Vi som väntar junibebisar del 2!
Svar på #1767
tekannan skrev 2009-03-09 11:58:17 följande:
Jag hoppas innerligt att ni inte tror att jag tycker ngn är en sämre föderska för att denne tar alla sorters bedövning och ändå tycker att det är det jobbigaste som finns att föda barn. För den inställnignen har jag inte! Tycker alla är minst lika duktiga oavsett hur mkt bedövning man får eller hur barnet kommer ut!! Jag skrev bara utifrån mina egna tankar att jag verkligen vill få känna hur kroppen arbetar fram mitt barn, det är min högsta önskan! Ang. att inte få bedövning med krystvärkarna så såg jag inte det som ngt problem. Att krysta var en befrielse att få lov att följa med kroppen i värken och inte hålla emot. För det var precis innan jag fick börja krysta jag tyckte det var jobbigast, ville bara krysta men fick inte. babek Ngt ätbarn fick aldrig jag, men dricka var de noga med att hälla i mig, stark saft för att få energi.så jag har inte tagit det som att någon är bättre eller sämre. alla går ju in i förlossningen med olika förutsättningar o det är ingen tävling utan det viktigaste är att det går bra för alla som föder o alla bebisar tycker jag.
sedan smärtlindring eller ej ja det är ju så personligt. de som behöver/vill ha smärtlindring kontra de som inte vill, ja man får ju ingen guldstjärna om man står över...
anledningen till att jag inte vill ha smärtstillande (förutom lustgas) är att jag har grym fobi mot nålar/blod o ja sjukhus... så det blir mer o mer spännande här.