- 

Tack!3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:52:06 följande:Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =) Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)
  Det ska jag komma ihåg! Får ju bara ett år mellan mina.
                     - 

Japp, undrar också vart våren tog vägen. Trodde att den kommit, men här på Åland snöar det för fullt nu och vi har ett tjockt vitt snötäcke, ser ut som mitt i vintern, suck... Tråkigt med chef som klantar till det, inte sådant man behöver... Håller tummarna att din sjukskrivning går igenom!Tickollina skrev 2009-03-23 10:15:30 följande:Vart tog våren vägen? I går snöade det hela dagen här......så i dag ser det ut som vinter igen, utan någon sol. Måste snart åka till jobbet....min chef har klantill det. Hon har inte fyllt i papperena från FK, så nu har de skickat hem pappaer till mig, som ska fylla i. Jga vill gärna veta om min sjukskrivning går i genom...... - 

Det är nog väldigt olika hur länge det tar att förbereda sej inför förlossningen och hur lång tid man behöver vara ledig innan. Jag känner flera som jobbat in i det sista och inte haft några problem med det. Här på Åland börjar föräldraledigheten ticka 30 vardagar före BF, om man inte börjar ta ut den då blir man av med dessa dagar. Så det är bara att vara ledig!
  Personligen tycker jag det är jättebra eftersom det passade för mej. Jag har jobbat extremt mycket under många år och var ganska sliten på jobbfronten. Om jag inte "varit tvungen" att ta ledigt hade det inte blivit av, men jag behövde verkligen den tiden för att mentalt förbereda mej på att bli mamma för första gången. Jag hade jobbat så mycket innan att jag inte hunnit fundera eller förbereda något alls. Men om man har ett mer "normalt" jobbtempo har man kanske inte samma behov. Men som sagt, det är nog olika från person till person.  
  - 

Ska tillägga att jag nu fortfarande är mammaledig (hemma för vård av barn) men denna gång har man så mycket med sin första bebbe att man inte hinner planera så mycket för nr.2. Dock har jag ju den där "mentala" biten med första barnet överstökad
  - 

Du är varmt välkommen!3barnsmor35 skrev 2009-03-24 09:33:34 följande:*funderar på att emigrera till Åland*

- 

Ni är alla varmt välkomna!bebek skrev 2009-03-24 10:13:16 följande:Jag tycker vi alla emigrerar till LakeHill på åland!:)Ny magbild idag v.30 (29+1)blev väckt sex i morse av någon som dansa capoiera i magen och fortfarande håller på! men nu är det nog mera lite segare yoga sträckningar och försöka ordna mer space genom att sparka ut mammans revben.

- 

Mama Bean: Tack för alla bra råd!

Bebek: Låter för j-ligt att du hamnar ikläm på det sättet! Håller tummarna att det ordnar sej när du får in tidigare arbetsintyg. Jobbade också med eget företag innan första barnet kom.
Skumjenny: Välkommen hit!
  Jag har BF 15 juni med andra barnet. Har inte förberett så mycket ännu, då jag har en 9,5-månaders kille hemma så har ju mycket kläder och grejer från honom. Däremot måste en till spjälsäng införskaffas samt syskonvagn. Har inte gjort detta ännu. Spjälsäng blir väl Ikea o syskonvagn letar vi efter begagnad till bra pris. - 

Tack igen för tips3barnsmor35 skrev 2009-03-25 11:13:34 följande:Lakehill,Jag hade en BT Jogger-06:a. Var mkt nöjd med den, rekommenderas!kram
  Ska spana efter en sådan på andra hands marknaden!
                     - 

Hehe, ska införskaffa mycket tejp o fylla på kaffeförrådet3barnsmor35 skrev 2009-03-25 11:35:04 följande:Ja, man kan ju inte sluta följa den normala dygnsrytmen när man får tvåan...Man kan känna sig redo för dårhuset när man varit uppe hela natten med bebis o storasyskonet vaknar som vanligt kl 06, men så är det ju tyvärr =)Bara att tejpa upp smilbanden o ta en kaffe =)

- 

Bebek: Hur mår du idag? Har huvudvärken gått över?