Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag blev så himla rädd inatt. vaknade vid 3 tiden av att jag låg på rygg. Och hade så fruktansvärt ont i magen. Det va ingen vanlig magont utan det kändes som det kom från sidorna och strålade ut i hela magen. Jag visste inte vad jag skulle göra om jag skulle ringa förlossningen eller inte.....
    Försökte lägga mig på sidorna och efter nån halvtimma gick det över. Och tack å lov kände jag bebis sparka under tiden och har även känt honom nu imorse.
    Men vad kan det ha varit? Det gjorde riktigt riktigt ont! blev livrädd. Borde man ringa och kolla?

• kicki08

Näe jag funderade på om det kunde vara för att jag vaknade på rygg. Brukar inte sova på rygg för det känns väldigt obehagligt med trycket från bebis.
    Att det var något sådant....

• kicki08

Är sådär konstig i magen nu igen sen ett par dagar tillbaka. När det känns som att jag är mätt hela tiden, fast jag känner att jag är hungrig ändå på någe sätt....
    Jättekonstigt.

• kicki08

Är sådär konstig i magen nu igen sen ett par dagar tillbaka. När det känns som att jag är mätt hela tiden, fast jag känner att jag är hungrig ändå på någe sätt....
    Jättekonstigt.

• kicki08

Äh min BM får säga vad hon vill oxå. Jag äter inte alls mycket socker. Visserligen äter jag vitt bröd just nu. Men det är hembakta frallor på vatten och 1 msk socker så, jag tror inte det är så farligt.
    Sen tränar jag på crosstrainern så ofta jag kan. jag är en helt annan människa mot vad jag var förut. Jag har blitt morgonpigg!!! :-O Jag som aldrig i heeeela mitt liv varit morgonpigg. Nu vaknar jag 8 och är pigg som en mört. Imorse gick jag upp och tränade 8.30 :-O
    Istället är jag kvällstrött då... men hellre pigg på morgonen säger jag

• kicki08

Läste om den tredje triemestern som man kliver in i nu. Och det stod att det inte är ovanligt att öka i vikt mellan 4-5 kg under den här perioden :-O
    Börjar känna mig lite tung nu faktiskt, det är inte skönt alls att ligga på rygg längre. Och vända på sig på nätterna är inte heller trevligt....
    Jag tror att jag gått upp ungefär 8 kg enligt mina beräkningar. Men enligt BM 5 kg kanske. Men jag går efter mina egna.

• kicki08

Tekannan80: Håller med dig Viktigtast är ju att man mår bra i sig själv. Man ska inte hålla p åmed en massa konstigheter nu när man är gravid. Bebis behöver att man äter ordentligt Vikten får man ta sen Jag vet att jag kommer bli av med mina kg efter graviditeten så jag är inte orolig Jag är säkerligen en av dom som kommer gå upp en 5 kg under dom här sista 3 månaderna. hehe

• kicki08

Ja här har det oxå varit soligt idag Fast en 0 gradigt kanske. Blev aldrig nån promenad tyvärr. Men snart ska jag och tjejerna åka till Stockholm. vi ska kolla på en kompis som spelar SM kvartsfinal volleyboll. Ska bli skoj

Melodifestivalen igår.... inte helt otippat kanske med tanke på tidningarna. Inte den bästa låten enligt min smak, men bättre den än af ugglas iallafall

• kicki08

jag tror jag hade SF 26 i V 24... var lite högt sa hon. Men hon tog det inte så allvarligt verkade det som. Det växte väldigt olika så... Jag tänkte inte mer på det.

• kicki08

Oj va många som inte ska jobba så länge till. Själv har jag inte ens tänkt tanken att inte jobba. Jag har planerat att jobba sista dagen 28 maj, alltså två veckor innan bf.
    Visserligen har jag ett tungt jobb med lyft, men inte så tungt så jag inte klarar av det som jag ser det nu iallafall.
    Borde man söka HP istället för semester eller? Hur fungerar det?

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!