kicki08 skrev 2009-02-07 08:34:03 följande:
Apropå å vara rädd för förlossningen. Första gången jag skulle ha barn så gick vattnet 10 dagar innan beräknat datum. Vi skulle precis lägga oss och sova och jag hade bäddat ner mig medan killen min stod och skulle stänga fönstret. Då bara PANG så forsade det vatten ur mig. Jag blev helt förskräckt och ringde mamma och störtgrät för jag var så livrädd. Jag bara satt vid sänggaveln och skakade medan jag pratade. hihiOch då hade jag inte ens fått värkar än. Men sen tog det ett par dagar innan värkarna satte igång så jag hann lugna ner mig och förbereda mig. Allt gick superbra! Klart det gjorde ont men tiden går ganska fort när man ligger där. Och det är helt klart en otroligt häftig upplevelse
oj, jag visste inte vattnet kunde gå så mycket tidigare..
men visst kan förlossningen starta på olika sätt? värkar, vattenavgång?
Men man ska stanna hemma så länge som möjligt? Själva förlossningen är jag inte så rädd för, känns som man inte har något val för ut ska den.. på vilket sätt visar sig väl..
jag är mer rädd för bb - vistelsen. hur man blir bemött.. hur länge man får stanna, jag blir alltid så stressad av sjukhus o de ska bygga om bb:t jag ska till... tänk om man får dela rm med typ massa andra kvinnor samtidigt som man mår dåligt, att sambon inte får stanna över natten osv...  Vi har ju en bit att åka till bb.. 
Men jag längtar tills allt är över och man får upp bebisen på magen och man ser hur det lilla livet ser ut.. lilla näsan, munnen, håret, ögonen och om den har en snopp eller inte:D 
tror jag kommer gråta flodhästtårar, gråter bara jag ser en lyckad förlossning på tv...