Inlägg från: WilliamNellyJamie |Visa alla inlägg
  • WilliamNellyJamie

Vi som väntar junibebisar del 2!

hallå känner igen många här....hur många juni trådar finns det???

visvte inte om denna

kul att se ny ansikten!!!

kan man inte ha en stor tråd där alla juni mammor kan snacka???

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • WilliamNellyJamie
    ja jag hoppar in på denna tråd jag med då jag fattar fortf inte att  det finns 2 juni trådar att vi inte bara har 1 !!!!

ja jag har inte skrivit mycket här men en del vet vem jag är!!!!

jag var i dag och tog nya blodprover har nämligen hepatos (förhöjda levervärden)och jag ska nu få veta om värdena har sänkts vilket jag tvivlar på men vem vet!!! har klåda som aldrig förr så jag är lite smått irriterad hela tiden!!

någpn här som har det??? eller tror sig ha det?

Kicki08

skönt att klippa sig!!!!! jag har inte orkat komma i väg men jag tänkte boka en tid så hoppas jag var klippt innan veckan är slut ska färga håret oxå!!!
  • WilliamNellyJamie

det var ingen som hade Hepatos här inne???

jag ahr ju problem med det och ett viruv som jag fått primär cmv
    (ja ni som hänger på andra juni tråden vet ju om detta och hela historien)

men jag har fått detta virus och blev jätte dålig vilket  var tur för oftast blir man inte det men detta virus är i alla fall farligt för bebisen och de är 50% chans attt hon har det och läkarna tror eftersom jag varit sjuk så länge med viruvet att hon troligtvis har det och då är det en maVv skador som kan uppstå och även att hon inte klarar sig

jag har haft välldigt svårt med detta för 2 saker som är farligt är inte kul och när läkarna kanppt vet nåt eftersoim det är så ovanligt så känns det välldigt otryggt men har fått ett namn på en dr efter egna efterforskningar och hjälp här på fl till en som jobbar på en kvinnoklink på universitet sjukh huddinge så i morgon ska jag ringa och försöka få lite mer statestik på hur barnen klarar sig och skadorna

• WilliamNellyJamie
    skrattmaja skrev 2009-03-31 18:47:47 följande:
    williamnellyjamie, ursäkta att jag inte svarat på ditt inlägg men jag är mkt osäker på vad hepatos är. lider inte av ngt speciellt så jag kan tyvärr inte komma med några bra tips.hoppas verkligen att du hittar ngn som kan hjälpa dig! låter ju mkt lovande att det är ngn på huddinge sjukhus som kan ngt annars får du väl försöak mot ngn neo avdelning kanske om de vet hur man ska vårda dessa barn, googlade lite snabbt och vad jag fattade så är det din lever som är påverkad som ger upphov av ngn form av allergi hos dig? och jag fattade att det kan bli tal om tidigare födelse utav barnet?stämmer det?eftersom du varit in här o frågat så får du gärna berätta hur det går..eller så får jag ta mig i kragen o titta in i den andra junitråden.ang att det finns fler junitrådar tycker jag inte är så farligt, för jag tycker att det är trevligt att det inte är så otroligt många vilket det tycärr bruykar vara i början vill ju gärna känna att man får lära känna de anra i tråden om än inte irl så via tråden.Hoppas att du inte misstycker eller tar illa upp för det är ju absolut inte ritkgit mot dig det blev en slump att jag hamnade i denna junitråd!
    nej alla dessa sjukdommar jag fattar knappt nåt jag heller jag visste inte förens nyligen att det hette hepatos så ja man kan inte veta allt men det är ganska vanligt eller inte vanligt men inte helt ovanligt heller men hoppas få det under kontroll och jag äter ju medicin mot det och får svar i morgon hur det har gått. men primär cmv som jag ahr är farligare tyvärr och det är jätte ovanligt men hoppas jag får svar från någon som vet mer.

ja det blir tidigare men det kan vi inte bestämma nu utan måste ta ett speciellt blodprov (ang mitt cmv=cytolomegavirus) på tor för att sen vänta 1 vecka på svar för att se om jag kan göra fvp sen får jag veta hur vi gör med snitt men det kan bli allt från v 34 innan vill jag inte själv om inte blir värre på nåt sätt man kan inte göra det för tidigt (om hon är smittad) och inte för sent  heller

den andra juni tråden eller maj/juni fast det är bara juni mammor den starde vi upp ny härom dagen men den har varit i full gång men man kanske kan slå ihop trådarna för många här är där oxå men ni här är inte där.....ja det låter flummigt men du hajar säkert

trodde detta skulle bli min bästa grav av dem alla men de har blivit den värsta inte kul men vad ska man göra!!!!
  • WilliamNellyJamie

tack

ja jag är fortf i nåt sorts chock tillstånd för jag har även gjort kub test och fick dåligt reslutat och har gjort fvp och hade en period av total djup ångest men allt visade sig vara ok den gången trodde ju aldrig jag skulle få mer besvär än foglossning (som jag har men orkar knappt bry mig om det just u för de andra sakerna är värre)

jag hoppas att ajg snart får mer hjälp då sös där ajg går vet inget ,jag visste mer än läkaren jag fick infon av första gången så jag litar inte riktigt på dem

• WilliamNellyJamie

ja hepatosen är utlöst pga grav och det är skit jobbigt jag har ätit i dag medicin i 1 v och de sa att det skulle hjälpa har haft helveta med klåda men det har bara blivit värre

men får veta i dag vad blodroven visar ska snart åka till spec mvc på sös (sthlm) sen i morgon ska jag ta prover för de andra problemet primär cmv och då får jag vänta 1 vecka på svar sen vet jag om jag kan göra fvp(inte för att jag vill men vill veta om hon är smittad)

ja men hoppas mitt bäcken bär mig nu ska jag ta tunnelb det är inte lätt med jäkla foglossning men en fin och soliga dag ute så det lättar humöret lite

ha en trevlig och solig dag alla{#lang_emotions_sunny}

• WilliamNellyJamie

jag kan säga att som gravid har man företräde till allt som heter sovmorgon man behöver vila och sova så jag har sov morgon när vi är lediga jag går ju oftast upp ändå men ligger och vilar sen nu är det ju lite värre för jag har varit dålig men det spelar ingen roll det är ju jobbigt att vara gravid utan att ha problem

nu har min sambo full förståelve för detta han tycker som jag (tur för han)

jag har ju 3 barn william snart 11 år Nelly 5 år och jamie 1 år 4 mån och det är kämpigt med lite n hemma jag orkar inte hämta barnen på dagiv så min pappa gör det och lämar dem här sen är jag själv tills sambon kommer men då är jag slut för jag orkar knappt med mig själv!!!!och när man är orolig och rädd och har ont och klåda  är man inte direkt på världens bästa humör men gör allt jag bara orkar

Fick dåliga nyheter på spec mvc´

så trött på allt nu mina värden (alltså hepatos=gallsyra i levern)har blvit värre jag trodde att det skulle vara bättre men nej värdena har mer än fördubblats sen förra veckan herregud ska det aldrig ta slut jaha läkarn vill att ajg äter dubbla dosen 8 tabl om dagen

blir det inte då bättre elelr om det stannar där den är då kommer de ta ut henne

jaha satt jag helt i chock tillstånd så nu är det bara hoppas att värdena har bättras till mån då jag tar nu prover för detta och sen tis träffa läkaren igen

de vill att jag kommer in nu på ctg varannan dag!!!! ska tebax fre

så i morgon ska jag ta blodprov för mitt virus sen till sjukan på fre ctg sen mån blodprov för hepatos sen tis sjukan för träff med läkaren sen tor sjukan igen och provsar på virus och då ev fvp.................

kan jag inte få ha det normalt med bara lite foglossning nej néj ge mig all skit man kan hitta ja sjukdommar som är ovanliga oxå det är extra kul!!!!!

• WilliamNellyJamie
    dagdrömmare skrev 2009-04-01 18:08:35 följande:
    Uch va trist med negativa besked WNJ.Hoppas värderna sjunker nu under helgen då. Vilken vecka är du i?
    jag är 28+4 (v29) men det blir inte förrens (vad jag tror efter samtal med dr i dag) inte tidigare än 2 veckor så kommer vara fullgångna 30 v om det nu inte blir bättre
  • WilliamNellyJamie

jag kan säga att jag eller vi har haft jättesvårt med namn denna gång hade en massa kill namn så att det blev svårt sen när vi fick veta att det var en flicka då fick jag genast problem hade namn men de var kvar sen min förra och de kändes som det var tänkt till de barnet fast det blev en pojke så det känns fel på nåt sett

nu vill ja ha ett namn för när hon kommer och det kan ju vara snart så vill jag att hon har ett namn det känns viktigt oxå om det skulle hända nåt allvarligt då kan det känns skönt att inte ha ett namnlöst barn

men ja tyvärr är det inga jag har till 100% som jag gillar vad gör man jag har letat och letat och sambon är inte mycket till hjälp!!!!

• WilliamNellyJamie
    kicki08 skrev 2009-04-02 08:46:59 följande:
    Vi har oxå bestämt oss för namn till vår lilla grabb i magen namn, mellannamn och efternamt Nu kan han få komma ut hihi
    vad blir det för namn då????
  • WilliamNellyJamie

mellan namn har vi det blir samma som min dotter det är släkt namn och mamma heter det mormor gammelmormor och ännu fler

andra namn Astrid och bådas efternamn

• WilliamNellyJamie
    bebek skrev 2009-04-02 09:42:25 följande:
    oh jag tycker det är lite svårt men namn, har några tilltänkta som vi tycker är fint men man vill se hur han/hon ser ut så att den passar att heta just så:)finns några få turkiska namn vi tycker om, iaf blir det mellannamn om det inte blir tilltalsnamn. Det måste iaf va något som passar i båda länder, något som både farmor och mormor kan uttala:) I början gillade jag Kim, men det blev knasigt det betyder Vem? på turkiska. -Hej jag heter Vem? haha vecka. 31 -  www.familjeliv.se/hem/bebek/gallery/phpvh67yb...
    fin magen den är í min storlek har inte sett många som har det.

men du är ganska liten eller är det vinkeln på kortet du är 31 och jag är i morgon v30
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!