Vi som väntar junibebisar del 2!
hallå känner igen många här....hur många juni trådar finns det???
visvte inte om denna
kul att se ny ansikten!!!
kan man inte ha en stor tråd där alla juni mammor kan snacka???
hallå känner igen många här....hur många juni trådar finns det???
visvte inte om denna
kul att se ny ansikten!!!
kan man inte ha en stor tråd där alla juni mammor kan snacka???
det var ingen som hade Hepatos här inne???
jag ahr ju problem med det och ett viruv som jag fått primär cmv
(ja ni som hänger på andra juni tråden vet ju om detta och hela historien)
men jag har fått detta virus och blev jätte dålig vilket var tur för oftast blir man inte det men detta virus är i alla fall farligt för bebisen och de är 50% chans attt hon har det och läkarna tror eftersom jag varit sjuk så länge med viruvet att hon troligtvis har det och då är det en maVv skador som kan uppstå och även att hon inte klarar sig
jag har haft välldigt svårt med detta för 2 saker som är farligt är inte kul och när läkarna kanppt vet nåt eftersoim det är så ovanligt så känns det välldigt otryggt men har fått ett namn på en dr efter egna efterforskningar och hjälp här på fl till en som jobbar på en kvinnoklink på universitet sjukh huddinge så i morgon ska jag ringa och försöka få lite mer statestik på hur barnen klarar sig och skadorna
tack
ja jag är fortf i nåt sorts chock tillstånd för jag har även gjort kub test och fick dåligt reslutat och har gjort fvp och hade en period av total djup ångest men allt visade sig vara ok den gången trodde ju aldrig jag skulle få mer besvär än foglossning (som jag har men orkar knappt bry mig om det just u för de andra sakerna är värre)
jag hoppas att ajg snart får mer hjälp då sös där ajg går vet inget ,jag visste mer än läkaren jag fick infon av första gången så jag litar inte riktigt på dem
ja hepatosen är utlöst pga grav och det är skit jobbigt jag har ätit i dag medicin i 1 v och de sa att det skulle hjälpa har haft helveta med klåda men det har bara blivit värre
men får veta i dag vad blodroven visar ska snart åka till spec mvc på sös (sthlm) sen i morgon ska jag ta prover för de andra problemet primär cmv och då får jag vänta 1 vecka på svar sen vet jag om jag kan göra fvp(inte för att jag vill men vill veta om hon är smittad)
ja men hoppas mitt bäcken bär mig nu ska jag ta tunnelb det är inte lätt med jäkla foglossning men en fin och soliga dag ute så det lättar humöret lite
ha en trevlig och solig dag alla
jag kan säga att som gravid har man företräde till allt som heter sovmorgon man behöver vila och sova så jag har sov morgon när vi är lediga jag går ju oftast upp ändå men ligger och vilar sen nu är det ju lite värre för jag har varit dålig men det spelar ingen roll det är ju jobbigt att vara gravid utan att ha problem
nu har min sambo full förståelve för detta han tycker som jag (tur för han)
jag har ju 3 barn william snart 11 år Nelly 5 år och jamie 1 år 4 mån och det är kämpigt med lite n hemma jag orkar inte hämta barnen på dagiv så min pappa gör det och lämar dem här sen är jag själv tills sambon kommer men då är jag slut för jag orkar knappt med mig själv!!!!och när man är orolig och rädd och har ont och klåda är man inte direkt på världens bästa humör men gör allt jag bara orkar
Fick dåliga nyheter på spec mvc´
så trött på allt nu mina värden (alltså hepatos=gallsyra i levern)har blvit värre jag trodde att det skulle vara bättre men nej värdena har mer än fördubblats sen förra veckan herregud ska det aldrig ta slut jaha läkarn vill att ajg äter dubbla dosen 8 tabl om dagen
blir det inte då bättre elelr om det stannar där den är då kommer de ta ut henne
jaha satt jag helt i chock tillstånd så nu är det bara hoppas att värdena har bättras till mån då jag tar nu prover för detta och sen tis träffa läkaren igen
de vill att jag kommer in nu på ctg varannan dag!!!! ska tebax fre
så i morgon ska jag ta blodprov för mitt virus sen till sjukan på fre ctg sen mån blodprov för hepatos sen tis sjukan för träff med läkaren sen tor sjukan igen och provsar på virus och då ev fvp.................
kan jag inte få ha det normalt med bara lite foglossning nej néj ge mig all skit man kan hitta ja sjukdommar som är ovanliga oxå det är extra kul!!!!!
jag kan säga att jag eller vi har haft jättesvårt med namn denna gång hade en massa kill namn så att det blev svårt sen när vi fick veta att det var en flicka då fick jag genast problem hade namn men de var kvar sen min förra och de kändes som det var tänkt till de barnet fast det blev en pojke så det känns fel på nåt sett
nu vill ja ha ett namn för när hon kommer och det kan ju vara snart så vill jag att hon har ett namn det känns viktigt oxå om det skulle hända nåt allvarligt då kan det känns skönt att inte ha ett namnlöst barn
men ja tyvärr är det inga jag har till 100% som jag gillar vad gör man jag har letat och letat och sambon är inte mycket till hjälp!!!!
mellan namn har vi det blir samma som min dotter det är släkt namn och mamma heter det mormor gammelmormor och ännu fler
andra namn Astrid och bådas efternamn