Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

Har också en förkylning som hänger kvar sen julen som jag inte blir av med. Märker att det tar längre tid när man är gravid.

• LakeHill

Tickollina skrev 2009-01-16 18:13:04 följande:

Japp här blir det tvillingar...två små pojkar...fick behålla mitt BF men med största sannolikheten kommer jag att föda tidigare.
    Vad roligt - GRATTIS! Spännande! Hur var det, hade du barn sedan tidigare eller blir dessa två först ut?
  • LakeHill

Kkarin skrev 2009-01-17 11:13:00 följande:

Måste ju berätta att min sambo äntligen berättat för sina tonårspojkar att de ska få ett småsyskon runt midsommar! Den ene hade svarat: "Jaha" och den andre "Jag ska på hemvärnsövning då". Det känns så skönt att de vet. Nu kan jag klä mig i kläder som framhäver lilla magen.
    Vad skönt att han äntligen berättat, så du får va gravid i lugn och ro och njuta av det!
  • LakeHill

Hehe, vi får ju "pseudotvillingar" eller vad det nu kallas när man bara har ett års mellanrum mellan barnen. Men jag tror nog att riktiga tvillingar innebär lite mer jobb. Men säkert enormt mycket glädje också!

• LakeHill

bebek skrev 2009-01-17 12:05:48 följande:

Kkarin skrev 2009-01-17 11:13:00 följande:
    åh vad skönt att det gick bra:D Lakehill: pseudotvillingar? fyller dina barn år på samma dag? :)
    Nej, det kallas tydligen så när man har mindre än 18 mån mellan barnen.
  • LakeHill

Jo det är en konst med amningen. Men inte ens om man får igång amningen bra kan man vara säker. Jag måste börja ge sonen tillägg vid ca 1 månad då min mjölk inte var tillräckligt näringsrik så han gick ned i vikt. Sedan delammade jag. Men vid ca tre månader vägrade han bröstet, det gick så mycket snabbare att få mat från flaskan och han har alltid varit en otålig en när han är hungrig Tyvärr fick jag i början ångest över detta pga den amningshysteri som finns. Har dock senare hört att den är väldigt överdriven. Tråkigt tycker jag att amningshysterin leder till att många mammor som av olika anledningar inte kan amma så länge eller amma alls blir ledsna o kanske t.o.m. deprimerade. Man är ju väldigt känslig när man just fött barn och behöver stöd och peppning, inte några moralpredikningar över amning.

• LakeHill

Veronica83 skrev 2009-01-19 10:10:21 följande:

Det sägs ju att bebisen blir som en kamin för mamman och att hon kommer att vara väldigt varm av sig under graviditeten, men jag fryser som vanligt. Hade varit skönt att få vara lite varm. Någon här inne som blivit varmare sedan graviditetens början?
    Förra graviditeten kom grav-svettningarna först på slutet, typ sista 1-2 månaderna. Frös fram tills dess. Gissar det blir likadant denna gång.
  • LakeHill

Smulan87 skrev 2009-01-19 13:57:04 följande:

är det bara jag som fått ont i naveln? asså den blir ju mer och mer obefintlig, men de gör ont ibland i den, haha!
    Hade jag i förra grav, minns inte i vilket skede jag fick det, men det var när magen började växa ordentligt, det spände jättemycket över naveln och det kändes som om bebbens fot var där hela tiden på insidan så att det spände ännu mer.
  • LakeHill

Kunde knappt röra vid naveln då, ska jag tillägga, den var sååå öm.

• LakeHill

längtan09 skrev 2009-01-20 23:42:13 följande:

hyperballad skrev 2009-01-20 23:36:23 följande:
    tack för ditt svar Chansen är ju liten att den fortfarande finns kvar, men chansen är ju ännu mindre på fredag när nästan alla fått lön. Blir nog att vi åker och tittar om den finns kvar imorgon.
    Håller tummarna! Du får berätta hur det gick sedan!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!