Inlägg från: dagdrömmare |Visa alla inlägg
  • dagdrömmare

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag har också sammangdragningar från och till, iblans när jag stressar upp mig och ibland när jag bara sitter och vilar men de gör inte ont och komma bara ibland och aldrig i följd så jag är ite orolig. Det är ju onda och täta sammandragningar man ska akta sig för.

Sammandragningar är ju tillför att livmodern ska öva sig inför förlossningen.

Förra graviditeten drömde jag att jag födde kattungar. ;-/

• dagdrömmare

chanell precis så känns det. Sammandragningen kan vara i hela livmodern eller bara i mindre områden och så länge de inte gör ont så ska det inte vara någon fara.

• dagdrömmare

har läst ikapp några sidor nu och svar lite utan att veta vem som frågat

Om vattnet går tidigt så återbildas vattnet igen. Det gör det även under förlossningen. En väns vatten gick på nyårsafton och dottern föddes först fyra dagar senare. Man får dock inte gå hur lång tid som helst efter att vattnet har gått pga infektionsrisken. Det är dessutom ovanligt att allt kommer ut på en gång utan det sipprar ut lite då och då i samband med sammandragningar.

Vi tänker vara hemma i 1.5 år. Var hemma så länge med dottern och tycker det var en lagom ålder att börja på förskolan. Men om jag fick välja skulle jag vilja var hemma flera år. Nu är jag hemma på halvtid istället eftersom jag studerar och inte är mycket i skolan.

Ang magstorlek så fick jag förr förra veckan höra att magen knappt syns på mig och veckan efter att ja ser höggravid ut och kunde föda när som Själv tycker jag magen är alldeles lagom

• dagdrömmare

hej hej
    ni som redan har barn vad ska ni inhandla?
    Jag har tänk köpa ny madrass till själsängen
    nya små mjölk/ersättnings/välling flaskor
    lite sommar kläder
    ny skötbädd
    blöjor

har jag missat nått

• dagdrömmare
    Svar på #1022
    Ja just det ståbräda har jag glömt.
    en ny filt tänkte jag köpa med har sett en så fin randig från imsevimse i ekologisk bomull. Tänkte ha med den till BB och ha den som täcke sen hemma.

Bärsjal har jag redan 8 st så fler behövs inte även om jag är sugen på minst en till
  • dagdrömmare

favorit beror på vad de ska användas till. Till bebisen blir det nog hoppediz trikåsjal som blir favoriten alternativt sino trikåsjal när det är varm eller babydesign Ecowrap vävd långsjal när jag ska amma i sjalen.
    Till stora tjejen är det sjalen på min presentations bild en lång vävd tunn hoppediz som är favoriten när jag bär på ryggen och min Taylor made sling (ringsjal) i ekologisk bomull om man bara ska bära en kort stund.
    Enligt mig behöver man minst 3st sjalar för att fylla alla sjalbehov

• dagdrömmare

förra graviditeten skickade jag in ansökan och FP i dec och fick mitt beslut i mars (efter att Hanna fötts) efter många samtal. Det kan strula en del om man inte har ett fast jobb utan som jag har jobbat på timmar och på olika ställen och studerat då och då. Det var MÅNGA papper de ville ha, suck

• dagdrömmare

man ska ansöka om FP innan så att allt är klart med hur mycket pengar man får sen måste man ringa så fort sommöjligt när barnet är fött och anmäla att man ska ta ut föräldrardagar/pappadagar från och med...

• dagdrömmare

jag sprack också och blev sydd hade inte ont alls de två första dagarna kunde sitta och göra nr2 har mest ont i handen där jag haft en nål för dropp

äckelvarning...
    jag tyckte det gjort ont sen när avslagen kom igång och blodet torkade fast och klibbade ihop. När jag skulle gå på toa gjorde det ont men om jag duschade med handdusch samtidigt så blev jag både ren och fick bort den mesta smärtan. Så handdusch är mitt hetaste tips

• dagdrömmare

bebek skrev 2009-02-25 10:27:20 följande:

fastna i bäckenet! är ju så väldigt liten i kroppen, alltså höfter, axlar osv..om jag då får en stor bebis så kan det bli svårt.hrm, jo jag vet men om valmöjligheten finns så vill jag inte sövas, men önskar innerligt att jag kan föda normalt.
    Jag har hört att bredden på höfterna på utsidan säger lite om hur man är på insidan. Känner en kvinna som var pytteliten och smal typ 145cm och hennes man var stor och lång och hon födde fram tre stora barn utan några problem.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!