Vi som väntar junibebisar del 2!
Häftigt med tvillingar! Dubbel glädje! Grattis ![]()
Häftigt med tvillingar! Dubbel glädje! Grattis ![]()
Det är nog utskottet från skallen, om inte BM säger ngt om det så är det säkert normalt. Har ni kollat på andra bilder o jämfört? Har du eller sambon tydliga utskott?
Vad häftigt!
Hej Hyperbalad,
Bor också i NV Skåne =) Välkommen!
Jag har också lite ångest för amningen
Två ggr har jag ammat, lika många ggr har jag slutat - 3/4 månader max. Första ggn hade jag inte mjölk+fel grepp, andra hade jag massor av mjölk och när greppet äntligen satt så fick jag svamp som vägrade ge med sig så tillslut sa amningshjälpen att det var dags att sluta för min egen hälsas skull. Jättetråkigt! 2 veckors fungerande amning totalt på två barn *sucka*
Tredje ggn gillt eller??? Hoppas på det...
Jag stannade extra på BB för att få hjälp andra ggn, så det var bättre.
Nu gick det ju åt skogen ändå, men jag rek också att inte åka hem förrän man känner sig ok med amningen. Det kan ta 1 månad innan det sitter klockrent, men iaf så att det känns ok.
Absolut är det så, det viktigaste är att barnet blir mätt och att mamma och barn mår bra.
Jag känner att jag vill ge det en chans denna gången också, men jag tänker inte gråta blod om det inte funkar nu heller.
Jag tänkte som så att all mjölk de kan få är bonus, i det läget jag var i
Testa o se, ge inte upp om det inte funkar klockrent på en gång, be om hjälp, men slit inte ut dig. Det är mina tips!
Bebek,
Jodå, man har ju fått höra en massa dumma kommentarer om att man inte ammar.
Många lider ju i det tysta ockå för att de "SKA" ju kunna amma.
Det är en hetsig diskussion och stämplas som bra/dålig förälder ofta kopplat till amning.
Jag hoppas att vi alla stöttar varandra när vi kommer dit, fler pekpinnar än vad som redan finns behövs knappast.