Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

tekannan skrev 2009-02-20 17:56:52 följande:
    Fp behöver du inte söka om, det får du automatiskt. Däremot måste man först göra en anmälan och sen begära fp. Anmälan sker automatiskt iom att moderskapsintyget skickas in (det du får från MVC om att du är gravid). Och sen kan du bara logga in på mina sidor på FK's hemsida och begära när det blir aktuellt. Födseln behöver du inte heller anmäla. På förlossningen ska de meddela att du fött barn, men sen har du rätt att plocka fp-dagar även innan barnet är fött. Hp gäller ju bara fram till 11 dagar innan BF och därefter får du antingen gå på fp eller semeter eller ngt annat. Och då går du bara in och begär att du vill ha fp.
    Ok nu förstår jag. Stort tack för svaret!!
  • frukarlssonn

Jag har gått upp 7 kilo totalt och går in i v23 på söndag. Vet inte om jag skrivit detta redan, men jag skyller på graviditetsglömska isåfall

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-02-21 08:27:30 följande:
    Jag tappade min mobiltelefon i toan imorse!!! GAAAA va klantig jag blivit. Jag tappar grejjer och har mig hela tiden. *suck* Hoppas min lilla telefon vill överleva... den ligger på tork nu
    Åh nej Min kompis lyckades tappa sin sprillans nya och dyra mobil i en kaffekopp.

En annan av mina bästa vänner fick barn för fyra veckor sen. Hon tyckte de lät så konstigt i tvättmaskinen. Ett tag senare sa hennes man, älskling du har tvättat mobiltelefonen. Oj så tokigt de kan bli.

Hoppas du kan återuppliva telefonen.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-21 08:59:45 följande:
    Hahahahahahaha!! men man blir glad av att höra att man inte är ensam om klantidheten, skulle slänga ett par strumpor i tvättkorgen och ser hus jag själv öppnar toastolen och slänger ner dem där! Eller att jag köpte hem grejer och skulle göra tårta helgen INNAN min födelsedag för jag trodde jag fyllde år då, eller gick på stan och fika med en tröja utoin, HELA DAGEN.. hahahaha
    HAHAHA det va rätt kul faktiskt. Va gulligt

Jag känner att jag e så tankspridd på jobbet. Tänker ibland inte logiskt alls, om jag tänker överhuvudtaget
  • frukarlssonn

Jag fattar inte detta, jag ser att ngn gjort ett inlägg 10.28 i mina favoriter, men jag kan inte se det när jag går in i tråden??? Bara det sista från igår. Detta händer mig lite då och då, WHY? Irriterande.

• frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-02-22 12:05:12 följande:
    Svar på #1284 ja du ingen aning, har aldrig varit med om det..
    Konstigt, de händer mig iaf några ggr i månaden. Jag ser mitt inlägg men den har hoppat över inlägget emellan... Fundersam Nåt bugg hos mig tror jag
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-22 16:14:52 följande:
    Ahh mina tuttar läcker mjölk! alltså det rinner! ska det vara så? är det ett gott tecken att man får tillräckligt med mjölk sen om man vill amma eller är det bara onödigt spilldropp?
    Läste ganska nyligen att det inte har ngn betydelse för mjölkflödet efter förlossningen. Undara om jag kommer läcka, tycker bröstvårtorna känns lite mer ömma igen, fast på ett annorlunda sätt. Min kompis fick aldrig råmjölk alls.

Ang fostervaten, det enda jag vet är att det ska lukta typ sperma eller sött. Va själv orolig ett tag för jag va titt som tätt blöt i trosan (intressanta detaljer va ) Men de visade sig att jag ibland bara läckte urin, vet inte varför, men hux flux när jag stod upp o gjorde nåt rann de bara till Får så fortfarande ibland, vet inte varför.

Men har ni upplevt att ni plötsligt blir akut kissnödiga?? Jag kan sitta här vid datorn o helt plötsligt trycker de på blåsan som attan, och sen försvinner de lika fort.
  • frukarlssonn
    LakeHill skrev 2009-02-22 17:59:14 följande:
    Chanell: Jo jag kan bli akut nödig, det känns som om bebben lägger sej o tynger mot urinblåsan. Är du säker på att du läcker urin? Man har ju väldigt mycket flytningar just nu, så när de kommer känns det som om det rinner för mej.
    Jo det har luktat som urin iaf Äckligt o lukta jag vet , men va tvungen för jag va så orolig. Men visst kan de säkert va vattniga flytningar med i de hela. För ibland är jag fuktig fast det inte luktar nåt, och det är ju säkerligen flytningar. Sen läcker vi väl lite fostervatten då och då fast vi kanske inte tänker på det? Bildas ju nytt hela tiden.
  • frukarlssonn

Jaha nu blir de så igen, kan inte läsa inlägget här emellan Fundersam Fattar ingenting.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!