• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

hej hej:D

Näe flytten var megastressig, o jag fick inte bara skura ur lägenheten vi flytta från utan även lägenheten vi skulle in i! Kärringjävlel kan inte veta vad en trasa var..

urs, ser många börjar få ont i rygg o svanskota..
    Foglossningsbälte hjälper inte för mig, men att inte gå långa promenader, gå mycket i trappor och sitta länge lindrade för mig, liksom att göra vissa bäckenbottensövningar som kan lindra besvären längre fram i gradiviteten enligt sjukgymnasten.

Lakehill: så du bor på Åland?? coolt.. hur många invånare har ni?

• bebek

bäbis m men foglossningsbältet ska väl sitta under mage, typ över höftebenen och rumpan. men det är ändå inte skönt att sitta med ett.. då kan det skava in i magen.

Lakehill: ahaa.. men är åland svensk eller finskt? :O) mitt största minne därifrån var en jädrans storm, vi vart inkvarterade i någon stuga och fick inte gå ut.. o allt blåste ner o omkull, läskigt...

NU ska jag iväg på veckans höjdpunkt! Mammasim;)

• bebek
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-04 18:05:56 följande:
    ja, men jag har träffat en läkare som påstod att det inte var farligt att uträttas för våld eller stress. tycker det låter illa. har ju läst o hört annat.jag ska ringa min bm i morgon o höra vad hon säger. annars så får jag prova att jobba i helgen. men jag får ont av ansträngning. o det är ju 10 timmar jag ska gå o värst är det efter att ha klätt av och på dom boende.

Träffa en ny läkare! den du såg måste ju vara en stressad våldsbrottslimng!
    helgalet..

Jag ska söka havandeskapspenning, hoppas på det bästsa, kan ju inte lyfta tunga backar, stå ut med fullisar och om någon månad kommer jag ju inte komma förbi mella borden med min mage.. sen kan man inte ta rast eller sätta sig närsomhelst heller... kan ju få stå upp o stressa i 6-7 timmar om det är mycket folk på resturangen...

uff nu är jag för trött för att ens vara människa...

känner mig helt deprimerad o slut efter den här flyttröran..

som en svullen, blek rätt miserabel människa

godnatt på er

• bebek

uff vad det där lät dfeprimerande, men man kan int va på topp jämt:)

• bebek
    LakeHill skrev 2009-02-05 09:16:01 följande:
    Åland tillhör Finland. Ojdå, var någonstans var den stugan?Var också på gravidvattengympa igårkväll - härligt!!!
    på Åland någonstans:D haha.. var 10-11 år kanske, men vi har ofta åkt dit på sommarna.. åland å öland, mina föräldrar måste ha en hemlig passion för öar;)
    men är du svensk/finsk eller mixling? :P

Ja jag vill ha vattengympa nästan varje dag:)
  • bebek

Lakehill: jag tycker om åland, får morsa på dig nästa sommar jag åker:) 

foglossningbälte funk inte för mig tycker jag.. att skippa långpromenader, och att inte sitta långa stunder tycker jag hjälpt. Tränar cykling istället för att gå. min sjukgymnast sa att det både kunde ge med sig och bli bättre under gradiviteten.

smulan87!  skönt att allt var väl, ska lyssna hjärtljud nästa vecka:) o jag har också gått upp ca 8 kg:P meen det är ju bara bäbis o tuttar, kanske lite rumpa å ;)

Oh imorn äre helg igen, blandar ihop lite helg o vardag nuförtiden, allt känns rätt samma. ska ni hitta på nå kul då? slå en svängom på dansgolvet kanske;)

• bebek

chanell: tror du skulle se rätt rolig ut utan näsa:)

ja jag känner också mina hjärtslag tydligt! känns nästan som hjärtklappning ibland! mest på kvällen eller när jag går upp på morgonen

• bebek

lakehill: Runt den 7:e ska mitt pyre komma ut! får väl ta en kryss mot sensommaren sen :)

dagrdömmare! hahaha födde kattungar?? det slår nog allt jag hört! Har drömt att bebisen "ramlat ut" att jag fått trillingar o fyrlingar men din dröm slår nog allt.. hahaha

trör också jag har någe sammandragningsliknande.. eller jag vet inte känns som den knyter sig, kan inte riktigt skilja på den o växtvärken.. men lästa att om man har fler än 4 kraftiga sammandragningar på en timme så ska man åka in.

har sneakat in på kontoret på jobbet innan lunchen är slut idag:P gjort mig en otroligt god kycklingsallad! Men lika bra o passa på å äta/sitta när det är lugnt, ibland får man inte lunch förrän fem på eftermiddagen och middag vid tio!

• bebek

haha ja jag undrar vart alla knasiga drömmar kommer ifrån..
    drömde att jag krigade mot massa tyranusarus rex bäbisar och har flertal gånger drömt att bebisen "ramlat ut"  men att föda fiskar o katter.. de slår nog allt jag drömt:D haha

• bebek
    kicki08 skrev 2009-02-07 08:34:03 följande:
    Apropå å vara rädd för förlossningen. Första gången jag skulle ha barn så gick vattnet 10 dagar innan beräknat datum. Vi skulle precis lägga oss och sova och jag hade bäddat ner mig medan killen min stod och skulle stänga fönstret. Då bara PANG så forsade det vatten ur mig. Jag blev helt förskräckt och ringde mamma och störtgrät för jag var så livrädd. Jag bara satt vid sänggaveln och skakade medan jag pratade. hihiOch då hade jag inte ens fått värkar än. Men sen tog det ett par dagar innan värkarna satte igång så jag hann lugna ner mig och förbereda mig. Allt gick superbra! Klart det gjorde ont men tiden går ganska fort när man ligger där. Och det är helt klart en otroligt häftig upplevelse
    oj, jag visste inte vattnet kunde gå så mycket tidigare..
    men visst kan förlossningen starta på olika sätt? värkar, vattenavgång?
    Men man ska stanna hemma så länge som möjligt? Själva förlossningen är jag inte så rädd för, känns som man inte har något val för ut ska den.. på vilket sätt visar sig väl..
    jag är mer rädd för bb - vistelsen. hur man blir bemött.. hur länge man får stanna, jag blir alltid så stressad av sjukhus o de ska bygga om bb:t jag ska till... tänk om man får dela rm med typ massa andra kvinnor samtidigt som man mår dåligt, att sambon inte får stanna över natten osv...  Vi har ju en bit att åka till bb..

Men jag längtar tills allt är över och man får upp bebisen på magen och man ser hur det lilla livet ser ut.. lilla näsan, munnen, håret, ögonen och om den har en snopp eller inte:D
    tror jag kommer gråta flodhästtårar, gråter bara jag ser en lyckad förlossning på tv...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!