Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Vi som väntar junibebisar del 2!

Det kliar när huden sträcks och brister (a.k.a bristningar ), smörj med ngn skön mjukgörande - Body Butter gillar jag bäst!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Magrutor, bara där började jag garva...  
    Jag tror aldrig jag får tillbaka min platta mage igen, det är bara deg där nu (och säkert efter denna med)

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Bebek,
    Jag gick från 65 till 130 kg, min kropp har inte återhämtat sig ännu. Det är 1,5 år sen nu som jag började medicinera mot struman...ff massor av övervikt och extremt hängig och degig kropp *huga* Jaaaawell, beach 2020 - here I come

• 3barnsmor35

Jag blir ff chockad när jag ser mina ben, herreguuud så STORA och valkiga! Jag som ALLTID hade snygga, smala, vältränade ben! (Ridning, fotboll, friidrott...plus gymträning)

• 3barnsmor35

Ok, mina lår är väl som min midja var förr {#lang_emotions_yell}

• 3barnsmor35

Jag går bara upp, struman och medicinerna ställer till det
    Idag har jag insett att jag har en ny period i graviditeten; illamående, sugen, hungrig, illamående.
    Jobbigt! Klöks himla lätt igen också *suck* Nu ska man ju må bra, eller? *morr*

• 3barnsmor35
    kicki08 skrev 2009-03-05 08:18:15 följande:
    Näe alltså... Jag kan ju inte påstå att jag känner mig sexig nuförtiden direkt... Det här vätskan som sätter sig på låren och arslet är inte sådär jättetilltalande i mina ögon. Däremot verkar sambon gilla mig precis som förut Det är med magen. Jag tror nog det går att få tillbaka en hyfsat platt mage. Inte såklart precis som den såg ut innan man fick barn. Men i hyfsad form. En kompis till mig har fått 4 pojkar och hon har jättefin kropp. Men hon har ju fått kämpa tillbaka den då. Det är så man får göra.När man är klar med allt barnafödande får man ta tag i det.
    Vissa verkar ha det gratis också, rasar när de ammar och sen bara är som vanligt igen *tycker inte om dessa känner jag*
  • 3barnsmor35
    Svar på #1634
    Jag fick som sagt struma så vikten bara ökade hela tiden, det var inte roligt alls. SÅ mkt tror jag inte ngn kan äta Fick extremt ont i kroppen, rygg o knän tar ju stryk med. Jag gick ner 35 kg sen, men sen har jag kämpat med dosering av medicinen. Det tar väldigt lång tid att komma i fas med kroppen igen när man har struma.
    Det är bara att köra på och hålla koll på sina blodvärden, kost o motion. Sen ska jag inte säga att det känns konstigt att vara överviktig när man varit under/normalviktig hela sitt liv innan man fick barn. Men det är att gilla läget och göra vad man kan.
    Svårt bara att förklara för sin omgivning, när man äter väldigt lite o ändå har stor övervikt (BMI 33 ligger jag på).
    Inget jag önskar min värsta fiende!
  • 3barnsmor35
    3barnsmor35 skrev 2009-03-05 11:24:05 följande:
    Jag fick som sagt struma så vikten bara ökade hela tiden, det var inte roligt alls. SÅ mkt tror jag inte ngn kan äta Fick extremt ont i kroppen, rygg o knän tar ju stryk med. Jag gick ner 35 kg sen, men sen har jag kämpat med dosering av medicinen. Det tar väldigt lång tid att komma i fas med kroppen igen när man har struma. Det är bara att köra på och hålla koll på sina blodvärden, kost o motion. Sen ska jag inte säga att det känns konstigt att vara överviktig när man varit under/normalviktig hela sitt liv innan man fick barn. Men det är att gilla läget och göra vad man kan. Svårt bara att förklara för sin omgivning, när man äter väldigt lite o ändå har stor övervikt (BMI 33 ligger jag på).Inget jag önskar min värsta fiende!
    "Sen ska jag inte säga att det INTE känns konstigt att vara överviktig när man varit..."

Menar jag såklart!
  • 3barnsmor35
    bebek skrev 2009-03-05 12:01:07 följande:
    mammabean: kan förstå det. Men jag tror inte jag har riktigt klart för mig vad struma är för något? Är det sköldkörteln? och man blir samtidigt väldigt trött va?
    Det är underfunktion i sköldkörteln jag har, hypothyreos. Ja, men blir jättetrött, jag var som en zombie, hade svår migrän, yrsel, viktuppgång, kände mig extremt nere. Hela ämnesomsättningen blir fel och då påverkas hela kroppen Men men, det är bättre nu!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!