Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

tekannan skrev 2009-03-17 12:16:12 följande:
    hyperballad Åh, var hittar man en karl som tycker om att stå i köket?? Men skönt att du har ngn att prata med om förlossningen, det är viktigt att förbereda sig. Annars kan hela upplevelsen bli jobbig. Får hoppas du lyckas vända det till ngt du ser fram emot!!
    jag ser ju framemot det men med blandade känslor. vill ju ha bebisen här nu på direkten men samtidigt är jag livrädd för förlossningen..
    (enorm fobi för sprut/blod/sjukhus)

ja jag har alltid tyckt att jag var bra på att baka o laga mat men min sambo håller inte med {#lang_emotions_surprised} så därför vill han göra det istället för han tycker att han gör det bättre {#lang_emotions_frown}
    så ja...
    antingen får man ha en kräsen man eller så får man laga dålig mat antar jag...
    (nu lät det ju illa men det är så att jag gillar vegetariskmat med bönor, linser, quinoa, couscous osv medan han gillar rekordelig husmanskost... dvs han klarar inte av bönor o linser o saker så därför lagar han oftast middag medan jag gör lunch till mig själv för han äter ju på jobbet...)
  • hyperballad
    tekannan skrev 2009-03-17 12:35:01 följande:
    hyperballad Tack för det självförtroendet... Eller? Inte ska han väl säga att du inte kan, klart att du kan! Men visst jag är kanske lite så jag med... Säger inte till mannen att han inte kan men han får aldrig. Köket är mitt! Jag älskar att stå i köket, så jag har mig själv att skylla. Och han håller sig frivilligt därifrån!
    det blir ju så, eftersom jag kan äta sambons mat o han inte vill ha det jag gillar så är det en bra lösning att han gör middagen så slipper han lida av nyttigheter
  • hyperballad

jag läste i mammapraktika (tror jag det var) att man ska sova på vänster sida för då får bebisen mycket bättre syre o så slipper man halsbränna eftersom öppningen till magmunnen då inte blir mosad. har funkat super bra tills nu o jag kan säga att jag kommer aldrig mer sova på vänster sida sen haha
    nu brukar jag lägga mig på höger sida efter sista kissningen för natten/morgonen (oftast mellan fyra o halv sex) o sova sista timmarna på höger sida. i love höger sida kan jag säga.
    åh en extra kudde under huvudet måste jag ha för att kunna andas ordentligt, o sedan en mellan knäna också!

• hyperballad

nu ska jag strax ut i solen, ska promenera till blomster affären o sedan blir det fika med en kompis o hennes söta lilla dotter på 4 månader.

ha en härlig dag idag tjejer!   {#lang_emotions_sunny}

• hyperballad

ja oroa dig inte, alla är ju olika.
    jag har hört att så länge man känner något varje dag så ska man inte oroa sig.
    FL kan ju ge den modigaste hjärtflimmer

• hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 12:07:42 följande:
    Åh va skönt att höra. Jo tack, jag tycker fl är kanonbra, men vissa stunder har man ångrat att man upptäckte fl överhuvudtaget när man läser hemskheter och haft sina oroliga perioder. Men för det mesta är fl bara positivt för mig, som sådana här trådar där man väntar på nåt underbart och "prata" med andra i samma situation Värst tyckte jag det va när jag va nygravid och oroade mig sjukt mkt för mf/ma. Men så är det nog för många.
    precis man läser om alla som förlorar sina barn o ser dessa rubriker om missfall o blir super orolig. det var det jag menade med att fl skrämmer upp en.

sedan skulle jag ju aldrig klara mig utan dessa längta trådarna!
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 14:32:51 följande:
    Exakt! Tur att det positiva överväger det negativa
    precis!
    sambon brukar säga till mig att om jag läser hemskheter så kommer han att ta datorn från mig
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 14:44:25 följande:
    Samma här Eller, ja, han har inte boksavligen gjort det än, men det är nära måbnga ggr, han blir arg om jag läser negativt. Förresten fick brev från fk nu. Jag är beviljad hp!!!! *så lycklig*  
    åh grattis!!!
    gud vad bra!!
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:06:05 följande:
    vad skönt chanell! du blev inte den första som vart omplacerad till en biljettlucka:D chesa för mig tog det ca två veckor att få svar efter jag skickat in omplaceringspapper
    jag har inte skickat in något omplaceringspapper, hmm måste man det?
    alla dessa papper gör mig virrig...
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:23:07 följande:
    men det skadar säkert inte om du skickar in "begäran om omplacering" blanketten
    hmm har inte hört något från dem men det var nog en vecka sedan jag skickade in blanketten...
    finns ju ingen möjlighet heller att bli omplacerad o min chef har inte skrivit på något alls för det fick jag höra att det inte behövdes.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!