Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Vi som väntar junibebisar del 2!

Smulan87 skrev 2009-01-24 23:27:49 följande:

nej sant ^^ men för ironins skull ;> jag äter på sin höjd choklad, har tappat suget för godis och sådant trams, blir mest mackor och så..>.<
    Hade också tappat suget för sött. Men det har kommit tillbaka! Med stormsteg!! Bakade bullar idag OCH köpte godis... Det är ju ändå lördag!
  • MissMurrig

Jag har tagit ut min peircing nu, för det nedersta hålet var inne i naveln förut, men nu är det ovanför navelt, så jag såg det som ett tecken på att det börjar bli dags att ta ut den. Min kompis har peircing, hon tog ut sin, och försökte hålla hålet "vid liv" genom att trycka igenom smycket någon gång under graviditeten, men hon hade jätteont i hålet i ett par veckor efter. Hon har nu kunnat stoppa tillbaka smycket utan att hålet har växt igen.

Min tatuering på magen har blivigt ihoptryckt under magen istället för att tänjas ut, så det verkar inte som om det kommer att sträckas ut nåt...

• MissMurrig

Jag hade velat kunna gå på väntabarn-gympa, men jag har ju fått foglossningar, så jag får nöja mig med magplasket(vattengympa) som börjar i mars. Ska bli kul! Men ska nog testa lite gravidyoga iallafall...

• MissMurrig

Jag börjar undra hur jag ska klara lillens sparkar om 3 månader... Jah kan nu känna att jag hojtar till för att han prickar in jättekänsliga ställen redan nu, han är stark!

• MissMurrig

bäbis m skrev 2009-02-03 20:30:53 följande:

Appropå massage..Hur har ni med rygg/svanskota? Jag blir lätt väldigt trött och funderar vad bästa medicinen är. Har funderat på massage men samtidigt läst att massage går bra men att man bör ta det lite lugnt i ryggslutet..Någon som vet mer alt har bra förslag på botmedel?
    Jag har foglossningar i svanskotan, det känns som att svanskotan ska gå sönder ibland när jag sätter mig/ställer mig upp, tar långa steg eller böjer mig. Jag har fått testa ett bälte hos en sjukgymnast, det har fungerat lite iallafall, så jag ska beställa ett eget.
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 19:44:35 följande:
    Nej dom är stentuffa idag, men nu gäller det din och barnets hälsa, och jag anser att en sjukskrivning för dig är mycket befogat!! Så jag hoppas du inte får problem med dem! Håller tummarna. Själv har jag två och en halv månad kvar att jobba ungefär. Jag jobbar på båt och får inte jobba efter 7:e månaden för vibrationerna. Men jag funderar på att ta semester ett pass, vilket innebär att jag redan kan gå hem ungefär början på april, det ser jag fram emot Jag försöker fixa körkortet oxå, och känner mig rätt så stressad över det om jag ska ha kortet innan somarn, och då är det ju bra att ha lite extra tid innan barnet.Ang vattengympa så ska jag oxå börja på det. Jag hittade en simhall alldeles här i närheten som kör vattenjympa varje torsdag, så jag tänkte börja på det plus simma nån dag i veckan.
    Vad är det för båt du jobbar på?
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 20:12:33 följande:
    Jobbar på tysklandsbåten mellan Gbg-Kiel.Fick ett mejl från Liberoklubben där det just skrivs om stress på jobbet m.m.www.dialogportal.dk/Services/Site.aspx...
    Du är du och min mamma nästan kollegor (om du jobbar på Stena) Hon jobbar på Carrier, på "parkeringsplatsen" brevid.
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 21:21:29 följande:
    Ja det är Stena jag jobbar på. Ja Carrier står ju bakom våran båt, då kanske jag sett henne på håll när jag sprungit på akterdäck
    Ja det har du säkert En kort knubbig kvinna som springar av och på båten varannan dag på rasten. Hon åker alltid hem på sina raster, även fast det bara är mellan 13-15. De är ju bara typ 5-6 kvinnor som jobbar på den båten också. Du bodde i Alingsås va? Hur gammal är du? Är det jobbigt att åka till och från jobbet om man inte har bil då?
  • MissMurrig
    Marinero skrev 2009-02-05 22:03:23 följande:
    Ok ja jag ser ju inte de som jobbar där borta, och jag har vart på en del andra båtar men inte just dom blå båtarna. ja jag bor i Alingsås, men jag jobbar en vecka och ledig en vecka, eller rättare sagt, varannan vecka kör jag sex dagarspass, och varannan cecka åttadagarspass, sen är jag ledig likadant, så jag slipper pendla Innan bodde jag i Gbg så då hann jag åka hem ibland. Men funderar lite på hur de kommer bli när barnet är fött och man ska tillbaka och jobba. Hur ska jag klara av att lämna mitt barn i en hel vecka??? Usch jag fasar lite för det redan. Jag skulle vilja jobba 50 procent, men det gäller ju att sambon har ett välbetalt jobb. Jag fyller 33 i april. Vart bor du? Är du oxå från Gbg?
    Ja det är ju det som är nackdelen med att jobba på båt så. Ett tag kunde mamma jobba på Danica på dagpass, alltså åka kl 10 när båten åkte åch kom hem kl 18 när båten var tillbaka... Men det har ju alltid varit ett litet problem hemma, pappa är inte förtjust i att vara "ensamstående" i 2 veckor i sträck.
    Jo jag är från gbg, min pojkvän har massa släkt i Alingsås, och jag tänkte att om du var därifrån kanske du kände någon, om du var i vår ålder.. Inte för att det är jättestor skillnad på 25-33, men det är ju inte de man umgicks med i skolan och så...
  • MissMurrig

I natt i drömmen kunde jag ta ut bebisen ur mage i sin säck, så man kunde se hur den såg ut och så, fast att det inte var dags att föda, sedan kunde jag stoppa in den igen... Sedan skulle vi köra någonstans, men min mamma var hög(vilket är helt knasigt) och jag var bara "lite" hög så jag körde, men det var massa poliser ute så jag fick se ordentlig ut bakom ratten...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!