Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-01-17 21:48:41 följande:
    Katta86 skrev 2009-01-17 21:19:35 följande: Oh vad roligt:) på måndag alltså?... alltså inte brösten utan UL:P hrm.. ät det verkligen så hemskt att börja amma?
    Antar att det inte är det för alla men jag hade så ont att jag i princip grät varje gång!
    Men sen tog sonen fel så jag hade sår och grejjer.. Så det är också ett tips, var stenhårda på BB med att få hjälp med amningen så att ni lär er rätt från början! Vi fick ingen hjälp alls!
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Katta86
    bebek skrev 2009-01-18 12:35:51 följande:
    Mmm man tänker inte att amning ska vara så komplicerat, bara slänga fram tutten o barnet suger mjölk typ, men det börjar mer o mer gå upp för mig att det verkar vara en konst att få både brösten att må bra o barn att suga rätt... Men jag har hörts många klaga på att de inte fick hjälp med amning från början på bb.. ändå propagerar de på mvc/bvc för att man ska amma
    Precis det är därför man verkligen ska vara hård med att få hjälp. Men som förstagångsföderska vågar man ju inte alltd eller man vet inte vad man kan ställa för krav. Iallafall gjorde inte jag det! Den här gången kommer nog inte jag vara så rolig att ha som patient! =)
  • Katta86
    3barnsmor35 skrev 2009-01-18 14:55:12 följande:
    Absolut är det så, det viktigaste är att barnet blir mätt och att mamma och barn mår bra.Jag känner att jag vill ge det en chans denna gången också, men jag tänker inte gråta blod om det inte funkar nu heller.
    Så känner jag också! Sen kanske jag inte kommer att vara lika snabb med att sluta amma helt denna gånen heller! Med sonen var det mer antingen eller men den här gången hoppas jag på att kunna variera om jag har väldigt ont eller så..
  • Katta86

Jag fick till och med ett påhopp från läkaren på BVC när jag slutat amma efter 5 veckor för det är jätte viktigt att barnet får bröst mjölk! Då var jag nära tårar! Bytte läkare snabbt efter det!

• Katta86

Åh vad jag är besviken just nu! Vår son har haft magsjuka i några dagar nu och mannen och jag har spritat händerna halva dagarna men nu verkar det som att maken har åkt på magsjuka iallafall! Han har redan sprungit på toa flera gånger så värre lär det ju bli..
    Och vi som ska på UL i morgon! Bara att ställa in sig på att det inte blir av! Gråter

• Katta86
    Nej jag blir nog inte sjuk men maken var nyss inne och spydde också.. Kul.. Har man gått i tre månader och väntat på att UL dagen ska komma så får man säkert vänta flera veckor till! Så surt! Och så kan jag inte låta bli att vara sur på maken heller!
  • Katta86
    MissMurrig skrev 2009-01-18 21:07:50 följande:
    bebek skrev 2009-01-18 19:20:19 följande: Jasså? Kollade på ett programm om tvillingar på TV, där sa de att enäggs delar säck och modrkaka, och tväggs har varsin...
    Hm.. Konstigt.. Jag har hört att man måste göra testerr efter födseln för att se det!
  • Katta86

Hur som helst måste det ju vara bättre att dom har en varsin? Större chans att inte den ena snor all näring?

• Katta86

Vi kom iväg iallafall! Maken har inte haft några symptom i dag så vi chansade!
    Och det var en jättefin bebis med ett tickande hjärta och det var bara EN! Haha! Åh vilken lycka det är! Låg där och grät! Hade en jätte bra sköterska också! 4 fina bilder fick vi med oss hem!
    Bebis var inte still en sekund! Hoppade bokstavligen runt som en kanin där inne till och med sköterskan skrattade åt den! Precis som storebror med andra ord!
    Och min känsla av att det är en pojke blev ännu starkare när vi var där. Rätt som det var fick vi se den underifrån och jag ropade till att där är en snopp! Och maken såg det också! Men det kanske bara var navelsträngen..
    Men som jag känner nu så skulle jag bli riktigt snopen om det är en flicka! Är så säker på att det är en pojke!
    Lite trist att jag blev flyttad 10 dagar bara.. så 4 juli ä'r jag beräknad nu..
    Ååååh i dagär jag glad!!

• Katta86
    bebek skrev 2009-01-19 18:09:40 följande:
    Oh vad skönt! :D tänkte på dig idag faktiskt och hoppades att ni skulle komma iväg!Vad tror storebror att han får då?
    Anton är ju så liten än at han inteens förstår att han ska bli storebror än tror jag.. Inte kan han uttrycka det iallafall.. Det enda han uppfattat är att man får dra upp tröjjan och klappa på mammas mage.. Inte alltid lika kul när det är folk i närheten! Haha
    kicki08 skrev 2009-01-19 20:31:41 följande:
    Katta86: vad hade ni för datum innan UL? 10 dagar är väl ganska mycket att bli flyttad ?
    Enligt mensen skulle bebis komma 24/6. Men jag var beredd på att bli flyttad en vecka iallafall för jag använde ägglossningstest och det stämde inte alls ihop..
    När jag väntade sonen blev jag flyttad från 6/8 till 24/8...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!