• Kkarin

Vi som väntar junibebisar del 2!

Är det nån som hittat nån "Välja barnvagns-guide"?

• Kkarin

Nyss hemkommen från UL. Allt såg bra ut och jag är lycklig! Blev flyttad från 14e juni till den 23e.

• Kkarin

Jag fick inte heller nå papper med mig, men jag är nöjd ändå. Hon sa att allt såg bra ut och det är jag helt nöjd med. 3 bilder fick jag och sambon håller på att scanna in dem nu.

• Kkarin

Måste ju berätta att min sambo äntligen berättat för sina tonårspojkar att de ska få ett småsyskon runt midsommar!

Den ene hade svarat: "Jaha" och den andre "Jag ska på hemvärnsövning då".

Det känns så skönt att de vet. Nu kan jag klä mig i kläder som framhäver lilla magen.

• Kkarin

bebek: Fast jag tror nog att när servitrisen frågade "är du säker" syftade hon på om du var säker på att du beställt alkoholfritt vin, inte om du var säker på att du var gravid. Inte för att detta gör hennes misstag mindre det är fortfarande ett STORT misstag.

• Kkarin

bebek: hur tränar man magmuskler stående? Jag har undvikit alla magövningar eftersom jag inte vet vilka jag kan göra och vilka jag bör undvika.

• Kkarin

Axel eller Lovisa lutar det åt hos oss. Vi har många förslag på tjejnamn men bara ett killnamn. Och det känns som om jag bär en liten kille, så jag hoppas att det är en Axel som tittar ut så vi inte måste hitta ett nytt namn.

• Kkarin

Efter att jag flyttat hemifrån gick jag upp ganska mycket i vikt och då fick jag en del bristningar. Sen gick jag ner till normalvikt igen, men huden hann inte riktigt med. Nu håller jag på att växa i huden på magen igen. Vart jag ville komma med denna historia är att jag inte fått några nya bristningar än, men att de nog kommer eftersom jag har anlag för det.

Mina bristningar syns nästan inte alls, så det är inget jag skäms över. Bristningar bleknar ju med tiden.

• Kkarin

Jag har också truckkort och det är mycket användbart att ha. Har fått många vikariat på att ha det.

• Kkarin

Jag funderar på Brio Happy. Sittvagn med insats.

• Kkarin

Kramp i vaderna har jag också, men bara på nätterna.

Nu har jag också börjat läcka mjölk. Det hade ju varit skönt om det dröjt lite till.

• Kkarin

Jag känner mig enorm när jag går om kring i mina härliga mysbyxor. Med stor mage och stor rumpa hänger byxorna rakt ner från största stället på båda. Och varför växer rumpan? Det är väl inte där bebis ligger?

• Kkarin

Jag använde epilatorn i mina armhålor idag, och då övade jag avslappningövningar.

• Kkarin

Jag vet inte vad som hänt med mig, jag har blivit helt tokig i godis. Om det inte är pga att jag är gravid så vet jag inte vad!

• Kkarin

Väger man lite som utgångsvikt så går man upp mer i början av graviditeten.

• Kkarin
    Svar på #2019
    bebek skrev 2009-03-14 13:41:07 följande:
    jasså? det visste jag inte, men jag vägde ju inte "lite" i den bemärkelsen :D kan inte jämföra min vikt med någon på 1,70 enligt bmi är min normalvikt mellan 45-50 kg.. jag är en kort jäkel;)
    Aha, tänkte inte på att du kunde vara det

Men ett som är sant är att ingen graviditet är den andra lik.
  • Kkarin

Såg att ni pratade om Ullared tidigare. Jag bor i Luleå men jag kommer från Falkenberg, så jag ska skicka mina föräldrar att shoppa baby-stuff till mig. Pian80, du kan väl tipsa lite om vad som är prisvärt att köpa.

• Kkarin

bebek: Jättesnygga bilder! Vi måste helt enkelt göra nåt liknande, jag och sambon.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!