Vi som väntar junibebisar del 2!
hej. här kommer en till som är beräknad den 5/6-09. Är det någon från umeå trakten här?
hej. här kommer en till som är beräknad den 5/6-09. Är det någon från umeå trakten här?
är det några som bor runt umeå här?
jag har börjat få kraftigt sammandragningar efter att jag ansträngt mig. ex. jobb el samlag. Har även mindre sammandragningar i mellan. är det fler som har det? är i vecka 23+4. jobbar ensam natt på ett demensboende. är lite orolig för hur det ska gå att jobba.
bäbis m: vad jobbar du med?
nä jag tror oxå att det är vanligt. men frågan är om man ska undvika att anstränga sig? så att det inte blir mera. blir dom kraftigare och tätare så är risken att jag börjar öppna mig. det sa dom på specen. fast den lkaren sa ju oxå att inget kunde hända barnet. när jag frågade om våld mot magen och stress. han menade att jag skulle kunna krocka med bälte och det skulle inte påverka barnet..
det är risk för våld på jobbet. det är stressigt och jag är själv så ramlar någon så förekommer det tunga lyft. det kan hända vad som hälst på jobbet.
det är ju det som är det svåra. eftersom jag är själv ansvarig i huset så blir det väldigt rörigt och jag får kraftiga samandragningar så tar det ju ett tag inna jag har väckt upp någon som kan komma o jobba.
ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat.
jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.
ja jag ska göra det. ska ringa henne i morgon. får se vad hon tycker. ja, jag blev ganska paff när han sa så där.
jag måste bara höra om det är fler som inbillar sig eller är rädda för att barnet ska komma för tidigt eller för att det ska hända något? Jag har varit gravid 6 ggr. detta blir mitt 3:e barn och mitt första med min man. jag kaninte låta bli att vara rädd. o jag känner mig så ensam i detta. min man är lugn i alla fall på utsidan. han säger som alla andra. att jag ska lita på vad andra säger. o på ul såg man inget konstigt. menjag tycker inte att någonting stämmer. bara en känsla. allt har varit så konstigt.
jag har haft ont i huvet nästan hela tiden, lågt bt, lågt järnvärde, snuva och i bland svårt att få luft.
har blivit flyttad nästan varje gång jag varit på ul.
nu sparkar barnet ovanför där livmodern ska sluta.
jag har som sakt börjat ha sammandragningar. mm.
ska bli intressant att se hur det blir.