försöker bli medlem på sjalbarn.se och det knasigaste är att det inte går för min e-post redan är registrerad.. och jag kan inte få lösenordet för jag vet ju inte användarnamnet. Mysko. Vem skulle ta min mejl och bli medlem där, och varför liksom? nästan komiskt
Ah , 70-talsvagn.. måste nog googla på en sån;)
Näe pumpa hjul låter inte kul, men den måste nog vara rätt lättrullad..
Smulan87: Vilken tur! :) jag har något av barnvagnsångest..
Det kan ju vara månader i väntekö också om man vill ha en ny.
Ska åka in till "babyproffsen" idag ja o min sambo och kika..
första gången på baby-shopping-spaning-tur, känns nästan lite buspirrigt sådär, haha
tips är att jag såg man kunde beställa en gratisbox med massa diverse från deras hemsida. är väl lite blöjprover, amningskupor, tvättlappar, blöjspann och lite smått o gott
www.babyproffsen.se/
Gokväll gokväll alla härliga mammor:D
Läst era inlägg om barnvagnar och har vart o provkört några idag! mycket att tänka på då man vill att det ska vara skönt att gå ut och gå långpromenader i sommar med vagnen.
Dessa med mycket små hjul där fram som är lättare att svänga, blir inte de jobbiga på vintern tror ni? Lite kundvagnseffekt..
mått från UL i v.17
Skallbredd(BPD) 36mm
Bukdiameter(AD) 35mm
Lårbenslängd(FL) 20mm
Lite mindre än era som skrev ovan, men jag hoppas inte på någon 4 kg bäbis, då blir det nog kejsarsnitt för mig... med mina stolta 153 cm och inte alltför brett bäcken hoppas jag innerligt jag kan föda normalt. Visst kollar de upp det innan? känner mig lite orolig över det där.. Kanske för bäbisen på min rätt jämnstora vännina fastna och de fick göra akut kejsarsnitt, som inte lät alltför trevlig..
Smulan o daisyduck vilken kommun bor ni i?
Jag fick papper med mått och där det stod att hjärtaktivitet, fosterrörelser och fostervatten var normalt samt hur moderkakan ligger och organbedömmning...
Undersökningen tog ca 30 minuter då vi fick titta på bebisen i olika vinklar o allt och fick välja själv hur många bilder vi ville ha.
Vart inne o kikat lite på era bilder och vilka söta magar ni har :D Själv titta jag mig i spelgeln igår och fick en smärre chock.. oj et måste bara sagt *poff* de senaste dagarna så fick bebben nog av trångt och sparka ut en bulle.
Blir nästan arg när ni berättar om otrevliga/snäsiga bm som gjort UL undersökning.Visst är det en medecinskt undersökning men de borde veta att detta är ett otroligt viktigt ögonblick i ens liv som man sett väldigt mycket fram emot.
Vi måste haft tur för våran visa och förklara om alla organ osv och "fota" hela tiden och sedan fick vi välja mellan ett tiotal bilder. Att det kosta 30 kronor tycker jag är ok då pengarna går till Ul forskning.
Hoppas allt är bra med er annars:D
emilial skrev 2009-01-16 01:25:19 följande:
Tickollina skrev 2009-01-16 18:13:04 följande: