• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

ja naturen är underlig:)

Nej prövade några jeans nyss, haha glipan mellan knapparna är för stor nu och vissa kom inte över baken:P har också så låg mage så byxor är svårt, köpte ett par mörka mammajeans på hm som jag gillar! Annars så har jag klänning å leggings...
    eller baggycargo brallor med någon rolig t-shirt:P lite olika stil varje dag, man får ta det som passar helt enkelt! haha gummisnodd tycker jag inte är så skönt.. om man har ett långt linne nedstoppade i byxorna funkar det.. men det är ju lätt att tappa dem i rumpan så jag går bara o drar upp brallorna hela tiden om jag har så:)

¨

Finna inga byxor som har hudfärgad eller ljus magmudd! alla har blåa eller mörka, så svårt att ha vit tröja på sig tycker jag!

• bebek

jag köper bomullsleggings.. inga "strumpbyxetyg" lindex har visserligen ett par tjockare men många affärer har dem i stretch bommulstyp som inte bli genomskinliga av en växande rumpa:)

Ärligt så glömmer jag nog pinsamt bort ibland att jag är gravid... i affären när jag spanar kläder så tar man fram en tröja i xs, brorsorna ska åka pulka från brantaste guppbacken och jag säger glatt - jag hakar på! man tror sig orka jobba 10 timmar, träna, städa huset, åka och storhandla mm på samma dag.. kommer på sig precis när man stoppat in den där rökta/gravade laxen i munnen  eller tar fram en tröja ur garderoben stil -slimmad ner över baken top... haha, samma när man smykikar på bäbiskläder o barnvagnar.. det känns så konstigt på något sätt. fasst absolut en underbar känsla:) Tänk att i magen ligger en människa! med tio fingrar o tio tår! I början av gradiviteter drömde jag ofta mardrömmar om alienfilmerna... att jag hade en ailen i magen som växte sig stor.. haha 

• bebek

haha, jag gillar jc typ bommulls tights.. de är superstretchiga! men det är bra med många lager över magen om man inte får igen vinterjackan längre:P haha denna vecka är det på nödens näppe!

• bebek

haha nej ingen ny jacka, känns onödigt, har någon tjock tröja istället och så blir det ju som sagt så många lager av alla mammamuddar, långa linnen sen tröja:P

Min 8-åriga lillasyster har designat en poncho som hon o styvmor sytt till mig.
    Hon tyckte det var så praktiskt för i en sådan får ju magen jättebra med plats! Sen hade hon tovat med ull någon rollig krumelur på magen på den också.. haha så söt:)

Min minsta syster däremot som är två titta på mig med stora ögon och börja skratta, himla med ögonen och sa -NÄÄÄ! när jag försökte förklara det var en bäbis i magen..
    haha

• bebek

Oh full dart från start hos dig lakehill:) här vaknar man, gör iordning lite frukost och kollar tv4 nyhetsmorgon..  Skönt att allt så bra ut med bebisen! Jag ska till bm imorn, känns spännande var ju dryga tre månader, om inte mer jag var på mvc sist! eller jag var ju på UL v. 17 förstås.

mammut serien? har jag inte hört talas om.. jag gillar Leksvik, de är robusta, har vart där o provskakat på dem, haha.:)

• bebek

ahh är det den där blå bulliga serien?

• bebek

Lakehill: Ja faktiskt! Även om man inte kan göra så mycket om man hittar fel i tidig gradivitet så har man ju massa frågor som dyker upp i huvudet! Som det här med sammandragningar, stress, tuttmjölk o allt möjligt. Sen tror jag blodvärde inte är desamma som i v.12, känner mig såå trött de senaste veckorna. ska flytta till åland med nästa unge;)

Åh måste berätta en häftig känsla jag hade igår kväll vid den numera tradionella discodansen i magen vid läggdags! Det sparka både på vänster o höger sida av magen vid naveln! Den måste tagit sats med fötterna och bongat in huvudet på andra sidan, kanske försökte räta sig upp! känder skumt... haha

• bebek

har också lagt in en v.24 mage, spana in den sexiga lätt mörka randen jag fått, över hela magen! haha

• bebek

Korall serien? jag var på ikea häromdagen men jag måste missat massor.
    undervattenstema? låter härligt! Jag är ju en passionerad dykare;)
    Tycker om leksvik serien, så fin träfärg..

Chanell: vilken vecka är du i? jag oroa mig här i forum för någon vecka sen jag inte känt sparkar på några dagar, men efter några dagar börja det igen. Fick höra den inte är så stark och kan helt enkelt ligga så du inte känner, sparka "inåt" OM man har gått över v.27 och sparkar försvinner helt, då kunde man börja reagera om sparkar uteblev några dagar.

• bebek

vart lite konstigt formulerat men du förstod säkert:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!