Vi som väntar junibebisar del 2!
Jag har parfymfritt både tvätt och sköljmedel, för vi kan itne ha med parfym i hemma, och de räcker till barnet också, min moster har endast grönsåpa när hon tvättar, och kläderna blir jättebra, hon har även valt att tvätta ALLA bebiskläder i en tvättpåse för att inte "skava" plaggen, och jag funderar själv på att testa det, mest för saken skull..^^
Barnvagn har jag redan fixat :D fick en för 800:- via blocket, kanonsnygg, aldrig använd, både sitt och liggdel, åkpåse, skötväska, parasoll, och några prylar till :)
bebek skrev 2009-01-14 23:19:41 följande:
Godkväll! Jag har fått lite barnkläder i strl 56 och någon body i strl 50.. så söta! :) Vad tvättar ni era bäbiskläder med? Kom på tanken att vanligt tvättmedel och sköljmedel kanske inte alls är det bästa då jag själv kan få eksem av vissa.. Köper nog kläder för första veckorna med bebisen i vår, är ju så mycket plysh och tjockare vinterkläder nu tycker jag. Fick en tröja av mamma hon sparat sen jag var liten, strl 48 tror jag, och den hade jag nästan som klänning! kan inte tro det var sant.. haha Nå alla blivande mammor, vad har ni för barnvagnsplaner? Vad tittar ni på och vad är viktigt? Märkesvagn eller Nisses? Enkel, eller Kombi som kan göras om till sittvagn. Tycker det är jättesvårt..