• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

hyper: jag har flygit från danmark några gånger och varit i helsingör men fick prata engelska:D haha men de förstod ofta mig när jag prata svenska.

Ja varför stannar bebisen ofta upp med sitt sparkande om man lägger handen på magen? Många gånger har både sambon och jag känt sparkar på utsidan men ofta så blir den helt tyst.

chesa skrev 2009-02-10 09:06:42 följande:
    bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande: Serena är jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt!
    :D om det blir en tjej så blir nog serena med i någon följd av namnet. På pojke gillar vi NIckolas Kaan... men alexander och viktor är också fint
  • bebek
    Tärning6 skrev 2009-02-10 09:37:41 följande:
    I går kväll va jag lycklig kände säkert 6sparkar på utsidan å en massa på kissblåsan, å nu käner jag små buffar lite då och då medan jag sitter här så underbart....:)
    åh härlig känsla:D
  • bebek

Har ni känt när det känns som om hela bebisen kryper in i t.ex höger sida? så hela magen står ut just där och det känns jätteskumt! brukar putta till den så den flyttar på sig gör nästan ont. :)

Tycker det är lite läskigt med dessa sammandragningar faktiskt.
    Det gör inte ont, men det känns och det kommer alltmer ofta, ibland ganska tätt, känns som om hela livmodern vill krampa ihop sig till en pingisboll.
    Hur känner ni det? blir lite orolig det har kommit fler sammandragningar än vanligt denna förmiddag/Lunch.
    men det kanske ska vara så i detta växastadie?
    svimmade i hallen gjorde jag också, blodtrycksfall säkerligen, har rätt lågt blodtryck och började kräkas. jag hatar att kräkas, tycker synd om dem som kräks hela gradiviteten.

haft en supermorgon/förmiddag helt enkelt;)

• bebek
    Marinero skrev 2009-02-10 13:51:24 följande:
    Jag har ganska mkt sammandragningar. fast i perioder, när det kommer så kan de komma sådär var 5:e minut. Gör inget ont men som sagt lite konstig känsla, allt under naveln blir verkligen stenhårt. Sen släpper det o så håller de på så ett tag. Sen kan de va borta ett tag.
    ja precis! det blir stenhårt! hur högt går era "magar" jag känner kanten över naveln nu.
    Men  en kvinna runt 1.70 har ju normallång överkropp och rätt mycket plats upp till revbenen.. jag är liksom strax över 1.50..  funderar på om jag kommer bli en vandrande mage..
  • bebek

hm, det ska bli roligt att se hur man själv/alla ser ut sen mot våren:D

Ang mat, så tror jag det är sunt förnuft, jag menar hur vanligt är det att man får toxaplasmainfektion annars? Men de flesta resturanger är otroligt nog väldigt bra hygien och plasthandskar när man hanterar vissa grönsaker/mat. men det är klart det finns ställen som slarvar! Kebab/pizza är nog inget jag äter hur som helst...
    men de flesta sådana ställen har ju öppet kök. Samt mjukglass, uff det är många som kan slarva med pastöriseringen där.

men tänk utanför sverige, till södrare grader, där är de inte så kinkiga, men många av oss blir ju magsjuka av ett oskalat päron därifrån:)

Men ädelost, visst är den okej om jag värmer den i sås? Nästtill kokpunkt, då lär den ju pastöriseras med råge..

• bebek

ja du har nog rätt daisyduck.
    men sandig salladsblad! nä fyfan:P skulle nog smälla upp mackan i ansiktet på "bagarn" har fått salladsblad med lusar på en gång.. trodde jag skulle kräkas.. 

hehe jag skalar t.om mina gurkor, har jag fått från allt resturangarbete:P likaså ha olika skärbrädor till allt! har helst handskar på mig när jag håller på med kött också, men jag är lite känslig mot rått kött... Men jag är nog lite överdriven o arbetsskadad;)

• bebek
    Marinero skrev 2009-02-10 18:40:27 följande:
    Min livmoder slutar exakt under naveln fortfarande. Jag är iofs ganska lång, 1.75, kanske därför...
    oh vilken ståtlig kvinna du är:D
  • bebek

ja! Jag köpte frukt från lidl en gång, den såg otrolig fin! Åt en mango och sharonfrukt och fick åka in på akuten för akuten för allergisk reaktion! Var inte allergisk mot frukten.. så de misstänkte att det säkerligen var besprutningsmedlet! ussuss

• bebek

ohh krya på dig bäbis m!

:) jag är 153, men aldrig haft en karl under 1.70.. :P
    Mer andra människor som har problem att man är liten än en själv:) - kommentarer som ojoj vad du är liten, vad ska man svara? -men oj det har jag inte märkt? haha
    Skulle inte vilja vara längre, då skulle det inte vara jag. och så ääälskar jag skor, stilettos;)

• bebek
    bäbis m skrev 2009-02-11 12:40:52 följande:
    Tack bebek Hur är det själv med ditt blodtryck? Har du kollat blodvärden och sånt?
    Jag har alltid haft lite lågt blodtryck, blodvärdena var bra, men det var ju ca 3 mån jag kolla allt. svimma igår i hallen och som tur är ska jag till bm på fredag o lyssna hjärtljud osv:D får säkert börja käka järn o kalcium som de flesta, börjar känna mig lite hängigare. är sämst på att äta mjölkprodukter och kött, men en jävel på att äta frukt:P
    Börjar kännas trångt i magen så maten hinner bli kall innan jag ätit upp. får äta lite sen värma på en stund senare så jag får i mig tillräckligt med mat! Har för övrigt gått upp 9 kilo såg jag idag! Haha aldrig vägt så här mycket, men jag känner mig inte så stor... tröjorna kanske är lite korta och åker upp på magen och tjaa..rumpan är väl lite för stor för jeansen nu, men vafan tänk att det växer ett liv inom en! :D 
    men gråblek känner jag mig.. tänkte köra en omgång brun utan sol ikväll sen en toning i håret så blir man som ny igen;)

Nu ska jag fortsätta med mitt bobyggande här hemma:D blir riktigt fint i nya lägenheten! slängde ut allt mörkt och dystert och kör på vitt! lite modernt sjabby chick, vårfräscht.

o ikväll äre mammasim:D
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!