Inlägg från: Linda 89 |Visa alla inlägg
  • Linda 89

Vi som väntar junibebisar del 2!

Okej usch vad orättvist. Fast det händer inte varje kväll men det är väl bättre att vara på den säkra sidan =). Hur är det annars för er i era graviditeter? =P

• Linda 89

Okej usch vad orättvist. Fast det händer inte varje kväll men det är väl bättre att vara på den säkra sidan =). Hur är det annars för er i era graviditeter? =P

• Linda 89

chanelll: Jag är också kissnödig typ hela tiden och blir så irriterad efter att jäktat till toaletten och det typ bara kommer några droppar. Men jag slipper ju snart det =P.

• Linda 89

Själv har jag bara 78 dagar kvar, längtar efter ungen och vill att tiden ska gå snabbare =).

• Linda 89
    Marinero skrev 2009-03-18 21:08:15 följande:
    Jag har 102 dagar kvar men känner inte alls så mkt sparkar, och vaknar inte av bökande på nätterna. Känner ju nästan hela tiden att den rör sig men inte så fasligt mkt sparkar. Är det olika de där eller e de nåt man ska va orolig över?
    Min unge rör sig mest på kvällarna när jag ska sova, ser verkligen på magen när den vrider och vänder på sig. Sen när den sparkar så rör sig magen flera cm känns det som =P.
  • Linda 89

Var hos barnmorskan idag, lillen sov så gott men efter att barnmorskan var klar med att ta sf-måttet så hade den vaknat och när vi skulle lyssna på hjärtljuden så protesterade den genom att sparka bort apparaten. Hon försökte att lyssna ett bra tag men när ungen inte gav med sig utan fortsatte sparka så gav hon upp =P.

Men det var inget fel på hjärtljuden på ungen, det som var fel på mig var att mitt HB låg på 113 så blev att gå och köpa järntabletter som jag ska börja äta nu =/.

• Linda 89
    Pian80 skrev 2009-03-20 08:31:30 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-19 20:00:07 följande:
    En envis unge . Trist att äta järntabletter, jag har sluppit hittills och hoppas att det förblir så.
    Haha ja =P. Åh lyllos dig, jag trodde jag skulle klara mig, men nej nej så blev det inte =/. Men vad ska man göra? =P.

Min storasyster sket i att äta sina järntabletter för att hon blev hård i magen, men det är väl inte bra för ungen om man inte äter dem ?
  • Linda 89

Pian80 : Okej, jo men är det inte bättre med att stå ut med att vara hård i magen än att sluta äta dem och ha dåligt HB?

• Linda 89

Bebek: Okej, jo dem flesta äter nog järntabletter =P.

Pian80: Haha okej =P.

• Linda 89

MissMurrig: Såg att du har BF dagen efter mig =P.

• Linda 89

Jag tycker det är as jobbigt att gå upp 05.30 på mornarna för att gå till skolan =/. Ska i alla fall försöka gå så länge jag kan sen får jag mammaledigt till Ht-10 =).

• Linda 89

Frågar samma sak som hyperballad. Vad är det för kurs? =P

• Linda 89

Haha okej två olika uppfattningar =P. Men måste man gå på den kursen eller är den bara bra att ha gått på?

• Linda 89
    längtan09 skrev 2009-03-23 14:19:53 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-23 14:18:21 följande:
    Den är bara bra att ha gått på, inget tvång.
    Okej nej för tänkte att det kanske inte erbjuds på alla Försäkringskassor heller och våran har flyttat in i vårat stadsbibiliotek så dem kan knappast hålla någon kurs där. Och sen känner jag att jag inte har så mycket tid heller som jag skulle vilja ha =P.
  • Linda 89

Går in i v.31 om mindre än en halvtimma =P.

• Linda 89
    Veronica83 skrev 2009-03-29 18:32:52 följande:
    Sitter och funderar på graviditetsförsäkring. Någon som tecknat? Vet inte vilket bolag eller om jag ska välja gratis eller en som man betalar för.Skulle vara tacksam för tips.
    Jag funderar också, ibland funderar jag ens om man behöver det =(. Jag har inte ens någon livförsäkring på mig själv så skulle behöva det med. Men blir väldigt förvirrad av alla olika försäkringsbolag =/.
  • Linda 89

Usch går in i v.32 i morgon =P. På lördag är det BARA 2 månader kvar och sen kommer ungen =). LÄNGTAR!

• Linda 89
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:24:23 följande:
    Visst är de spännande!? :) jag drömmde inatt om att jag skulle föda sedan att jag bara var i vecka 30 verkade ingen bry sig om.. skulle föda här hemma i min soffa, jag sotd och kollade på magen i spegeln och fick förlossningsrädlsa i drömmen, suck haha! tänkte de är ju fel vecka!! men alla bara ropade på mig att, KOM NU LINA, nu sla du krysta :P och fy fan vilken ful unge asså, såg ut som en alien på tre år eller ngåot men mycket långt hår >.< ILLA
    Haha ja det är spännande =P. Haha okej låter inte som någon vidare bra dröm det inte =/. Min sambo håller hela tiden på och skämtar om att det är en alien jag har i magen, men det är det inte alls =).

Haha jo precis, jag har också haft förlossningsdrömmar, undrar varför när det är så pass många veckor kvar =P.
  • Linda 89
    Smulan87 skrev 2009-04-02 14:31:51 följande:
    nej de var ju inge nrolig dröm, för jag tyckte han bara var ful :P suck :Pman kan ske förbereders sig med drömmarna eller ngåot? helt mentalt kanske..? :D
    Jo man kanske gör det =). Fattar inte varför alla går runt och frågar om man har ångrat sig eller om man är rädd inför förlossningen?

Jag har inte ens tänkt något på förlossningen ännu frånsett drömmarna då =P.

Fan jag hade världens värk igår, kunde inte ens sitta ner. Det var som om någon högg mig med en kniv eller något i vänster lår =/. Fattar inte vad det var för något för det är helt borta idag =).
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!