- 

Tycker också att nya FL är segare. Även jag har vädigt bra bredbandsuppkoppling.Smulan87 skrev 2009-03-02 09:48:01 följande:Jag HATAR den nya FL, jag ha rendå 100/100 bedband men ENDÅ segar skiten som fan! fattar nada, allt är invecklat oh INTE tilldragande :( - 

Det är säkert bebben som hickar. I förra grav kände jag av det väldigt tidigt fast minns inte i vilken vecka. Då hade bebis hicka minst en gång om dagen. Denna gång har jag inte känt av någon hicka ännu.bebek skrev 2009-03-02 10:32:14 följande:FL är supersegt, och så hittar man ju ingenting! tyckte ju det bra som det var, skrev fel gästböcker och svara på fel meddelanden redan då..:)tror jga kände bebisen hicka igår kväll! (eller är det för tidigt att känna sådant?) det studsa liksom ite i magen med jämna mellanrum, kändes både knasigt o roligt. - 

Det är säkert bebben som hickar. I förra grav kände jag av det väldigt tidigt fast minns inte i vilken vecka. Då hade bebis hicka minst en gång om dagen. Denna gång har jag inte känt av någon hicka ännu.bebek skrev 2009-03-02 10:32:14 följande:FL är supersegt, och så hittar man ju ingenting! tyckte ju det bra som det var, skrev fel gästböcker och svara på fel meddelanden redan då..:)tror jga kände bebisen hicka igår kväll! (eller är det för tidigt att känna sådant?) det studsa liksom ite i magen med jämna mellanrum, kändes både knasigt o roligt. - 

Hmmm, ytterligare ett teckan att FL är segt nu. Skulle posta föregående inlägg men det gick inte så jag försökta igen, sedan kom det dubbelt. Tycker jag blir utslängd ur FL hela tiden också.
 - 

Helt bisarrt, håller med. Hoppas ni slipper dela rum. Min man har två barn, 16 och 20 år, med sitt ex, och hon har gjort allt för att han inte ska träffa dem och för att de inte ska vilja träffa honom, bl.a. hotat anmäla honom för förföljelse av ena dottern, bara för att han försökt få kontakt med henne. Nu är kontakten till döttrarna ganska bra, men det har varit jobiga år. Så förstår hur du känner det. Att din mans ex anmält honom för barnmisshandel är ju fruktansvärt. Men vissa kvinnor gör tydligen vad som hellst för att få någon sorts hämnd eller vad det nu är fråga om. Tänk om dessa elaka människor någon gång vaknar upp och inser vad mycket skada de gjort, det måste i så fall bli svårt att leva med.ploppen skrev 2009-03-02 21:24:49 följande:Jag måste berätta en ganska störd sak också:Min man har ju en son sedan ett tidigare förhållande. Han och exet kommer inte vidare väl överens, barnet var inte planerat och jag tror att hon har varit rätt så irriterad på att tvingas ha med min man att göra - han vill ju vara involverad i sin son lika mycket som hon är det. För att tala klarspråk så tycker jag riktigt illa om henne och hennes nya sambo, för att jag tycker att framför allt hon har betett sig väldigt illa mot min man och deras son. Hon har försökt på alla möjliga sätt att hålla isär dem, bland annat genom att anmäla min man för barnmisshandel. De har varit i tingsrätten ganska många vändor och sonen har nu delat boende, vi bor i samma stad. Alltså, jag försöker verkligen att småprata lite trevligt med henne när vi träffas för jag vill att sonen ska märka så lite som möjligt, men jag har så SVÅRT att spela.Hur som helst, i julas fick vi reda på att de också skulle ha barn nu i sommar, och häromveckan så pratade min man med henne lite i största allmänhet, och då visade det sig att vi ska ha våra barn med två veckors mellanrum! Jag svär. Jag lovar att vi kommer att få dela rum med varandra på BB också, och varken Lars Norén eller Strindberg skulle ha kunnat hitta på ett mer rubbat familjedrama än det som (enligt min övertygelse nu) väntar mig i sommar! Jag tror jag vet vad min första önskan i mitt förlossningsbrev ska vara. Undrar om de kan tänka sig att ta hänsyn till sånt... - 

Bebek: Jag får ofta som "hugg" i magen när jag stiger upp, kanske när jag gör det för snabbt. Bara att sätta sej ned igen, vänta en stund o sedan försöka stiga upp i lugnare tempo.
Kicki08: Kloka ord angående separation.
Bebek: Håller med dej, det finns tyvärr kvinnor som är mycket elaka och utnyttjar barnens beroende-situation till dem. I värsta fall kan det vara detta som leder till att pappan säger upp bekantskapen med både ex-fru och barn för att han inte orkar kämpa hur länge som hellst utan någon respons. Varje gång man får ett nej av sina barn när man söker kontakt är ju väldigt plågsamt, så till slut kan det kännas så att man är tvungen att låta bli att tänka på dem för att orka leva och gå vidare med sitt liv. - 

Bäbism: Det där varierar nog, jag kunde använda samma amningsbh:ar som jag köpt före förlossningen. Det är bra att ha en amningsbh med till BB.
 - 

Jag tror också att jag har något slags graviditetes-exem från och till, kliar jättemycket. Jag har också hört att man ska va försiktig med solen när man är gravid men inte att man behöver undvika den helt.
 - 

Jo man växer överallt nu känns det som. Man lär ju inte komma i några vanliga kläder på ett långt tag efter förlossningen. Fick köpa ett par nya jeans förra sommaren efter förra förlossningen men förmodlingen är de för små i sommar...
 - 

Channell: Har också hugg i magen precis som du beskriver.