Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #1690
    Pian80 skrev 2009-03-06 13:59:42 följande:
    Mamma har jobbat som uska på BB i 30 år och kan det med profylax rätt bra så hon ska få lära oss. Jag tycker att det är snuskigt dyrt att gå kurser, även om det är värt det.
    ja visst är det dyrt! man trollar ju inte fram 2000.- bara så där!
  • hyperballad
    Svar på #1692
    Marinero skrev 2009-03-06 15:15:45 följande:
    Jag skulle verkligen vilja gå en profylaxkurs. Men är det nåt man bekostar själv alltså? Jag skulle vilja veta hur man ska försöka tänka mentalt, tycker de låter bra de där me att man ska skilja på varje värk, för tänker man att skit, snart kommer nästa hur ska jag orka, så gör man nog inte det lika bra. Utan just ser till att koncentrera sig på den värken som e nu o sen verkligen passa på att vila ut o slappna av emellan. Men oj så svårt de måste va
    ja det måste man betala själv.
  • hyperballad
    Svar på #1695
    tekannan skrev 2009-03-06 17:55:28 följande:
    Det var just Annas profylax i Lund som vi gick. Kan varmt rekommendera!! Vet även att de har på rund o sund i Malmö (vet dock ej priset). Men du bor lite längre norrut... Kanske finns ngt ställe där med. Det är aldrig för sent att byta BM. Det är viktigt att man känner sig bekväm med sin bm och att hon lyssnar på en tycker jag. Min bm är nog dins motsats. Hon frågar jättemkt och pratar i all oändlighet, ibland undrar man om man kommer att komma därifrån samma dag eller ej. Men hon är trevlig och hjälpsam.
    åh min BM har inte ens tid att prata med en i telefon men men jag är rätt så lugn över det nu när det har gått så lång tid.
    i början när man hade en massa frågor var det jobbigt eftersom det kändes som om man besvärade henne och hon inte hade tid att lyssna.

ja det var min yogainstruktör som tipsade om annas profylax o tidigare har de haft något samarbete så att det gavs kurs i helsingborg men inte längre.
    men jag vet en tjej på min yoga som också sa att det var toppen o hon hade åkt med mannen till lund så den möjligheten finns juh.
    det är väl mer att jag känner att jag har inte 2000.- bara så där för det är så mycket annat som behövs o yogan har kostat mycket...
    men jag ska fundera på det, min mamma rekommenderade också profylax o sa om ni verkligen vill så fixar vi det.
    men de har redan gett oss vagnen så det känns inte bra.
    hmm synd att vi inte ska föda på åttiotalet för då fick de profylaxkurs gratis... {#lang_emotions_laughing}
    iaf mina föräldrar..
  • hyperballad
    Svar på #1698
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 18:47:36 följande:
    Jag som har fött innan tänker lite så här: Det är bara 1 dag i hela livet som man föder sitt barn, man vet inte hur många timmar det tar osv, men iaf, barnet får 1 födelsedag. Resten av livet ska man ha dem sen och man älskar dem så otroligt mkt så den dagen kan jag ta!
    ja det var inte så dumt det dära...
    men jag är fortfarande rädd haha
  • hyperballad

nu känns det som en evighet innan vår bebis kommer..
    fick precis sms från min kusin, bebisen har kommit allt har gått bra, det blev en flicka o hon vägde 2680 o var 48 cm lång o supersöt.
    men vem ska jag nu vara gravid med?

• hyperballad
    Svar på #1703
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 19:59:33 följande:
    Hyper, Med oss!!! Smärtan är ju svår att föreställa sig när man inte känt den tidigare. Det jag tycker många gör misstaget är att säga att "det var inte så farligt" - för det stämmer ju helt enkelt inte. Däremot kan jag säga att jag som gjort en ganska omfattande knäoperation (dr hyvlade av översta lagret av ledhinnan bla) så föder jag hellre barn 7 dagar i veckan än gör om det
    hihi jag det är klart
    *silly me*
  • hyperballad
    Svar på #1708
    3barnsmor35 skrev 2009-03-06 20:34:59 följande:
    Hyper, Du verkar vara så go' - vi bor ju inte långt ifrån varandra, tycker vi ska ta en fika ngn dag
    detsamma detsamma!
    det hade varit väldigt trevligt tycker jag!
  • hyperballad
    Svar på #1758
    LakeHill skrev 2009-03-09 11:02:40 följande:
    Man bör dock veta att de tar bort lustgasen när krystvärkarna kommer (det visste inte jag i förväg) så sedan får man ju fixa det utan smärtlindring.
    hade jag ingen aning om o jag har läst en massa nu tycker jag, hmm.
    men vad ska man göra då?
    känns lagom kul att krysta utan någon smärtlindring men jag är livrädd för nålar o saker så helst inga sprutor/nålar eller liknande...
  • hyperballad
    Svar på #1764
    bebek skrev 2009-03-09 11:41:00 följande:
    jag tror man kan tänka sig att börja med lustgas, sedan om man har så ont, så känner man nog inte bedövningssprutan, man behöver inte ens se den. lustgas och lokalbedövning om det spricker, klipps, sys är så  jag tänkt mig förlossningen, men sen så litar jag självklart på bm om hon råder mig något annat under tiden och smärtan blir outhärdlig. Men jag försöker förbereda mig redan nu att det kommer göra skitont, men det kommer gå över! Förökser se det som lite av en hedersuppgift att få sätta detta barn till världen, det är inte alla som fakitskt har chansen att göra det. Sen att man är nervös, det är väl naturligt, men jag försöker iaf bara tänka positiva tankar kring förlossningen. Att sy där nere verkar mest läskigt, tänker på smärtan efteråt, men jag komemr ju inte gå sydd hela livet. Det är väl jobbigt ett tag men det finns inget som inte går över. O man behöver inte visa sig stark för någon annan än sig själv och barnet. skrattmajja: krysta, krysta, krysta KAFFEPAUS! ;)   men hur är det egentligen? svälter man under förlossningen eller får man äta/dricka? o tog ni som redan har barn någon form av lavemang innan ni åkte in på lasarettet? 
    kan jag inte få lite av ditt mod?
    jag känner som dig chanelll - tänk om jag blir galen!
    men imorgon ska jag på klara möte så vi får se vad hon säger!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!