Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

ModernaModern skrev 2009-02-23 15:58:54 följande:
    Hur som helst så brukar det göra jävulskt ont att gå på toaletten efter en förlossning. Har man blivit klippt eller spruckit så svider det ganska mycket att kissa framför allt..det kan även vara svårt att göra nummer 2... Detta berättade ingen för mig innan min första förlossning...däeför delger jag er gärna denna kunskap*ler*
    Tack, bra att veta
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-02-23 18:15:16 följande:
    mm... det är ju ingen lek direkt ett tag efter förlossningen... Men det läker ganska fort faktiskt. Förvånandsvärt fort. Och man tänker inte så mycket på det ändå, man har så mycket annat att tänka på Jag tar smällen när den kommer. Den dagen den sorgen
    Tur det. Och tänk vad man får för allt! En liten bebbe
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-02-23 19:18:11 följande:
    Jag sprack ju väldigt mkt min första förlossning, var inte smärtfri på ett helt år. Men, andra ggn gick det bra, lite gamla skador sprack upp, men jag var jättenöjd med bara 7 stygn med jämfört över 30 första ggn (Dr slutade räkna efter 30, blev sydd över en timme).
    Oj, oj 30 stygn... Förstår att det tog ett tag innan det läkte.
  • frukarlssonn
    tekannan skrev 2009-02-23 21:42:15 följande:
    Idag fick jag mitt beslut från FK om hp och har blivit beviljad hel hp. Vilken lättnad!
    Va härligt Idag skickade jag in min ansökan. Hoppas jag får besked så fort som möjligt och att de inte strular.
  • frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-02-24 16:07:43 följande:
    Är lite seg med respons här men jag har inte haft tid att kika in på forumet senaste dagarna :/ Jag känner mig mest bara skönt gravid. Klart jag känner av foglossningar (värst vid blygdbenet) ibland vilket gör att jag kan få tvärstanna mitt i stegen ibland men annars känns det rätt ok. Mitt illamående håller i sig och kommer väldigt kraftigt och oväntat ibland samt att näsblodet bara kan forsa men det känns ganska lindrigt jämfört med vad många andra lider av. Någon mer som lider av näsblod i tid och otid? Jag har köpt näsolja för att mjuka upp slemhinnorna men det gör nästäppan ännu värre. I övrigt så njuter jag av en liten gravidkula och av att se barnet rulla runt där inne i magen..Både jag och sambon kan se hur den rör sig nu i vecka 23. Såå spännande.
    Mysigt, kan oxå se hur hela magen gungar ibland när bebis sprattlar omkring
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-02-27 11:18:40 följande:
    F*n vad jag hade kramp i benet inatt...merde...bara kom tillbaka hela tiden. Fick upp o stretcha ordentligt, sen blev det toa o sen var den nattsömnen helt väck. *gäsp*Idag ska jag beställa vagn!
    Jag får lätt kramp i vaderna om jag sträcker på bena på natten. Har det nåt med graviditeten att göra?
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-02-27 15:51:41 följande:
    Ja de har de
    Hmmm ok, då har man förklaringen till det Räcka ut tungan
  • frukarlssonn
    MissMurrig skrev 2009-02-28 10:03:35 följande:
    Hej! Var på baby-barnmässan igår, kom 2 meter in i mässan och 5 minuter senare hade vi köpt en barnvagn.. haha. Man vi är nöjda! Denna blev det:www.babyland.se/kombi-crescent-m300-svart-cya...Kostar 5995kr, men under mässan skulle de sälja 200st för 2500... Mer än halva priset! Det är en liggvagn, sittvagn(båda vändbara! Viktigt!!), resesäng, vagga, och babysitter! I ett! Och inte separata liggdelar, utan det är samma som "förvandlas" från sitt till liggdel. Asbra!
    Åh e de den på svenska mässan?? Vet du hur länge den kommer hålla på? Jobbar i helgen ju men hade så gärna velat gå på den. Vad kostar inträdet?

Oj v26... går ju "bara" in i v24 imorgon . Men allt är ju givetvis individuellt.
    Smulan87 skrev 2009-02-27 22:34:59 följande:
    om du kollar på din graviditetskalnder så står de i "vecka 26" att det är vanligt med kramp i vaderna, ^^
  • frukarlssonn
    MissMurrig skrev 2009-02-28 21:25:04 följande:
    Jag tror bara del håller på tills imorn...Det fanns inte så himla mycket att e på annars, efter vagnen så strosade vi runt i en timma typ, men inte så intressant... lite billigare priser och gratisprover här och var men men... 120kr tor jag det var inträdet kostade...
    Ja då missar jag den, kommer inte hem förrän på måndag. Ok kanske inte missade så mkt då...
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-02-28 22:34:53 följande:
    någon annan här som bärjat få svårt att andas lite beroende på hur man sitter? jag vet int eom min mag eär ovanligt stor nu :Pmen kolla i galleriet, har börjat bli förjävla jobbigt att de trycker på :( jag får panik lixosm, min mardröm är att få andnöd, usch
    Ja faktiskt, när jag sitter i soffan bakåtlutad så känner jag att de börjar bli trångt under revbenen och då har jag upplevt att jag haft svårt att andas ibland, eller ja, jag får kippa efter andan. Men jag tror det är mest på kvällarna när tarmarna är lite svullan oxå, då är jag ju lite större än på morgonen.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!