Inlägg från: dagdrömmare |Visa alla inlägg
  • dagdrömmare

Vi som väntar junibebisar del 2!

oj vad ni skrivit jag har varit sjuk ett tag nu.
    Hade ju ont i magen i måndagskväll och BM sa att jag skulle avvakta men söka direkt om det kom tillbka vilket det gjorde igår. På jourläkarmottagningen konstateradede urinvägsinfektion som antagligen spridit sig till njurarna. Så nu knaprar jag antibiotika. Bebisen sprattlar för fullt vilken känns så himla skönt, man har ju hört en del om UVI och komplikationer i samband med graviditet.
    Har dessutom åkt på en dunderförkylning så här blir inte mycket gjort idag

• dagdrömmare

amma ja, hur mysigt som helst när det funkar. För oss tof det fyra månader innan det funkade fick pumpa halva målet för att hon skulle bli mätt då hon inte hade riktigt tag och inte kunde suga effektivt. Sen funkade det ett år till utan problem
    Vi låg på bb i 6dagar och alla försökte hjälpa med goda råd och och dit men dottern ville helt enkelt inte suga rätt (hon sög på sin tunga eller för ineffektivt. På bvc däremot fick jag inget stöd allas. Jag rekomendera er att vända er till www.amningshjalpen.se eller förlossningen om ni får problem där fick jag de bästa råden och uppmuntran.

Jag kommer inte att kämpa så igen om nästa barn inte heller får bra grepp men det är som ni säger man känner sig så misslyckad om det inte funkar.

En bra sak att komma ihåg är att det kan ta upp till en månad innan barnet och brösten har anpassat sugteknik och mjölkmängd så innan dess kan det bli alla möjliga små problem.

Men återigen när det funkar är det jättemysigt och funkar det inte så finns det jättebra alternativ.

• dagdrömmare

att man blir varmare beror väl bland annat på att man får extra blodkärl överallt.

Imorgon ska jag på "möte mitt i graviditeten" hos BM. Kan inte fatta att tiden har gått så fort.

• dagdrömmare

Daisyduck skrev 2009-01-20 18:20:52 följande:

Burr... säg inte så... jag har ett ärr i naveln från titthålskirurgin jag gjorde ca ett halvår innan jag blev gravid...
    Ja opererade bort en cysta 4 månader innan jag blev gravid med dottern och gjorde då först titthål via naveln men de fick även lägga ett snitt som kejsarsnitt. På tre månader skulle allt vara läkt sa de och jag hade aldrig ont i magen. Ärret på magen däremot kliade en del (även denna gång) så oroa dig inte för naveln.
  • dagdrömmare
    Svar på #365
    Ingrid är jag återförsäljare för, hon är jätteduktig! Hälsa henne från mig, Sarah
  • dagdrömmare

bebek skrev 2009-01-23 12:15:06 följande:

Hittade en ingrid i västerås som även hade försäljning av sjalar osv! Superbra:D
    svarade på detta men det hamnade långt upp i texten så jag skriver igen ifall du missade det

Ingrid känner jag väl jag är återförsäljare åt henne. Hon är jätteduktig på allt med sjalar och har hållt på med det i flera år. Hälsa henne så mycket från mig, Sarah

Vilken usel servitris du råkade ut för :-/ trist att förstöra en trevlig middag med något sånt.
  • dagdrömmare

fler som har ont i bröstbenet?
    jag vaknade dessutom varje morgon med huvudvärk som går över efter en stund funder på om det är lågt blodsocker eller om jag dricker för lite.

bebisen sprattlar för fullt iallafall

• dagdrömmare

bäbis m: foglossningsbälte är jätteskönt att ha ger jättebra stöd.Jag köpte mitt på tradera för 50kr men man kan få det hos sjukgymnasten också. Annars funkar värme bra för mig också och vila givetvis.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!