bebek skrev 2009-03-05 10:51:22 följande:
äh, man får skylla på att man är sådan jädrans givmild person man gav all sin skönhet till sina barn;) jag är hellre välmående och kry efter grav än smal efter en kvart!mammabean 65 - 130, det är låter ganska mycket, men man är ju världens bästa mamma till sina barn oavsett vikt!
tycker det är lite hysteri ibland, alla frågar hela tiden "hur mycket har du gått upp då" och när folk kommer hem från bb frågar de "hur mycket har du gått ner då?"
Jag äger inte ens en våg, jag har bara vägt mig hos bm en gång, inte behövt det något mer, hon tyckte jag såg så vacker ut sa hon och gått upp helt lagom! (hon får mig att må bra den där kvinnan:)
Håller med om att det är mycket hysteri angående vikt. Jag äger inte heller någon våg och enligt BM så ska jag bara väga mig två -tre gånger hos henne under graviditeten. Det är väldigt lätt att ryckas med, speciellt om man hade rätt störd kroppsuppfattning redan innan. Jag ska försöka njuta mer av att vara gravid istället för att känna mig som en heffaklump. Det kommer ju trots allt något enormt fint av det!