• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Marinero skrev 2009-02-22 17:55:29 följande:
    Läste ganska nyligen att det inte har ngn betydelse för mjölkflödet efter förlossningen. Undara om jag kommer läcka, tycker bröstvårtorna känns lite mer ömma igen, fast på ett annorlunda sätt. Min kompis fick aldrig råmjölk alls.Ang fostervaten, det enda jag vet är att det ska lukta typ sperma eller sött. Va själv orolig ett tag för jag va titt som tätt blöt i trosan (intressanta detaljer va ) Men de visade sig att jag ibland bara läckte urin, vet inte varför, men hux flux när jag stod upp o gjorde nåt rann de bara till Får så fortfarande ibland, vet inte varför. Men har ni upplevt att ni plötsligt blir akut kissnödiga?? Jag kan sitta här vid datorn o helt plötsligt trycker de på blåsan som attan, och sen försvinner de lika fort.
    ah, slipper jag oroa mig för att de ska bokstavligen spruta konstant sen då!:D
    tuttarna alltså

jag blir akut akut kissnödig, ofta vaknar jag på nätterna och måste rusa, ofta kommer det inte så mycket utan den ligger och tynger på kissblåsan o sparkar där, kan också vara svårare att hålla sig känns det som när den ligger mot urinblåsan... speciellt om man hostar till.

Tränar ni mycket knipövningar?
    ni som har barn sen tidigare, vad "händer" med dessa muskler efter förlossningen?

Nu i 25 fulla veckor börjar det kännas riktigt kul i magen, man känner verkligen hur den vänder sig och hela magen rör  sig, ibland kan det sticka ut som en rumpa på ena sidan magen:) Värst var det när jag låg magsjuk, den måste blivit riktigt störd för fy*fan vad den härja och rulla runt, konstant!
  • bebek
    Fröken Vennberg skrev 2009-02-22 18:51:31 följande:
    men om vattnet har gått. kan an stoppa då? är det inte för stor infektions risk då? det är ju okej om det läker, då fylls det på. så det är ju inte "tomt".men dom la in enn svart tyg bit i min trosa för att se om det var vatten eller ej. ingen som varit med om det?
    jag tror om jag fattade rätt att om slemproppen går så finns det infektionsrisk..
    men det kanske är bäst du kollar upp det där imorn om du misstänker att du läcker..
    trodde också att det rann fostervatten ett tag, men det var troligtvis flytningar sa bm, det är ju mycket hormoner som rumlar runt..
  • bebek
    skrattmaja skrev 2009-02-22 19:22:16 följande:
    japp är beräknad till 28 maj enl UL men min uträkning efter senaste mens säger 3 juni så jag tror att det hamanr mitt emellan....ang knipövningar tränade jag det förra grav och efter förra förlosning och på efterkoll sa bm att det såg bra ut så jag kör likdant denna gång o hoppas på det bästa!ang attt läcka råmjlk så gjorde jag det inte förr agrav men när väl johanna var född sprutade mjölken o jag hade ett par tuffa dagar innan det stabiliserade sig, likadant nu dvs ingen råmjölk ännu!!!
    tränade/tränar du knip varje dag?

uff kläm på min tutte nu o det rinner ut mjölk, suck... känns som om jag gärna sluppit det fram till förlossningen, då har man väl ingen mjölk alls istället.
    fan vad positiv jag är:D
  • bebek
    Marinero skrev 2009-02-22 20:42:22 följande:
    Ursäkta att jag tjatar, men jag kan ju bara läsa typ vart fjärde inlägg här Och just i den här tråden, inte i nån annan. Fattar inte att den håller på såhär... Ja va ot skit samma. De kanske blir bättre imorgon
    just den här tråden, haha bara för att jävlas:P

Ja det är en fashinerande känsla man känner hur barnet blir starkare och större i magen... och tyngre:) snart hela kilot tungt här läste jag! 

känner ni er supergravida eller är det bara en bulle på framkroppen? :)
    tänkte för måste vara någon/några månader sen i forumet var det om illamående, ömmande bröst, trötthet osv:)
  • bebek

oh jag gör knipövningar lite då o då, tror det är viktigast att träna dem om man inte tränat så mycket i sitt liv, annars kan man få svårt att hålla tätt efter förlossningen. fick en massa papper hos mvc. men man ska knipa, hålla så länge man kan sen knipa och försöka hålla medans man hostar till.

Det där med att bli klippt o spricka låter läskigt...
    så syr dem? och så en massa stygn, man lär ju inte kunna sitta eller göra sina behov sen?

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-23 15:58:54 följande:
    Hur som helst så brukar det göra jävulskt ont att gå på toaletten efter en förlossning. Har man blivit klippt eller spruckit så svider det ganska mycket att kissa framför allt..det kan även vara svårt att göra nummer 2...Detta berättade ingen för mig innan min första förlossning...däeför delger jag er gärna denna kunskap*ler*
    säger bara en sak... ouch.....
  • bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-02-23 19:20:46 följande:
    Mina förlossningsberättelser ligger inne hos mig om ngn vill läsa, men min första var ju lite dramatisk. Andra gick jättebra!
    jag bestämde mig nog just för att kanske läsa din berättelse EFTER min förlossning... haha
    nej kanske lika bra och höra, inte gå runt o tro att det är plopp sen klart. många verkar berätta om tiden efter förlossningen, att de inte hade en aning om vad som kunde ske, verkar jobbigt.

Jaja vilket som känns det som om man ändå inte har något val, ut ska den, spelar ingen roll hur nervös/skraj/rädd man är... man har liksom inte så mycket att säga till om på den punkten känns det som:)

men jag är faktiskt jädrans rädd för akut kejsarsnitt....
    har deklarerat för karl att jag absolut inte vill sövas om det sker, min största rädsla är att bebisen ska fastna..
  • bebek
    ploppen skrev 2009-02-23 22:58:50 följande:
    Alltså, jag förstår om man har ett jobb där det helt enkelt inte fungerar att jobba när man är gravid,av olika skäl. Men ni som ska gå hem snart, är ni inte rädda för att få det långsamt av att gå och vänta? Eller är det jag som har ett tråkigt liv?
    haha jag tyckte det skulle bli aptråkigt att gå hemma men nu börjar jag längta lite:)
    Gå och pyssla och boa hemma, försöker lära mig laga mat, olika pysselprojekt, träffa vänner,...
    känns ovanligt men samtidigt så är man ju inte lika pigg.. jag som jobbat som bartender/resturang längre tid kunde inte somna innan tre på natten.. nu kan jag däcka tio!  fast jag trivs ju så bra just ni, gå och jobba lite luncher ibland :D men har jag stått upp i mer än 6-7 timmar börjar jag längta hem.. väntar fortfarande svar om att få hp från april, tror det är lagom två månader innan, kommer jag ändå inte komma förbi mellan borden på jobbet..
  • bebek
    bäbis m skrev 2009-02-24 16:07:43 följande:
     Mitt illamående håller i sig och kommer väldigt kraftigt och oväntat ibland samt att näsblodet bara kan forsa men det känns ganska lindrigt jämfört med vad många andra lider av. Någon mer som lider av näsblod i tid och otid? Jag har köpt näsolja för att mjuka upp slemhinnorna men det gör nästäppan ännu värre. I övrigt så njuter jag av en liten gravidkula och av att se barnet rulla runt där inne i magen..Både jag och sambon kan se hur den rör sig nu i vecka 23. Såå spännande.
    Har också börjat fått tillbaka illamåendet, ofta i samband med yrsel.
    eller så mår jag lite illa för jag börjat äta massa järn..
    Men blöder också näsblod!! speciellt på mornarna/förmiddagarna! o ibland resen av dagen också, ser otroligt sexigt ut att gå runt nyvaken med två papperstussar i snoken;)

Lakehill: o ni andra också förresten, något bra boktips? och någon som har något otroooligt gott bakverk att dela med sig av? :)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!