Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jisses, låter som en riktig romatiker till fästman Mysigt.

Alla rekommenderar en varmt att göra någon weekend eller annat mysigt bara de blivande föräldrarna..att passa på medan man kan. Låter som ett lyckat koncept för eran del, hihi.

• bäbis m

Ska du också gifta dig nästa sommar bebek? Skoj med bröllop och litet bran. Tror jag...

• bäbis m

Mysigt med alla bröllop. Vi förlovade oss också i somras och hade tänkt gifta oss i sommar men nu blir det först bäbis här med så får vi se om det blir 2010 eller 2011. Följer trenden här i tråden alltså

Ni måste vara fertilagalore bebek. Haha. Härligt.

• bäbis m

Usch, det är jätteotäckt det där med unga idrottande som går bort pga av hjärtfel etc. Helt utan förvarning också. Stackars familjer.

Bebek: sen vilken vecka har din mage växt 4 cm?

Jag fick mäta min mage för första gången förra veckan (v25) och hade då SF: 25. Känns som om min mage växer massor efter att i princip inte synts alls till att nästan växa för mycket nu. Alltså som att den kommer att ligga låångt över kurvan när jag ska mäta i v30 nästa gång..Hm. Någon som känner igen sig v 24-29? Avstannar det lite efter v.26-27?

• bäbis m

Mmm jag låg närmare den övre normalkurvan än medel på mätningen v25.
    Skumt att det kan ändras så fort men som sagt så länge barnet mår bra så. Blir bara lite fundersam om jag samlar på mig en massa onödig vätska. Märker ju på benen att det samlas där i alla fall. Lite jobbigt med stövlar på jobbet osv trots stödstrumpor.

Åh, eller hur. Längtar såå tills denna lilla krabat som för tillfället glatt rumlar runt i magen istället kommer ligga uppepå magen/bröstet och försöka fokusera blicken på sin mamma och pappa. Vill ha juni NU!

bebek skrev 2009-03-16 14:26:31 följande:
    Nej vi vet inte vad det bli för kön! spännande, längtar så den ligger där skrynklig på mitt bröst o man får titta efter om den har en liten skruv eller inte! Karln kommer ju se först, lite orättvist eftersom det är jag som fått gått och bärt pån! Hade sf 23 i v. 24 och nu sf 27 i v.29. bäbism Du ligger kanske mellan den normala kurvan och den övre normalkurvan dårå? det kan säkert gå lite upp och ned i tillväxten, huvudsaken är väl att det inte stannar av:) Tyckte min mage växte som mest efter v 23 efter att ha varit väldigt lätt att dölja till att synas jättemycket! En vän till mig ligger långt över den övre normalkurvan, men det är inge fel på hennes  bäbis:)
  • bäbis m

Känns ju lite tryggt att höra faktiskt

Pian80 skrev 2009-03-16 15:02:52 följande:
    bäbis m skrev 2009-03-16 14:56:12 följande: Min BM sa att det är vanligt att man ligger högt på den första mätningen eftersom det är svårare att få ett "exakt" mått. Jag hade också SF 25 i v 25 (24+1).
  • bäbis m

samt att man kan ställa taimer och vakna till färskt bröd!! Jag skulle också gärna vilja ha en sådan Är urdålig på att baka nu men älskar hembakt bröd.

3barnsmor35 skrev 2009-03-17 08:21:46 följande:
    Ja, jag tror man bara häller i ingredienserna sen fixar den resten =)
  • bäbis m

Oj, shit.. Man har ingen chans att hänga med i alla konversationer här när man jobbar hela dagarna och kvällarna och helgerna. Känner mig som en väldigt dålig blivande mamma när man läser och ser hur mycket alla tänker och läser om allt, donar, förbereder hemmet osv. Hinner knappt funderar på att jag är gravid ens. En vacker dag i juni har man plötsligt en bäbis att ta hand om och dessa 9 månader har bara susat förbi utan psykisk förberedelse över huvud taget. Hoppas att 2 veckors semester innan BF kan ge lite hålrum och tid för tankar och nedvarvning.

• bäbis m

Tack för dina stöttande ord Pian80. Det fick mig att fundera kring hur olika personligheter är och jag inser att du har rätt gällande hur olika vi är med att behöva fundera, förbereda oss osv. Att man även akn göra det undermedveten osv. Hoppas att man känner sig själv rätt bara

Längtan: jag förstår precis hur du tänker med kurser på universitetet osv. Det blir så mycket krångligare att bryta mitt i en period osv. Hoppas verkligen att du kan gå terminen ut och fortfarande må bra. Själv är jag ju student och arbetande på samma gång eftersom jag doktorerar och just nu önskar jag att jag bara var det ena faktiskt..

Skrattmaja: Tentor, manuscript, avhandlingar som ska in om vartannat här nu fram till maj och flera deadlines varje vecka som piskar på en. Jag försöker verkligen att strukturera mitt jobb för att skapa ev lugna luckor ett par timmar under helgerna osv. Men det verkar gå vägen och jag har ju som sagt en förstående handledare även om han ibland har sjuka krav och förväntningar på en. En otrolig tidsoptimist. Tur att jag mår så bra som jag gör så att det i alla fall verkar lovande.
    Njuter du nu när allt är på tryck? Måste kännas så himla skönt! Vilket datum är det framläggning nu igen? Finns det delar av ditt projekt som du skulle kunna fortsätta med fram till dagen D för hemgång om du skulle önska?

• bäbis m

Den där 30 dagars regeln på Åland låter helt fantastisk! Vore nog klokt för de flesta. Det är klurigt när man har höga krav på sig själv och från chefen att varva ner och prioritera om i jobbet så att systemet tvingar en skulle vara varmt uppskattat.

LakeHill skrev 2009-03-24 09:06:04 följande:
    Det är nog väldigt olika hur länge det tar att förbereda sej inför förlossningen och hur lång tid man behöver vara ledig innan. Jag känner flera som jobbat in i det sista och inte haft några problem med det. Här på Åland börjar föräldraledigheten ticka 30 vardagar före BF, om man inte börjar ta ut den då blir man av med dessa dagar. Så det är bara att vara ledig! Personligen tycker jag det är jättebra eftersom det passade för mej. Jag har jobbat extremt mycket under många år och var ganska sliten på jobbfronten. Om jag inte "varit tvungen" att ta ledigt hade det inte blivit av, men jag behövde verkligen den tiden för att mentalt förbereda mej på att bli mamma för första gången. Jag hade jobbat så mycket innan att jag inte hunnit fundera eller förbereda något alls. Men om man har ett mer "normalt" jobbtempo har man kanske inte samma behov. Men som sagt, det är nog olika från person till person.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!