• Pian80

Vi som väntar junibebisar del 2!

Hej! Har följt tråden ett bra tag, men inte skrivit förän nu .

Det där med bubbelpool verkar vara olika beroende på vem man frågar. Som jag fårstått det är det ok så länge som man vet att det är rent och man inte sitter med en stråle rätt i korsryggen för det kan sätta igång förlossningsarbetet. Så jag badar glatt bubbelpool en gång i veckan.

• Pian80
    bebek skrev 2009-03-02 10:32:14 följande:
    FL  är supersegt, och så hittar man ju ingenting! tyckte ju det bra som det var, skrev fel gästböcker och svara på fel meddelanden redan då..:)tror jga kände bebisen hicka igår kväll! (eller är det för tidigt att känna sådant?) det studsa liksom ite i magen med jämna mellanrum, kändes både knasigt o roligt.
    Jag tror att det var bebisen som hickade så du kände! Jag känner också det ibland och det är mysigt men skumt, precis som med allt annat . Läste någonstans att man kan känna det efter v 23 (fast det är ju som vanligt relativt).
  • Pian80

Jag vill helst inte ha större bröst heller tack, det lixom räcker nu .

• Pian80

Ang. solning så finns det väl en risk att man får pigmentfläckar, det är i alla fall vad jag hört men jag vill också veta mer! Skulle gärna sola någong gång nu.

• Pian80
    Svar på #1629
    Det är en mycket bra fråga. Fast här om natten drömde jag att bebis låg med sina ben i mina lår, kan ju vara så att det är sant. Ger ju en förklaring till varför låren sväller i alla fall .
  • Pian80
    Svar på #1631
    Det är det alla säger till mig, ja att man kommer att bli av med allt under amning. I don't trust them.
  • Pian80
    bebek skrev 2009-03-05 10:51:22 följande:
    äh, man får skylla på att man är sådan jädrans givmild person man gav all sin skönhet till sina barn;)  jag är hellre välmående  och kry efter grav än smal efter en kvart!mammabean 65 - 130, det är låter ganska mycket, men man är ju världens bästa mamma till sina barn oavsett vikt!
    tycker det är lite hysteri ibland, alla frågar hela tiden "hur mycket har du gått upp då" och när folk kommer hem från bb frågar de "hur mycket har du gått ner då?"
    Jag äger inte ens en våg, jag har bara vägt mig hos bm en gång, inte behövt det något mer, hon tyckte jag såg så vacker ut sa hon och gått upp helt lagom! (hon får mig att må bra den där kvinnan:)
    Håller med om att det är mycket hysteri angående vikt. Jag äger inte heller någon våg och enligt BM så ska jag bara väga mig två -tre gånger hos henne under graviditeten. Det är väldigt lätt att ryckas med, speciellt om man hade rätt störd kroppsuppfattning redan innan. Jag ska försöka njuta mer av att vara gravid istället för att känna mig som en heffaklump. Det kommer ju trots allt något enormt fint av det!
  • Pian80

Jag tycker fortfaradne att det känns så overkligt att det kommer att bo en bebis hos oss om fyra månader. Får inte in det i huvudet, trots att barnvagn och barnstol finns hemma och väntar. Har köpt lite kläder också, men det känns ändå inte verkligt!

• Pian80

Det svåra med förlossningen, tycker jag, är att man inte kan förbereda sig. Oavsett hur mycket man pratar eller läser så vet man ju inte hur det kommer att kännas. Hur lång tid det kommer att ta eller hur ont det kommer att göra. Jag har ingen kontroll. Det är nog det som skrämmer mig mest.

• Pian80

Mamma har jobbat som uska på BB i 30 år och kan det med profylax rätt bra så hon ska få lära oss. Jag tycker att det är snuskigt dyrt att gå kurser, även om det är värt det.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!