Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

Japp, mina fötter är också svullna. Händerna har inte börjat svälla men minns att de gjorde det på slutet i förra grav, samtidigt som jag fick grav-svettningar, inte roligt när det var varmt ute och händerna var svullna och svettiga, man ville inte direkt ta folk i hand

Tror inte någon marskatt skulle kunna väcka mej när jag väl sover. Tyvärr vaknar jag ofta av samma anledning som ni andra, dvs onte i höfter, kissnödig mm. Men när jag sover så sover jag djupt, är så trött att jag knappt vaknar när sonen skriker på natten.

• LakeHill

Hyperballad: Låter härligt!

Var o lunchade med en kompis igår, hennes son är bara några veckor gammal, oj vad rart det var att hålla den lille i famnen. Började längta ännu mer efter det. Man glömmer snabbt hur små de är, även om det bara var drygt 9 månader sedan min förra förlossning.

• LakeHill

Mjölkläckage är tack och lov något jag sluppit innan BF. Däremot när jag började amma tyckte jag det rann hela tiden, men det får man väl räkna med.

• LakeHill

I helgen blir det städning o visning av lägenheten, vi har den till försäljning. När vi fått den såld ska vi börja bygga hus.

• LakeHill

Pian80: Japp, det ska bli spännande, längtar så att få komma igång, så hoppas att vi hittar köpare av lägenheten i helgen! Vi har bestämt oss för Trivselhus, men har bytt flera gånger mellan olika modeller, så få se vilket det blir när vi kommer igång. Det är ju en prisfråga också. Men om vi kan komma igång nu medan kronan är låg kan vi spara en hel del då vi beställer huset från Sverige. Dessutom är ju räntorna låga nu. Enda problemet är att vi inte vet om vi får ut det priset på lägenheten vi vill ha.

• LakeHill
    bebek skrev 2009-03-20 15:27:38 följande:
    skrattmajja: oh ja det var ingen dålig idé faktiskt! önskar man vore duktig på att måla fina bokstäver och texta, kalligrafera heter det va?Lakehill & chanell: oh vad spännande med hus! Vi har också börjat spana lite smått, men det får nog vänta ett litet tag, måste se vart "affärerna" hamnar först, har kikat lite nedåt i sverige mot säsongställen. Men samtidigt så är det ju bra köp och bygg tider, kluvet det där.Ja tänk vad skönt med en altan och gräsmatta! gott doftande blommor och en liten babypool där det kan plaskas runt medans grillen fixar fileerna och de egenodlade tomaterna plockas ner i salladen..... *drömmer mig bort*
    Mmmm, man vill ju flytta in på en gång när du målar upp det så mysigt!
  • LakeHill
    WilliamNellyJamie skrev 2009-03-20 20:18:10 följande:
    hallå känner igen många här....hur många juni trådar finns det???visvte inte om dennakul att se ny ansikten!!!kan man inte ha en stor tråd där alla juni mammor kan snacka???
    Jo det verkar finnas flera stycken. Jag hänger på två juni-trådar samt en "mitten-av-juni-tråd" men det finns säkert fler. Det går säkert att samordna, men det kräver väl att någon ska orka ta tag i det
  • LakeHill
    bebek skrev 2009-03-21 20:32:01 följande:
    ja, jag känner mig lika skarpnosad som en blodhund!har du druckit lättöl till maten? lånat min asiktscreme? smörjt in dig i brun utan sol? här kan du inte dölja något! haha
    Samma här, jag har ett superbra luktsinne i vanliga fall och nu när jag är gravid är det onaturligt bra (som vampyrerna brukar ha i filmer ) På gott och ont. När jag är ute känner jag om någon röker på andra sidan gatan och blir skitförbannad för att det luktar så illa.
  • LakeHill
    Marinero skrev 2009-03-22 12:24:01 följande:
    Hmmm, ser mig själv ligga där med ena ögat stängt och andra öppet Ja det är nog likadant med alla barn, även om man redan har ett sen innan.
    Sant! Med sonen kändes det ändå ganska lugnt eftersom han kunde lyfta på huvudet redan några minuter efter förlossningen och sedan lärde vända på sej ganska snabbt. Men ändå var man så där nojig i början. Det är nog alla.
  • LakeHill

Här blir det inte någon lagad mat till lunch om man inte fixat det kvällen innan eller lagat storkok i helgen. Då får man ta till något som är färdigt. Går ju liksom inte att stå och laga mat med en liten som hänger i byxbenet och skriker för att han vill upp i famnen. Knappt så man får värma mat eller fixa till hans egen mat vilket ju går snabbt. Så till er som inte har barn innan och kan va lediga innan BF säger jag - njut av tiden, ta det lugnt och vila upp er.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!