• mysare

Vi som väntar junibebisar del 2!

Hej alla. Ett tag sedan jag skrev. Haft mycket nu med son som varit sjuk, rejäl förskylning på gränsen till lunginflamation. Och så gick min mamma bort dagarna före jul så det har varit en del med att plocka ur hennes lägenhet och sånt. Hade begravning i torsdags så det känns skönt att ha det gjort. Sånt är ju jobbigt men en fin minnesstund blev det.
    Vi var på rUL för en vecka sedan. Allt såg jätte bra ut och vi har fått tid den 15 juni. Känns som en bra tid, vår son är ett vinterbarn (27 dec).

• mysare

Tack. Min mamma har varit sjuk länge, ca 10 år, ena felet efter det andra kan man säga. Nån slags reumatisk bla, dåliga lungor och sista året fick hon ett otäck sår på benet som inte ville läka trots flera hudoperationer. Till slut åkte hon på lunginflamation och det fixade inte hon, hon vägde ca 35 kg på slutet det var ingenting kvar av henne... Hon blev 60 år.
    Konstigt nog blir det ändå en slags lättnad efter hon gick bort men det var ju för att man har varit orolig så länge för henne, nu är det liksom över. Saknaden kommer väl att komma mer och mer.....

• mysare

Nån fler än jag som fått problem med blodåder? Blodådern i ena jumsken har svällt och gör himla ont. Nu har det även "spridit" sig ner till yttre blygläppen. Jag har ett jobb där jag bara står och går och det blir det värre av. Idag fick jag så ont att jag kände mig svimfärdig när jag var på jobbet, jag var tvungen att gå undan och lägga mig ett tag. Låg en bra stund med benen i högläge och då släppte den värsta värken.
    Det är väl som åderbråck.

• mysare
    Svar på #1317
    Hon tittade inte äns på det. Hon sa att jag måste kontakta husläkaren om det blir för besvärligt för det är bara han (el om man har en hon) som kan sjukskriva. Blir nog tvungen att ringa dit och rådfråga...
  • mysare

Hej Veronica 83. Jag har också problem med åderbråck i jumsken som gör himla ont. Även svällt nedåt i blygdläppen. Har ett jobb där jag bara står och går, reception o kassa. De dagar jag kan gå och sätta mig en timmer eller så på kontoret klarar jag mig bättre. I helgen när jag jobbade, det är verkligen fullt upp på helgern, gjorde det till slut så ont att jag var svimfärdig och var tvungen att få avbyte och lägga mig ett tag.
    Få se hur länge jag klarar av att jobba. Om det blir värre eller inte.... Jag jobbar på en skidanläggning och har säsonganställning till mitten av april, få se om jag klarar mig tills dess....

• mysare

Hej alla! Idag har jag varit riktig bitch känner jag. Stackars min man.. Jag är trött, trött, trött. Noll tålamod med vår 3-åring (dom kan ju i och för sig vara väldigt tålamodsprövande) och sur och vresig mot "gubben". Och gråtfärdig hela tiden.
    Ja, ja, det är väl grav.hormonerna som spökar. Dessutom tror jag att min mammas bortgång för 3 månader sedan börjar komma i kapp mig, det har gått så bra tidigare. I början var det nästan mer en lättnad eftersom hon varit sjuk så länge, men nu börjar saknaden komma mer och mer. Mamma är ändå mamma....

• mysare

Vår toa är också väldigt liten. Men jag skaffade (fick av brorsan) när vår första skulle komma ett sånt där skötbord som sitter fast skruvad i väggen som man fäller upp. Den satte vi ovanför toaletten. Det funkade superbra tycker jag.

• mysare

Jag har vintersäsongsanställning och slutar mitt schema 19 april. Känns rätt skönt att blir arbetslös då :). Kommer väl jobba några dagar ibland om arbetsgivaren har nått "lagomt" jobb till mig, som inte är så tungt och krävande.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!