Vi som väntar junibebisar del 2!
Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:
Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:
Grattis Katta! Härligt med så mycket killar...
kicki08 skrev 2009-01-19 20:31:41 följande:
Alltså, det där sista blev ju dumt... Det var ju tur öht att allt var bra med barnet.
Förra graviditeten grinade jag när Anja Pärsson vann i slalom. Och jag som inte ens bryr mig om TV-sport egentligen!
Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande:
Ja, du är härmed definitivt diskvalificerad. Nejdå, vi hade ju ingen koll heller, men när vi kom hem med bebisen så gav det sig själv liksom, det var i slutet av maj och täcket så stort och fluffigt att det liksom var stelt. Han skulle ha försvunnit bland allt fluff och det var uppenbart att det var helt lagom med fleecefilt.
Haha, det här med att snart få barn kan verkligen få en att känna sig blåst! Hur mycket som helst som man verkligen INTE har koll på. Inför mitt första barn insåg jag att jag var tvungen att träna. Jag mjukstartade lite med att ställa mig på familjerutorna på parkeringen utanför ICA kvantum och sedan trappade jag upp med att titta på bilderna i födda-annonserna. Allt var faktiskt ganska scary. Fast det ska nog eg mer till innan man blir diskvalificerad...
Förresten var vi på rutin-UL idag också. Allt känns faktiskt mycket lugnare nu. Innan hade jag målat upp massa skräckscenarier för mig, om hur vi skulle bli tvungna att ta ställning till om vi skulle göra abort eller riskera att föda ett barn som skulle dö på en gång pga något allvarligt fel på något. Vi ska tillbaka igen för att kolla upp bebisens njurar, den hade vätska i njurstammen vilket tydligen tyder på att det inte (iaf inte i eftermiddags) är helt fri passage därifrån. Men urinblåsan var normalt fylld och det var normal mängd fostervatten så kisseriet verkar ju ändå fungera på den. Så med abort-dödsperspektivet är ju det helt OK och jag är inte speciellt orolig. Jag blev framflyttad två dagar, så jag hade ju räknat ganska så rätt...