Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #1767
    tekannan skrev 2009-03-09 11:58:17 följande:
    Jag hoppas innerligt att ni inte tror att jag tycker ngn är en sämre föderska för att denne tar alla sorters bedövning och ändå tycker att det är det jobbigaste som finns att föda barn. För den inställnignen har jag inte! Tycker alla är minst lika duktiga oavsett hur mkt bedövning man får eller hur barnet kommer ut!! Jag skrev bara utifrån mina egna tankar att jag verkligen vill få känna hur kroppen arbetar fram mitt barn, det är min högsta önskan! Ang. att inte få bedövning med krystvärkarna så såg jag inte det som ngt problem. Att krysta var en befrielse att få lov att följa med kroppen i värken och inte hålla emot. För det var precis innan jag fick börja krysta jag tyckte det var jobbigast, ville bara krysta men fick inte. babek Ngt ätbarn fick aldrig jag, men dricka var de noga med att hälla i mig, stark saft för att få energi.
    jag tycker det är bra att du delar med dig av dina erfarenheter!
    så jag har inte tagit det som att någon är bättre eller sämre. alla går ju in i förlossningen med olika förutsättningar o det är ingen tävling utan det viktigaste är att det går bra för alla som föder o alla bebisar tycker jag.
    sedan smärtlindring eller ej ja det är ju så personligt. de som behöver/vill ha smärtlindring kontra de som inte vill, ja man får ju ingen guldstjärna om man står över...
    anledningen till att jag inte vill ha smärtstillande (förutom lustgas) är att jag har grym fobi mot nålar/blod o ja sjukhus... så det blir mer o mer spännande här.
  • hyperballad
    Svar på #1770
    bebek skrev 2009-03-09 12:11:40 följande:
    hyperballad, Skriv i ditt brev att du är jätterädd för nålar. Om du behöver någon bedövning så behöver du inte ens se nålarna och med lustgas i kroppen kommer du inte ha en tanke på dem. Så har de gjort med mig när jag opererats. Och sen gör ett getingstick hundra gånger ondare!
    min bm har skrivit i min journal att jag har stark fobi mot blod o nålar så det känns okej men fortfarande. jag tänkte inte på hur bebisen skulle komma ut när sambon o jag blev gravida... men som du sa nu finns det liksom ingen återvändo. o tänk sen när man har det lilla pyret på magen då måste ju världen stanna!
  • hyperballad
    Svar på #1774
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 12:45:06 följande:
    När jag skulle krysta ut Tösen efter 27 timmars värkar kände jag verkligen att jag var slut, så nej - man vet inte vad klockan är - men nog känner man att det gått lång tid
    det måste väl vara så att man "glömmer" hur lång tid det gått för 27 timmar känns inte mänskligt, känns som att det borde vara ett uppdrag för stålmannen! hur klarar man det med förståndet i behåll??
    att det kan vara sån skillnad är väl det som känns läskigt också att man inte vet.
  • hyperballad
    Svar på #1778
    bebek skrev 2009-03-09 12:48:15 följande:
    ahhhh!! jag har setat i telefonkö till vårdcentralen 45 min nu! nytt sparsätt? boka inte in nå patienter....
    fy bubblan vad sådant är tråkigt. kan du inte knappa in så att de ringer upp dig?
    känns iof lite som att om de ska ringa upp en så svarar de på alla samtal först o ringer en kl åtta ikväll...
    imorse satt jag först i typ en kvart, det räckte för att jag skulle börja lipa när de väl svarade o sen hade doktorn slutat arbeta där
    så då ringde jag till min husläkare istället. men där var knappt någon kö.
  • hyperballad

näe hos oss var alla akuttiderna slut så jag fick en imorgon men det var en vanlig o inte en akut. haha
    vad är skillnaden dock?
    är det inte något så när akut om du ringer din vårdcentral liksom. är det livshotande akut så beger man ju sig till akuten men annars är det ju vårdcentralen o då är det ju fortfarande akut.
    hmm
    näe nu blev det förvirrat

ha en trevlig promenad i solen bebek!

• hyperballad
    Svar på #1787
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 13:47:40 följande:
    Jag har länk inne hos mig under favoritlänkar =)
    ska in o kolla det men jag tänker inte läsa din f-ber då
  • hyperballad
    Svar på #1787
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 13:47:40 följande:
    Jag har länk inne hos mig under favoritlänkar =)
    länken funkar inte hmm
    *provar googla dyktekniken... brb*
  • hyperballad
    Svar på #1794
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 14:17:32 följande:
    Va, funkar den inte? Då får jag uppdatera den...
    den ville sig inte, men sidan fanns o är super!
    så det var ett kanon tips!
  • hyperballad
    Svar på #1802
    3barnsmor35 skrev 2009-03-09 19:08:52 följande:
    Kul att ni är med mig på det här med dyktekniken, det funkade fantastiskt bra mentalt.
    jo det låter kanon!

om bebisen kommer när den ska *knappast troligt* så är det dags den 1 juni så då ligger jag pyrt till haha
    känns inte som att jag ska logga in o berätta hur det gick för det lugnar nog ingen?!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!