Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-02-22 18:53:53 följande:
    ah, slipper jag oroa mig för att de ska bokstavligen spruta konstant sen då!:D tuttarna alltså jag blir akut akut kissnödig, ofta vaknar jag på nätterna och måste rusa, ofta kommer det inte så mycket utan den ligger och tynger på kissblåsan o sparkar där, kan också vara svårare att hålla sig känns det som när den ligger mot urinblåsan... speciellt om man hostar till. Tränar ni mycket knipövningar? ni som har barn sen tidigare, vad "händer" med dessa muskler efter förlossningen? Nu i 25 fulla veckor börjar det kännas riktigt kul i magen, man känner verkligen hur den vänder sig och hela magen rör  sig, ibland kan det sticka ut som en rumpa på ena sidan magen:) Värst var det när jag låg magsjuk, den måste blivit riktigt störd för fy*fan vad den härja och rulla runt, konstant!
    Va härligt o känna bebben så mycket Själv är jag idag 22 fulla veckor, och kan säga att skillanden då man kände första rörelserna för fyra veckor sen och nu är enorm Men fortfarande så går de dagar då jag inte känner riktigt lika mycket, men mer eller mindre känner jag bebben så fort jag sitter eller ligger ner. Ibland känner jag bara att den glider från det ena sidan till den andra och ibland känns de som h*n sparkar, fast åt nåt annat håll, för det känns liksom mer diffust ibland. Längtar till de riktiga sparkarna Även fast jag känt sparkar redan, men inte så starka än.
  • frukarlssonn

Ursäkta att jag tjatar, men jag kan ju bara läsa typ vart fjärde inlägg här Och just i den här tråden, inte i nån annan. Fattar inte att den håller på såhär... Ja de va ot skit samma. De kanske blir bättre imorgon

• frukarlssonn

Är det inte just åderbrock man lätt kan drabbas av som gravid? Usch låter ju inte kul...

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-22 21:20:05 följande:
    just den här tråden, haha bara för att jävlas:P Ja det är en fashinerande känsla man känner hur barnet blir starkare och större i magen... och tyngre:) snart hela kilot tungt här läste jag!  känner ni er supergravida eller är det bara en bulle på framkroppen? :) tänkte för måste vara någon/några månader sen i forumet var det om illamående, ömmande bröst, trötthet osv:)
    Haha ja precis.

Det enda som jag förknippar till min graviditet just nu är flytningar, en växande mage och sammandragningar. Har det nästan dagligen, men mer på båten, det känner jag. Har även fått en hormonrand ovanför naveln Fast en svag en. Annars känner jag verkligen ingenting... än iaf

Imorgon skickar jag in ansökan om hp. Vet ju att alla andra gravida på båtar har fått det, men ändå innerst inne e man så bervös för att nåt pucko ska vägra mig. Nä då ser jag till att sjukskriva mig, har redan så mkt sammandragningar där, tänker inte riskera nåt. Men jag hoppas de inte e några problem. Två andra tjejer på andra båtar är/var hemma nu på hp.
  • frukarlssonn

Hur gör man knipövningen? Ja jag vet hur jag ska knipa, men ska man knipa 10 ggr åt gången, eller ska man knipa ett visst antal sekunder eller hur går de till? Kanske nåt man borde börja med Fundersam

• frukarlssonn
    ploppen skrev 2009-02-22 22:58:44 följande:
    Jag tror jag fick någon sorts papper från barnmorskan förra gången. Man skulle göra minst tio/dag och hålla 5-10 s/gång har jag för mig. Det blir dessutom besiktning på efterkontrollen och bannor om man inte skött sig.
    Oj då, bäst man sätter igång då
  • frukarlssonn
    ModernaModern skrev 2009-02-22 23:55:26 följande:
    Knipövningar INNNAN bf? har jag aldrig hört talas om..men det kan ju inte skada*ler*
    Jaså ok det är viktigast efter bf? Ja jag har hört vissa säger de e viktigt o knipa oavsett, men jag har aldrig tänkt på att göra det ändå... Näe de skadar nog inte heller om man säger så hehe.
  • frukarlssonn
    LakeHill skrev 2009-02-23 09:43:50 följande:
    Bebek: Jo jag har fortfarande kvar de flesta grav-besvär. Är supertrött och mår illa men inte lika illa som tidigare. Bara det att man inte orkar tjata om det hela tiden Försöker dissa illamåendet med hopp om att det försvinner. Knipövningar blev vi uppmanade att göra före förlossningen, gjorde mina övningar ganska flitigt förra grav. (Typ knip 5 sekunder, vila 10 sek, knip 5 sek osv.) Sedan på förlossningen visade det sej att jag hade så starka muskler i underlivet så de jobbade mot att få ut bebben. Hur jag är krystade tog musklerna emot (höll på intensivt att krysta i 90 min och var helt slut). Eftersom bebben inte fick syre när jag krystade tillkallades läkare som först försökte med sugklocka och sedan fick ta hjälp av tång och sax (blev klippt ganska ordentligt). När han sydde mej efteråt undrade han om jag red, eftersom jag hade så kraftiga muskler Bm sa efteråt att kanske jag skulle ta det lite lugnt med knipövningarna nästa gång Visst var musklerna slappa genast efter förlossningen men sedan blev de helt återställda för min del. Hoppas att de blir det även denna gång. Har hört att när man blivit klippt är det lätt att man spricker i de gamla ärren nästa gång - hoppas slippa det...
    Oj då, inte värt att tokknipa innan bf då...
  • frukarlssonn

Nä usch de lät inte fräscht de där me att bli klippt. Men i slutändan så är det bra har jag hört, för det förhindrar att man spricker mycket.

Jag vet inte om jag känt att bebben vänt sig, jag känne att h*n snurrar runt o slår kullerbyttor o så, och säkerligen vänder sig oxå, men har lite svårt fortfarande och avgöra när h*n gör vad.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-02-23 14:41:36 följande:
    jag har hört tvärtom. Att dte är bättre att spricka än att bli klippt. För det är enklare för såren att läka ihop och att det blir bättre pga bristningarna sker naturligt. Hmm....
    Jo, kan tänka mig att alternativet att spricka är bättre, men att de måste klippa när risken att spricka för mycket, är stor, som tex när förlossningen går väldigt fort och barnet kommer ut väldigt snabbt. Men jag vet inte om det stämmer, bara nåt jag hört. Usch va fräscht det låter om spricka o klippa, huuu man kommer nog inte se så vacker ut där nere efter en förlossing
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!