Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag hade med mig en krysslista plus lite standardinfo.
    Tror personligen inte på långa uppsatser, det blir ändå aldrig som man tänkt sig utan måste följa med flödet när man är där.
    Inför min igångsättning visste jag att det kunde sluta lite hur som helst, det som var skönt var att jag kunde snacka igenom i lugn o ro med BM innan om vad som hänt förra ggn och vad jag ville ha hjälp med denna. Det är verkligen viktigt att man får en bra BM som man har förtroende för, de ska ju coacha och vara där under en av livets viktigaste dagar. Åh, nu längtar jag jättemkt efter bebisen!!! *nostalgi*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35
    Svar på #1773
    När jag skulle krysta ut Tösen efter 27 timmars värkar kände jag verkligen att jag var slut, så nej - man vet inte vad klockan är - men nog känner man att det gått lång tid
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35
    Svar på #1772
    ja, man får lite jävlar anamma på slutet
  • 3barnsmor35

Ni som är rädda för att tappa kontrollen, jag rek verkligen dyktekniken!!!
    Även om man kan bli rädd (det blev jag andra ggn också) så hjälper det jättemkt att ha en rutin med andningen och mental målbild att följa.

• 3barnsmor35
    hyperballad skrev 2009-03-09 12:48:22 följande:
    det måste väl vara så att man "glömmer" hur lång tid det gått för 27 timmar känns inte mänskligt, känns som att det borde vara ett uppdrag för stålmannen! hur klarar man det med förståndet i behåll?? att det kan vara sån skillnad är väl det som känns läskigt också att man inte vet.
    Jag var hemma 20 timmar av dem typ, det tog väldigt lång tid med värkarbetet och jag visste inte hur det skulle kännas när det var dags att åka. Jag kom in nästan 7 cm öppen, det rek jag inte men men, man ska INTE spela hjälte iaf tycker jag. Om man vill ha bedövning så ta det! Jag "klarade" mig med bara lustgas på typ lägsta med Lillan, men det var mkt pga dyktekniken och att jag kände att jag visste var jag var ngnstans i flödet/stegen av förlossningen PLUS underbar BM som coachade jättebra.
  • 3barnsmor35
    Svar på #1783
    Jag har mina f-ber inne hos mig, men första var rätt traumatisk så om man är rädd ska man INTE läsa den - bara säger det =) Men man ska heller inte glömma att allt gick bra i slutändan! =)
  • 3barnsmor35
    Svar på #1781
    Drygt Bebek, sparkar VC på smalbenet!
  • 3barnsmor35
    Marinero skrev 2009-03-09 13:43:07 följande:
    Nu blev jag nyfiken, vad menas med "dyktekniken"? Var kan man lära sig om den? Nej jag har heller inte uppfattat det som att det ska va en match att föda utan bedövning, jag tycker det är jätteintressant att höra allas förlossningshistorier och upplevelser, med eller utan bedövning Jag får helt enkelt skriva i brevet att jag är rädd för att tappa kontrollen så jag är öppen för förslag när det gäller bedövning osv.
    Jag har länk inne hos mig under favoritlänkar =)
  • 3barnsmor35

Va, funkar den inte? Då får jag uppdatera den...

• 3barnsmor35
    Svar på #1798
    Kul att ni är med mig på det här med dyktekniken, det funkade fantastiskt bra mentalt.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!