Jo ska göra det! UVI tror jag inte det är, tror visserligen bara att det är som bebisen håller på att fixeras för jag har känt att han ligger högt högt upp nu och sparkar bara uppåt, men vad vet jag? >.< ska iaf fråga och se vad dom säger.
tekannan skrev 2009-03-31 17:43:15 följande:
Jag tycker du ska kontakta din
BM, det skulle kunna vara ett tecken på UVI. Morgonurin och en provsticka så vet du svaret. Annars kan det vara tecken på att ngt är på gång, på tok för tidigt... Men UVI brukar ge sådana symptom hos en gravid.
Duschade varmt i morse, de hjälpte för studen, men sedan kom de tillbaka igen, och ryggen gör så jäkla ont >.< jag har nämligen missbrukat alvedon innan så jag skippar helst de :/ (jag tryckte i mig ett paket med alvedon i veckan i 3 år >.<) men jag ska ringa imorgon!
Katta86 skrev 2009-03-31 16:59:02 följande:
smulan: Prova med att ta ett bad eller en varm dusch. Det är ett bra knepp till att kolla om det är äckta eller förvärkar du har. Ger dem sig så ska det inte vara någon fara! Em vetekudde kan också hjälpa! Och när jag pratade med
BM om mina förvärkar sa hon att alvedon och panodil skulle jag inte vara rädd för att ta, de kan man ta var fjärde timme eller vad det står på paketet... Men ring imorgon! Du har ju gått så pass långt i din graviditet att de nog vill titta så att inte livmodertappen är påverkad! Men alvedon, värme och vila är väll det som hjälper mot förvärkar iallafall..