Inlägg från: Daisyduck |Visa alla inlägg
  • Daisyduck

Vi som väntar junibebisar del 2!

Tillbaka från ultraljud! BM trodde det var en liten tjej Vilken tur då, för vi har bara ett tjejnamn som vi är överens om, hi hi. Ni som har varit på UL, vad har bebisen haft för mått? BM nämnde som hastigast
    41
    28
    42
    Men jag har inte exakt koll på vad som är skall-, buk- och lårbensmått. 28 torde vara lårbenen dock... Jag blev framflyttad 2 dgr. Är alltså i 18+1 och bf 16 juni.

• Daisyduck

Hon skickar måtten till din BM, så fråga din BM nästa gång du är där. Jag fick inte heller nåt papper med mig hem, men jag frågade efter måtten o då rabblade hon upp dem snabbt och surt - därav vet jag inte vad som var vad (skall-, buk-, eller lårbensmått). Hur lång tid tog din undersökning då? Min tog ca 15 min effektiv tid (utan prat och så).

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:30:58 följande:
    jag fick inga mått alls. ULtanten var så sur så jag ve tingeting om några mått:(
  • Daisyduck

Svårt att svara på men jag kan känna fosterrörelser i navelområdet (ej ovanför) samt ned mot blygdbenet. Jag är i v 18+2 och har moderkaka i bakvägg.

Marinero skrev 2009-01-16 12:31:46 följande:
    Hur långt upp kan man känna fosterrörelserna? Kan man känna dom strax under revbenen? Jag har känt bubbel precis under, emellan båda revbenen länst upp, förstår ni hur jag menar? Kan den verkligen simma runt där uppe? Sen känner jag en del ovanför blygbenet ibland. Är som sagt fortfarande osäker på om det är bebis jag känner.
  • Daisyduck

Åh, tredje gången jag är hemma och sjuk, feber, huvudvärk m.m. Har ni andra också upplevt att er motståndskraft är sämre nu när ni är gravida?

• Daisyduck

Modernamodern, Jeckas---> tack för era krya på mig-hälsningar

Skrattmaja, Lakehill---> ja visst är det drygt - hoppas ni blir av med era krämpor snart också.

Smulan87, Chanelll---> avundsjuk....

Tickollina---> Åh vad härligt med en mysig barnmorska! Jag kan väl inte helt dissa den vi hade, men jag prisar henne absolut inte heller... Personkemi?

Kikar väl in här några timmar efter nästa febertopp Ha en mysig fredag.

• Daisyduck

Åh åh! Tvillingar har lite smått varit min hemliga dröm! Vad roligt för dig!!!

Tickollina skrev 2009-01-16 18:13:04 följande:
    Japp här blir det tvillingar...två små pojkar...fick behålla mitt BF men med största sannolikheten kommer jag att föda tidigare.
  • Daisyduck

Ok, vill fråga er en sak! På rutinultraljudet sa tanten att allt såg bra ut, nu när jag och sambon tittar på en bild så ser vi en bula på barnets huvud. Skulle du/ni ha frågat er BM om detta alternativt be om ett nytt ultraljud eller skulle ni inte ha sagt någonting alls / inte bekymrat er?

Gå gärna in och titta här (alla tre bilder är samma):
    www.familjeliv.se/hem/daisyduck/galleri.php

Bebisen ligger med huvudet till höger och verkar liksom ha ena handen framför ögat. Bulan är i bakhuvudet.

• Daisyduck

Mama Bean ---> Hi hi, var tvungen å ropa hit sambon och gräva i hans "utskott" och även i mitt Nä, vi kan väl inte påstå att vi har några tydliga utskott. Jag tänker också att det väl borde gå "inåt" snarare än bli en bula av ett utskott? På andra bilder liger bäsen i helt andra vinklar så det är omöjligt att se.

bebek ---> Jag tänkte väl som så att UL-tanten kanske helt enkelt missade just denna vinkel, hon tittade ju inte heller på ul-bilderna efteråt. Hon fokade mest på hjärta, njurar å sånt.

Tack för era svar

• Daisyduck

mysare ---> känner för dig! Har precis gått igenom en familjemedlems begravning jag också. Kände du till att din mamma eventuellt skulle gå bort eller kom det som en total chock? Kramar till dig iaf.

Nu har jag legat o tyckt synd om mig själv så länge med hosta och feber så när sambon frågade om han kunde göra något förutom att servera mig drycker och mat så sa jag med ynklig stämma.... jooo lite fotmassage, klippa tånaglarna och måla dom skulle göra att jag älskade dig så oändigt mycket mer!!! Och det var riktigt skönt kan jag lova. Rekommenderas. Använd hundögon. Att hosta och kraxa hjälper också.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!