• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

hrm.. men om vattnet går så pass mycket tidigare.. fylls det på med nytt vatten eller ligger bäbisen där utan vatten?  Kanske lite knasig fundering.. :)

Hur länge ska ni vara hemma med era små? och om ni kunde välja, alltså utan en tanke på ekonomi hur skulle ni vara hemma då?

• bebek

vill också vara hemma i ett år.. Kanske jobba några timmar i veckan för den sociala biten, har gått på arbetsavväjning sen jag blev gravid, är av en narkoman som gärna jobba 250 h i månaden, men nu börjar jag tycka att tanken att vara hemma med barnen så mycket o länge som möjligt verkar mycket tilltalande.

• bebek

Nej jag är servetris/bartender, nu har jag o min sambo egen resturang.. Så det kan ju vara jobba från 10 på morgonen från lunchen till stängning vid 23..
    Har hänt man jobbat 10 - 03 när man jobba lunch, afterwork, ala carte sen nattklubb:)
    men vi har inte nattklubb! så skönt:)

• bebek

Det är både roligt och jobbigt! Vissa fördelar och vissa nackdelar också.
    Ibland flyter allt som man vill och ibland önskar man att man vore en normal anställd:)
    du var lärare tickolina? i vilka ämnen?

Tärning6 skrev 2009-02-08 11:31:06 följande:
    De blir jag som e hemma å minst ett år i alla fall men ska försöka plugga samtidigt ett ämne i taget ska börja me företags ekonomi hehemin dröm e att öppna ett eget kaffe som e 50-60tals inspererat
    åh mysig ide:) Har hört talas om att det ska finnas en kurs i hur man startar företag som ska vara bra, arbetsförmedlingen som ordnar den tror jag. Men svårast är ju skatteverket, de vill ju gärna att man går i konkurs innan du öppnat:)
  • bebek

oh matte, det är beundransvärt i mina ögon.. har alltid haft lätt för språk o läsämnen, men matte är kämpigt!

Ja absolut! en dröm ska man ha och med envishet, mplmedvetenhet och visioner kommer man långt! :D  Själv så vill vi öppna ett nytt ställe efter sommaren 2010, nåt mysigt hak:)

• bebek

våran "lilla familj" är tvåspråkig.. min pratar bara svenska och hans bara turkiska..
    vore en bonus om barnet bli tvåspråkigt. Barn har lätt för att förstå men glömmer lätt vid 7-8 års åldern om inte det andra språket pratas konturneligt hemma tror jag.
    Tror barnet kommer förstå mycket turkiska men svara på svenska.

MIn karl pratar tuskiska med magen varje morgon.. haha

• bebek

Hm just nu känns det som om varje vecka som går som en liten seger på något sätt, att ju äldre barnet blir desto större chans att den klarar sig utanför magen.

Undrar om den börjar få lite trångt där inne nu? sparkarna är mycket hårdare och ibland kan män känna hur hela barnet vänder sig om. Käns som om den oftast "står" i magen med fötterna på kissblåsan och rumpan utåt. får "puffa"bort den ibland det kan nästan börja göra ont av alla sparkar där. får en spark och det känns nästan som om jag ska kissa på mig, springer på toa... men nej.. då försvann det..

Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart.
    Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?

• bebek

Serena.. det bokstaveras, min sambo som tycker om det, det är turkiskt och jag kan inte bestämma om det är sött eller låter konstigt..  Kanske ett av de finare turkiska namn.
    Det blir nog ett mellannamn från pappans land iaf.

Åh visst är det härligt när sambon känner sparkar också:)

Jag har en lattjo liten pryl som lever rövare så fort jag vilar, mysigt, men lite svårt att somna ibland:) H*n kanske kommer vilja bli omkringburen hela tiden sen, det är helt "tyst" i magen när jag rör på mig, sover gott då kanske:) vilken vecka är ni i nu?

• bebek

Haha men vi är ju norrlänningar;) Sambon o jag kolla på någon debatt på tv och någon prata skånska, han fatta absolut ingenting:)

Då är du exakt sex dagar före mig hyperballad:) Bf 1 juni då?

• bebek

mm.. min får gärna stanna max till 7/6:)

haha ja jag vet dialekter är lite roliga.. men skånska måste ändå vara svårare än norrländska.. men förstår ni skåningar danska? för mig kunde de lika gärna prata kinesiska

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!