Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi som väntar junibebisar del 2!

*Kollar*

3barnsmor35 skrev 2009-03-05 21:54:28 följande:
    Ny magbild hos mig =)
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87
    Nya bilder i galleriet!
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87
    en fråga, ni som har barn sedan innan, jag har känslig svanskota :P hört att folk får apont av den och tillomed spräcks under förlossning, är de jättevanligt att folk får paniksmärta där?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

en fråga, blir man tillsagd att skriva ett förlossningsbrev, eller är de ngåot man ska göra sådär själv bara, man vill ju gärna (iaf som första gångs mamma) besöka förlossnignen först och få lite info och så så man har lättare med brevet och så.. jag är i vecka 28 snart och tycker att brevet kan man väl börja skriva efter vecka 30, tidigare än de känns inte nödvängit, eller?

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Okej! för vi ska ju på utbildning då i maj/juni, väldigt tiätt in på, sista utb dagen är min BF dag :P stabilt, men jag vill beöska FL innan slutet på maj lixosm :P så jag tänkte fråga om man fick de :P

tekannan skrev 2009-03-08 20:41:42 följande:
    smulan87 jag tror nog din bm kommer att prata om att det kan vara bra att skriva ett brev och vad det kan stå där i. det gjorde min iaf förra gången... eller om vi tog det på föräldrautbildningen, minns inte. Men att skriva ett är inget tvång utan bara ngt man gör för sin egen del för att personalen ska veta vad du har för förväntningar, oro och vilken typ av smärtlindring och ställning du kan tänka dig. Det kan ju vara lite svårt att föra sin talan mitt i värkarna. Minns inte när jag skrev mitt brev, kanske 1-1½ månad innan bf. Men skriv när du känner för det, man kan alltid ändra och lägga till. Tycker helt klart du ska besöka förlossningen. VI hade ett besök med föräldragruppen där bm (som även jobbade på förlossningen) visade allt mellan himmel och jord. Det gav mig jättemkt!
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Tydligen så kan man inte göra de om man har mozilla.. men jag vet inte vad du har? :D haha för jag kan de inte, och jag har plus och allt och gör rätt men inte tusan funkar de endå >.<

hyperballad skrev 2009-03-11 12:04:52 följande:
    nu blev det långt o konstigt, hur klistrar man in en bild i inlägget?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87
    jag börjar känna tryck neråt? och känns som att bebis är jättelångt ner.. är de normalt? >.<
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

ja jag med :P har även läskigt mycket sug efter påskmust! vid jul drack jag mängder med julmust, och det är ju koffein i det med :P så :D

Tickollina skrev 2009-03-12 14:49:13 följande:
    jag har druckit kaffe under hela graviditeten.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Okej, nej jag vet inte varför, men de känns som att de trycker emellanåt, säkert att de kanske förbereder fixaerng ? jag vet inte, förstföderskor kan ju ha barn som fixerar sig lite tidigrae, men jag vet inte..

3barnsmor35 skrev 2009-03-12 13:16:50 följande:
    Jag känner också mer tyngd neråt än innan, spec vid trappor tex.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

haha , sorry lät lit ekul, men ja.. känner igne de där, som när man gör numemr två :P asså. :P kan man verklige ta så mycket tänker jag ibland

tekannan skrev 2009-03-12 15:13:33 följande:
    jag känner också av ett kraftigt tryck neråt ibland, särskilt om jag lyfter tunga saker. känns som om bebisen håller på att trilla ur och det känns som om jag måste knipa. väldigt obehagligt!
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!