Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi som väntar junibebisar del 2!

Ja säger de till min syster som alltid säger hej tjockis, att jag är GRAVID inte tjock! och det är jävligt sårande att höra hela jäkla tiden..:( haha gjorde du? :D stabilt!

Ja asså, byta blöjor och gosa och så, sedan att bebisen skriker sedan är ju en annan femma, men just den känslan att man har en liten fis att gosa med ^^

och nee jag kommer INTE sova i början :O komer ju vara aporolig att bebis inte andas el nåt :P haha!! kommer ju inte gå!

haha ja den filmmen sög lite, zappade till nån wallandervariant på tv4+ men den sög ju ännu mer :P haha och ja dom filmerna är såna bakrundsfilmer som lixosm"funkar" att glo på ;> hehe

bebek skrev 2009-03-21 22:20:33 följande:
    ja, alla måste uttala sig på något sätt om ens mage, fråga hur många det är egentligen, eller säga -hej tjockis. jag tycker faktiskt det ibland känns rätt taskigt av folk att uttala sig så... det är ju inte ens varker rart, sött, uppmuntrande eller en komplimang så varför säga så? sen alla som kommer fram och tar på magen när man jobbade! haha! en gång så sa jag inget utan la bara min hand på kundens mage som svar.. haha ja tänk första dagen hemma! man ska byta o tvätta o klä på o trösta, och inte kommer jag våga sova heller, kommer sitta o stirra på det lilla miraklet hela tiden! nej trist här med, väntar på att min käraste ska komma hem från jobbet och slötittar på någon lavafilm på 6:an, såndär lätt film man kan missa en kvart utan att missa nån egentlig handling:D
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

ja du, de undrar jag med :O

Marinero skrev 2009-03-21 22:47:53 följande:
    Jag har tänkt tanken några ggr nu när bebisen är född, hur svårt det kommer bli att sova den första tiden, kommer nog sitta och övervaka så den lill* andas Huu, när ska man sova då?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Jag tror nämligen name it i stan då säljer sånna bodys, men jag tycker det är illa att de inte går att köpa online >.< det är så mycket smidigare >.<

skrattmaja skrev 2009-03-23 19:33:40 följande:
    smulan87, jag vet att linus o lotta har name it kläder bla men jag vet ju inte om de har just denna body som du är på jakt efter, heter affären exit som säljer name it kläder också men jag vet inte om de har ngn webshop.... mysare, det låter ju bra tidsmässigt.... nu har jag hunnit med att träna lite aslappning o metnal träning inför förslossning... det är så skönt.... bäbis m, jag har ju bara fudnerat sista veckan, nu när avhandling är på tryck etc. hur går det för dig? hoppas att det rullar på som det ska.... själv har jag ju inte så bra handledare så det blir ju extra energikrävande då.....
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Jo absolut.

när de gäller hela mitt liv just nu så är de väl endå ganska okej.. flytt nu och våren är på G, så det känns smått stabilt, vi får se hur de bli nu vid löning och så med katterna också..

skrattmaja skrev 2009-03-23 19:37:54 följande:
    smulan87, jo visst är det bra med online shopping.... men huvudsaken att du hittar den! du får hålla oss uppdaterade!!!! viktigt att hitta de saker man tycker känns bra o rätt.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

KIKAR :D

Tickollina skrev 2009-03-23 19:56:59 följande:
    nu magbild finns nu
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Kom hem från stan nyss, träffade BM också vid 11..
    blodtryck 110/60
    hb 118 (bättre än senast iaf, de går uppåt)
    b-glukos låg på 5,1 så den såg med bra ut
    fosterljuden låg på 132 :)

vägde 80.7 kg dock, som de ser ut nu så har jag på 7 veckor gått upp ett kilo i veckan, så de var inte så bra, men jag lägger inte så mycket energi på att bry mig om de bebis ligger på kruva och vimår bra och jag äter lagom så.. vi får se :)

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

jag menar, vf påpeka att jag gått upp för mycket? jag mår bra, alla värden är skitbra, de syns inte att jag gått upp så heller, och jag menar? :P haha..orkar inte bry mig om de lixsom >.< jo de var bra att de såg bra ut! längtar ännu mer nu! varannanvecka besök nu ! :)

3barnsmor35 skrev 2009-03-25 14:52:40 följande:
    Ingen fara, nojja inte om vikten! Skönt att allt såg bra ut!
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

eller hur :S sålänge man känner att de själ vinte är några problem lixsom >.< jag kan ju inte sluta äta? :P ska föröska säga de till henne :) kram på dig själv du ;>

3barnsmor35 skrev 2009-03-25 15:12:10 följande:
    Jaa, tänkte också på det. Puckad BM... Jag tycker du ska säga åt henne att du inte vill höra sånt. Hatar vikthets o spec från BM's. kram igen till dig, från en 100+ kg-brud =)
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!