• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Smulan87 skrev 2009-02-17 23:16:14 följande:
    asså de var 5 doktorer som jag blev runtiskicad til :( först var jag p ourcentralen, och dä sa han att jag skulle skickas till medicinakuten, där fick jag vänta i evigeter, träffade en doktor, och hon sa att jag skulle vänta på ytterligae en doktor, för ha var den som "besämmde" resultaten och vad som skulle göras, okej, doktor nummer tre, skicakde mig itll ultraljud på benet, och hon hittade inget, men nu ska ännu en annan doktor kolla resultat och framföra var de va.. men lixsom?! VARÖR denna väntetid OM kag har blodpropp? vf inte ta de lite mer allvarligt. jag blir glane på de lixosm........

oh stackars, men om de nu skulle se eller verkligen misstänka blodpropp så skulle de nog väl ändå inte låta dig vänta eller skicka hem dig! kanske de bad olika doktorer kika för de inte kunde se vad som är fel? Kanske någon muskel eller ledband som svullnat upp..
    hoppas det blir bättre och ordnar upp sig, du får väl ringa till akuten om det blir värre...
    kram på dig

• bebek
    hyperballad skrev 2009-02-17 23:29:20 följande:
    jag bara svavlar, är alldeles för trött för att sitta här så nu är det sängdags!godnatt tjejer o kram på dig smulan!
    godnatt:)
  • bebek
    Katta86 skrev 2009-02-18 08:54:13 följande:
    Ni pladdrar så mycket här inne att det inte finns en möjlighet att läsa ikapp! =DMen jag ser att ni pratar bristningar, när jag väntade sonen smorde jag med Weledas grav olja en gång om dagen om/när jag kom ihåg. Jag fick inte en enda bristning på magen!Men min kompis som smorde två gånger om dagen varje dag blev helt förstörd!Jag har hört att bristningar inte går att göra något åt eftersom de ligger så långt in och där kommer inte oljorna åt iallafall.. Så tyvärr! ;)
    mm tror inte heller det går att smörja bort, då skulle ingen ha bristningar..

meeen vet ni, nu känner jag mig lite småtönting men förförsta gången i mitt liv har jag fått sådana där gropar i låren! och inte så några heller! ska de också sitta där resten av livet?
  • bebek

Ja apelsinhud! försvinner de sen? eller kommer mina lår o rumpa se ut som månens yta resten va mitt liv nu? haha

• bebek

joo de dök upp nu när jag "biffat" på mig lite:) så de kanske försvinner när jag biffkilona försvinner... haha tuttnät:D jag har också klarat mig från bristningar än så länge men har nog en spindel i magen som spinner ett fint blått nät över magen... lite större o tydligare varje vecka haha

• bebek

De flesta av mina vänner som fått bristningar så har de uppstått i de tre - fyra sista veckorna av gradiviteten... men några har fått tidigt, tror de bara är o gilla läget..

o låter som du inte har det så lätt tickolina men grönsakssoppa låter gott!
    Själv sitter jag och försöker andas genom mina sammandragningar, är sjukskriven nu p.g.a stressen som gjorde att de kom alldeles för tätt.. så nu får man hålla lite koll så de inte kommer för ofta och regelbundet under en viss tid.. vill ju gärna att bebben ligger kvar i magen i sisådär 14-15 veckor till.

• bebek

näe, jag tror jag skurat hela huset och tvättat varenda tygbit som går att tvätta...
    men jag kan ju lägga mig ned om jag blir yrslig eller känner mig tung i magen och rygg, det gick ju inte på jobbet, har köpt en avslappningsskiva... den är superbra att städa till.

men jag tror att städning o liknande är lite som terapi för mig, går runt o skrotar o pysslar, känner mig nästan som en hamster i full färd med att bygga bo tills den stora ankomsten:)

• bebek

men bäbism! ta det lugnt! jag vart sjukskriven nu för jag stressa och fick för mycket sammandragningar!

echoes of the andes är en skiva jag tycker om, men det finns ju miljontals olika!
    om du har spotify kan du ta hem och lyssna på lite avslappningsmusik, har massa där, sen kan du beställa skivan från typ cdon eller liknande, brukar vara billigare än på affären.

• bebek

Grattis till truckkörkortet smulan87:) Nu är nästa steg B-körkort?

bäbis m skrev 2009-02-20 09:13:57 följande:
    Jag är ju bara i slutet av vecka 22 sp min navel livmoder slutar ett par cm över naveln. Inte så trångt alltså ännu men oj vad det har växt bara sista veckan. Tycker ni också att det varierar mysket från dag till dag och tider på dygnet? Dessa stackars tarmar har ingen lätt match där inne märker man :-/När växte/växer ni som mest?
    Min mage har växt mest från ca v. 22-25 hade sf 23 i v.24, nu går min livmoder upp till revbenen och då är min mage väldigt låg också. men jag har ju väldigt liten överkropp så bäbisen får växa utåt istället:)

Du måste anmäla till fk om du vill ha hp och från och med när du vill ha fp, om du vill ta ut fp typ två veckor innan bf osv. Annars kan du anmäla samma dag som du vill ha pengar ifrån när barnet är fött.
  • bebek

och grattis till mig själv, jag har fått i mig tre melonbitar och en rostad macka..
    vinterkräksjukan är inte att skoja om, magkramper utan dess like, inte vart magsjuk på 5 år.. det här slog alla rekord, vakna upp natten till torsdagen med sådana kramper, fick panik först jag trodde jag skulle föda!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!