Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Vi som väntar junibebisar del 2!

här får man en bild med sig hem stod det i pappret man fick. vet dock inget om måtten, men dem borde väl nästan skrivas in i journalen.

• längtan09

Daisyduck skrev 2009-01-16 18:24:23 följande:

Åh åh! Tvillingar har lite smått varit min hemliga dröm! Vad roligt för dig!!!
    haha tvillingar är min dröm med :) fast tror jag har för lite mage för det :P Men det är två personer som sagt att dem tror det är tvillingar men jag satsar på att det bara är en, en pojke
  • längtan09

bebek skrev 2009-01-18 21:26:37 följande:

Ja jag har också hört det, men på dvd:n "kärlekens mirakel" så säger de som missmurrig säger att tvåäggstvllingar har varsin "säck" och enäggs delar... Men kanske man inte kan veta om de delar förrän de kommit ut?
    jo man gör ett test efter födseln men ibland kan dem tydligen se det på UL, men då antar jag att det är vid ett tidigt VUL för då kanske man ser om dem sitter nära eller långt bort eller nått. Eller om det var att säckarna låg vägg i vägg. Men jag tror nog att hon som gjorde ultraljudet skulle ha berättat att det var tvåäggs om enäggs alltid har en moderkaka.
  • längtan09

Tjejer jag behöver lite råd. Tydligen fick jag pengarna tidigare denna månad än jag brukar och därför har vi råd att köpa barnvagn imorgon (finns en som är nedsatt, är inte säkert den är kvar imorgon, ännu mindre säkert att den är kvar senare) men vi har inte varit på UL. Vi vet alltså inte hur det är ställt med barnet. Skulle ni chansa? Är vagnen vi letat efter och den är nedsatt med halva priset. Kan inte läsa mig till hurvida man får lämna tillbaka vagnen om något händer med barnet, men någon kanske vet vad babyproffsen har för policy?

Hur skulle ni gjort? Skulle ni chansa att vagnen är kvar eller köpa den innan UL?

• längtan09

hyperballad skrev 2009-01-20 23:26:45 följande:

Svar på #247 oh svårt, jag är så nojjig så jag har ju inte handlat något ännu men det måste ju finnas någon retur rätt kan man ju tycka om ni inte packar upp den och bara låter den stå. sedan har jag hört att det är svårare att lämna tillbaka en vagn som bara stått om den kommit i närheten av husdjur o matos o rök osv. så ha det i åtanke! lycka till!
    Mjo jag har heller inte köpt något men när man kan lägga ned lika mycket pengar på en ny vagn som en begagnad så känns det dumt att låta bli. För vi vill verkligen ha en brio och det är vad det här är...
  • längtan09

hyperballad skrev 2009-01-20 23:36:23 följande:

Svar på #249 men köp den och skulle det (gud förbjude) vara något/hända något så kan man alltid sälja den på blocket! jag och sambon tittade efter en begagnad barnvagn på blocket och det började vi med tidigt just för att vi kände att vi vill inte lägga flera tusen på en vagn bara för att den är ny. och så lite ur miljösynpunkt - det kändes bättre med en begagnad... men sedan så erbjöd mina föräldrar sig att köpa valfri vagn åt oss och ja då kan jag säga att vi nappade ju på det (även om det inte var så miljöhälsosamt...) men hade vi inte fått de erbjudandet hade vi köpt en när det dykt upp någon för att ha en hemma. just för att då kan man alltid sälja den vidare sen om det skulle vara något..
    tack för ditt svar Chansen är ju liten att den fortfarande finns kvar, men chansen är ju ännu mindre på fredag när nästan alla fått lön. Blir nog att vi åker och tittar om den finns kvar imorgon.
  • längtan09

hyperballad skrev 2009-01-20 23:44:24 följande:

Svar på #251 åh lycka till! jag ska hålla tummarna!!
    Tack Håller tummarna jag med :-P
  • längtan09

Ska iväg sen och se om vagnen finns kvar, sambon jobbar natt så han ska sova en timme till och jag har tyvärr inget körkort, annars kunde jag åkt själv. Visste att det var negativt att inte ha körkort

• längtan09

Bäbis M: Vi ska åka om två timmar tror jag. Jag berättade för sambon att jag fick pengar tidigare än väntat och hans enda kommentar var: då kan vi köpa vagnen idag då? Så när han också tycker så blir det så :D

Är det någon som vet om regnskydd brukar följa med och om inte, vad kostar ett?

• längtan09

Nu har vi köpt vagnen Den fanns kvar. Det var en Brio Happy i blått med tillhörande mjuklift. Det var vagnen jag velat ha hela tiden (sambon vill inte ha en åsikt om barnvagn av någon anledning ) Så nu har jag bekantat mig med vagnen

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!