Inlägg från: ModernaModern |Visa alla inlägg
  • ModernaModern

Vi som väntar junibebisar del 2!

Också hittat hit!

Skrattmaja: Japp, letar för fullt efter den perfekta bolan nu!

Sen tjejer, vad ror ni, när bebisen kommer ut är 56 lagom storlek eller ska man satas på en 62?

• ModernaModern
    tekannan skrev 2009-01-14 17:25:28 följande:
    nu har jag också hittat hit. idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått köpt ett bäckenbälte, får hoppas det hjälper mina onda höfter... jag funderar en massa fortfarande på det här med bärsjal, de är ju inte jättebilliga så helst vill jag köpa en eller ev två som jag kan ha från bebis är född och sen så länge jag orkar/vill bära i sjal (om jag nu lyckas få till det där med knytningen). är det då trikåsjal och sen vävd sjal som man ska satsa på. ni som har koll...
    Mitt tips är ju att köpa begagnade sjalar, oftast hur bra i färger och så som helst...detta kan du bla göra på sjalbarn.
    Du kan också sy själv*ler*
    Allt man igentligen vill veta om sjalar finns att hitta på
    www.sjalbarn.se

vad finns det för sjalar/ hur knyter man den / kan någon lära mig / finns det fler i min stad som bär i sjal / köp o sälj sjalar

ANGÅENDE KLÄDER....

Oh jag som köpte världens finaste body idag i st 62..tyckte 56 var så litet..men får väl använda den sen istället*ler*
    Och då har jag ett skäl till att köpa ännu en bdy*hehe*
  • ModernaModern

Oh barnvagn..jag vill ha en 70-tals vagn...de är så fina..
    I vilket fall som helst så blir det en begagnad, utan lufthjul...
    Ett av mina stora krav, vill inte behöva pumpa hjul i tid och otid...

• ModernaModern

bebek skrev 2009-01-14 23:27:26 följande:

Modernamodern: Försöker bli medlem på sjalbarn.se och det knasigaste är att det inte går för min e-post redan är registrerad.. och jag kan inte få lösenordet för jag vet ju inte användarnamnet. Mysko. Vem skulle ta min mejl och bli medlem där, och varför liksom? nästan komiskt
    Sjalbarn har krånglat så in i nu flera dagar, men jag ska skicka iväg ett meddelande till April som är skaparen av sidan så att hon kan hjälpa dig!
  • ModernaModern

Hjulen är en viktig detalj för mig när jag ska skaffa vagn, vill inte ha luftdäck utan såna gamla vanliga som tål all slags underlag..

• ModernaModern

Daisyduck...grattis till tjejen!

Våra mått var

42 ( BPD)
    43 ( AD)
    27 (Femur)

Men har ingen koll på vad som var vad, *hehe*

Vi har samma BF du och jag Dauisyduck! Kul!

• ModernaModern

Tekannan80

Har du någon länk?

Tickolina: lycka till!

• ModernaModern
    tekannan skrev 2009-01-15 17:32:31 följande:
    smulan87 Fick du inget papper med dig hem från UL? Där ska alla de uppgifterna stå.
    Ja, du måste ha fått en kopia på det pappret som ska lämnas till din ordinarie barnmorska, annars ska du absolut kräva ett sådant!
  • ModernaModern

Smulan87 skrev 2009-01-15 17:35:17 följande:

nej fick inget alls :( bara en bild på bebis som jag efter många om och men fick med mig hem,.. jäkla tant asså, hon sa hela tiden att "detta är endast en medicincs undersöking, ingen cirkus".. men hallå? de står att jag får 2 kort på bebisen, då sk ajag banemig ha de också....:( vet ingenting om mått el nåt alls..
    Du ska kunna få köpa bilder till ett pris av 20 kr ( så är det här i Skåne iallafall) När det gäller hennes bemötande tycker jag att du ska ta upp det med din ord. BM..sånt måste de få veta, samt att du SKA få en kopia på måtten!
  • ModernaModern

TRåkigt att du är sjuk Daisyduck!!! Krya på dig!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!