Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Åååh låter inte mysig me hemorojder, hua

• frukarlssonn

Usch jag har åkt på magsjuka. Har världens ränneskita sen inatt. Nu börjar jag känna mig matt Ringde bm och frågade hur detta kan påverka bebben, det gör det inte sa hon, men tyckte jag skulle va hemma och ta det lugnt några dar... Och det går ju inte här på båten. Så jag får väl sjukskriva mig några dar...

• frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-11 17:20:26 följande:
    bullarna jäser medan mannen förbereder för brödbak. lyxigt att ha honom hemma idag.solen skiner här i helsingborg så det var skönt med en promenad, skiner solen hos er också?krya på dig Chanelll se till så att du får vätska i dig bara så ska det gå bra. *haft kräksjukan 3 gånger nu = veteran*
    Tack, ja usch hoppas du slipper fler sådana! Jag fick ledigt resten av kvällen så jag får vila upp mig, sen ska jag se hur det går inatt. behåller jag maten så ska jag göra ett försök.
  • frukarlssonn

Jo nu har det gått hela tre timmar utan ett toabesök {#lang_emotions_laughing} Hoppas det håller sig. Känner mig som ett ursketet äpple.

• frukarlssonn

Idag mår jag bättre. Inatt drömde jag för första gången om barnets kön, jag drömde att jag vart på könsul och att vi skulle få en kille. Får väl se om drömmen visdade rätt om några månader

• frukarlssonn

Dricker kaffe varje dag med. Koffeinfritt hemma men med koffein på jobbet då det inte finns nåt annat.

• frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-12 19:05:43 följande:
    min last = en stor cappucino från 7eleven på morgonen på vägen till bussen till jobbet. nu när jag varit hemma så är det koffeinfritt kaffe som gäller hu vad det är tråkigt. gevalias som inte alls är någon höjdare.men ja innan har det blivit den stora cappucinon i någon enstaka gång en kopp till, nu är det koffeinfritt o så te då..
    Och jag ÄLSKAR gevalia koffeinfritt. Men de kanske beror på att jag dricker gevalia annars...? Min kompis började dricka den också när hon va gravid för hon slapp halsbrännan. Hon kände ingen skillnad heller, min sambo hatar den däremot, han tycker också den smakar illa.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-12 20:15:16 följande:
    min sambo är ingen kaffedrickare !!! utan han dricker te. så det är endast jag här som dricker kaffe, men jag föredrar nescafes koffeinfria om jag ska välja mellan det o gevalias... men här i helsingborg har vi ju zoegas rosteri så man är ju uppväxt med zoegas... så det blir konstigt med annat kaffe
    Ja det va de jag tänkte, att du kanske är van vid annat kaffe, då kanske inte Gevalia är det man föredrar Själv testade jag med nescafe koffeinfria, men va tvungen att sluta efter sådär en och en halv månad, tyckte den smakade blääk. Men den kanske är mer lik Zoegas i smaken?
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-03-13 10:32:26 följande:
    Jag blev så himla rädd inatt. vaknade vid 3 tiden av att jag låg på rygg. Och hade så fruktansvärt ont i magen. Det va ingen vanlig magont utan det kändes som det kom från sidorna och strålade ut i hela magen. Jag visste inte vad jag skulle göra om jag skulle ringa förlossningen eller inte.....Försökte lägga mig på sidorna och efter nån halvtimma gick det över. Och tack å lov kände jag bebis sparka under tiden och har även känt honom nu imorse.Men vad kan det ha varit? Det gjorde riktigt riktigt ont! blev livrädd. Borde man ringa och kolla?
    Alltså, det låter lite som det är för mig ibland. Jag ligger mestadels på rygg, men två ggr har jag vaknat av att jag har så ont i magen. Det gör ont på sidorna och går ut i hela magen, ja svårt att förklara känslan. Så lägger jag mig på sidan och det försvinner efter ett tag. Sen försökte jag lägga mig på rygg igen, men det kommer tillbaka direkt. Tror det kan för min del va kanske att bebisen ligger på nåt speciellt sätt och trycker nånstans, den börjar ju bli tung. För som sagt när jag lägger mig på sidan så försvinner det.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-13 12:09:04 följande:
    Tekanna, oh ska till bm på måndag o mäta v.29. Hur mycket hade magen växt då? ska bli mest spännande att se tycker jag:)Hittade superbra böcker på bibloteket igår som jag kan rekomenderabl.a. Att vänta och föra barn - S. Kitzinger 4:e upplagan den förklarar otroligt bra och skriver faktiskt om de flesta frågor vi ställt här, olika smärtot i magen osv. När livet växer, hälsa, skönhet och välbefinnande under gradiviteten - Jo Glanville-BlackburnEn bok om att vara mån om sig själv både fysiskt och mentalt.Att bli pappa , så funkar det - J. Helling Det är inte bara ett barn som ska födas, det är en pappa också! superbra bok till den blivande fadern:) Läste precis också att en kopp pulverkaffe innehåller bara hälften så mycket koffein som en kopp bryggkaffe. Tur, själv dricker jag bara pulverkaffe (eller direktmalda bönor) Vi har ju såndär stor fin kaffemaskin på jobbet:P  
    Ok, vi har också en sån där jättefin kaffemaskin här på jobbet som maler bönorna till kaffe direkt. Det är alltså mindre koffein i sånt?? Det är däremot väldigt starkt och många avskyr just det kaffet, men jag tycker det är jättegott!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!