kicki08 skrev 2009-03-17 17:05:38 följande:
Oj va många som inte ska jobba så länge till. Själv har jag inte ens tänkt tanken att inte jobba. Jag har planerat att jobba sista dagen 28 maj, alltså två veckor innan bf. Visserligen har jag ett tungt jobb med lyft, men inte så tungt så jag inte klarar av det som jag ser det nu iallafall. Borde man söka HP istället för semester eller? Hur fungerar det?
Det kan komma snabbat att det blir FÖR tungt och då är det lite sent att söka hp (om man skulle få avslag och vill överklaga). Hade jag varit du så hade jag sökt, ingen som tvingar dig att gå på det sedan även om du får det beviljat. Sist jobbade jag några veckor in i hp-perioden för att jag klarade av det och därmed förkortade jag perioden jag gick hemma. Inget som fk sa ngt om. Hp kan man bara få fram till 10 dgr innan BF så efter det måste man ändå lösa ledigheten med fp eller semester eller vad man nu vill.
Jag känner att mitt jobb är för tungt så jag ser verkligen fram emot att kunna vara hemma. Foglossningen har jag ju mest besvär av på jobbet med eftersom det är så tungt så jag hoppas kunna bli fri från mina besvär när jag går hemma sen...