• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Var upp på FK idag, bm hade skickat in moderskapsintyget dit, jag har inte fått något i handen. Allting verkar ske med datorer nu, har ingen "gravidjournal" heller att kika i utan både bm, och förlossningen/specmvc i västerås ser min på datorer, är det så överallt?
     Fick blanketter om HP men FKtanten sa att jag inte skulle ansöka om FP när barnet var fött? men jag måste väl kunna söka innan barnet föds? verkade lite knasigt..

• bebek
    LakeHill skrev 2009-02-17 10:01:34 följande:
    bäbis m skrev 2009-02-17 09:07:28 följande: Härligt med lite nya kläder! Har för lite kläder nu känns det som, för sonen spyr ner mej hela tiden. Han kan inte hålla sej stilla när han har ätit. Så alla kläder ligger jämnt i tvätten...
    stackars, och så känns garderoben rätt begränsad när magen växt så ligger tre byxor i tvätten så ligger alla ens byxor i tvätten:)

Läste lite i borschyren nu och man kan ansöka innan, sen när man åker in till bb så skickar man sms. Pappan skickar "10 dagar" till fk och blir då från den dagen ledig med pappapenning i 10 dagar och får sedan meddela om han ska fortsätta vara ledig.
    Om jag fattat det rätt.

Börjar era sparkar också bli hårda nu? Det gör ju nästan riktigt ont ibland! som när det känns som den sparkar på urinröret. och så känns det kulk sparkarna känns vid revbenen, den växer:)
  • bebek

ja tänk att man har en livs levande miniatyrmänniska inuti magen!
    får en överväldigande "oj vad häftigt-cool" känsla ibland!:)

men det där med att ligga och sparka en halvtimme på urinblåsan eller någon anna känslig punkt är vi nog inte riktigt överens om att det är så vidare kul... det lilla livet och jag...

• bebek

hrm också  rädd för bristningar.. eller mest att de ska pricka in sig i min tatuering så den "spricker" ni ser på magbilden v 20 tror jag det är.. den satt på höften från början men börjar vandra utåt på magen:P

Menmen får man bristningar, så vad ska man göra... jag har hellre en tigerrandig mage och en bäbis än en slät och är barnlös... så det är ju värt det om det blir så..

Mest hoppas jag på att jag inte "chockrasar" i vikt efter förlossningen så huden på magen hänger med..  men vad ska man göra om man får skinnslapp mage... det går att leva med det också;) 

• bebek

Förresten, dokumentär på 5:an ikväll om förlossningar i hemmet 21.00
    kan man ju titta på och gråta en skvätt.. eller floder...

• bebek
    Tärning6 skrev 2009-02-17 19:11:52 följande:
    Jag har oxå massa me bristningar men de e de värt att få hehe me tanke på vad man har i magen... Brukar ni se Ungamödrar ni som e här?? Jag brukar se de om jag e hemma å hinner
    vad är ungmödrar? Hur gamla är ni som hänger här:)
  • bebek
    idolf skrev 2009-02-17 19:40:35 följande:
    Hej hej!Här väntas det bäbis, bf 20/6, andra barnet. Kanske man kan få hänga på tråden?
    hejhej:D
    Tärning6 skrev 2009-02-17 19:35:53 följande:
    Ungamödrar är ett danskt realetyprogram som går på 5an..... Jag är 23år
    ahaa måste jag missat, är det ett bra?
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-02-17 19:56:04 följande:
    Svar på #1131 tyvärr är det inte genetiskt, min barnmorska skrattade när jag frågade o sa att det var ett önsketänkande precis som det är med förlossningar o allt annat...jahaa tänkte jag o fortsätter att smörja som en galning...
    såndär mörk rand över magen då? många får under naveln, jag har fått en svag svag rand över hela magen, försvinner dem sen?
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-02-17 19:59:37 följande:
    Svar på #1140 vad jag har hört så ska den hormonsträngen som jag har hört att den kallas försvinna sen. men det är precis som med bristningar att får man det så får man det.en kompis til mig fick bristningar på magen, brösten, låren o rumpan.själv har jag fått snygga röda strimmor på låren, små men iaf...
    äsch du är säkert superhet ändå med röda strimmor! :)
    har ni fått tjockare hår då? jag är lite faschinerad över det där, i  v 13 var jag hos frisören jag alltid haft och hon utbrast - Linda, visst är du gravid!
  • bebek
    Tärning6 skrev 2009-02-17 20:23:59 följande:
    haha helt otroligt att hon kunde se de via ditt hår hehe

ja! o hon kunde omöjligt veta för ingen förutom jag o sambon visste:) Blev helt paff.

men hon sa att man kunde se en hormonpåverkan på håret, det var grövre och lite mörkare, man tappar mycket mindre hår också ( men det blir jämt upp efter förlossning, tappar man extra mycket) Man kan se om en människa är deprimerad eller sjuk på håret också. Hon har vart min frisör sen ettan på gymnasiet (gick på samma skola) så hon "kunde väl mitt hår utantill"

hyperballad skrev 2009-02-17 20:24:04 följande:
    Svar på #1142 tack det var snällt, men ja jag är inte riktigt van vid min nya kroppshydda måste jag säga. men det kanske kommer. tyvärr inte på håret alltså, det blev först superfett men nu är det som vanligt igen bara att det är glansigare! tjohoo!
    Nej jag förundras, varje vecka så kastas ett nytt plagg undan längst in i graderoben för att magen kikar fram under tröjan.. Men man får försöka piffa till det med små vardagslyx för att känna sig lite extra fin, lite nytt nagelack, oljebad med bodyscrub, en fin mysig pyjamas, skön ansiktscreme o några doftljus gör susen:) orkar själv inte lägga ner så mycket pengar på supersnygga mammakläder, 3 1/2 månad kvar nu så jag köpte mig en superskön fin mjukisdress/pyjamas så känner jag mig lite fin när man går hemma och skrotar iaf:)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!