• Pian80

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-03-10 13:06:34 följande:
    ja jätteskönt! gå hemma o pyssla. o vad alla ni som är här bor i sydsverige, känner mig lite ensam som väääästmanlääänning här. Ja jag har redan halv gett upp att jobba heltid.
    Du är inte ensam, jag bor i Västerås. Så vi är två .
  • Pian80

Jag var hos BM igår och blev vägd. Förvånande nog hade jag bara gått upp 5 kg sen inskrivningen. Jag trodde att det var betydligt mer!

• Pian80
    kicki08 skrev 2009-03-11 09:05:36 följande:
    jag är sån där som i hela mitt liv fått kämpa stenhårt för att hålla vikten och gå ner i vikt. har aldrig fått något gratis.Måste alltid varje gång träna bort det onyttiga jag ätit. annars går jag genast upp i vikt. för att inte gå upp i vikt måste jag äta väldigt lite och nyttigt.Det är skitdrygt... Så nu när man är gravid är det riktigt jobbigt. Man kan ju inte direkt äta mindre mat än man behöver nu.
    Nä, det är ju inte lättare när man är gravid... Jag är som du, därför är jag så förvånad att jag bara gått upp 5 kg för jag har itne dirkekt tänkt på vad jag äter. Och jag rör mig inte så mycket heller...
  • Pian80
    Svar på #1898
    Din stackare . Hoppas att det går över snabbt!
  • Pian80

hyperballad
    GRATTIS!!! Blir alldeles rörd när jag läser om frieriet.

bebek
    Var ungefär likadant för oss när bebis blev till, fast det tog nog kanske tre veckor .

mysare
    Beklagar verkligen din mammas bortgång.

• Pian80

bäbis m skrev 2009-03-16 14:56:12 följande:

Mmm jag låg närmare den övre normalkurvan än medel på mätningen v25. Skumt att det kan ändras så fort men som sagt så länge barnet mår bra så. Blir bara lite fundersam om jag samlar på mig en massa onödig vätska. Märker ju på benen att det samlas där i alla fall. Lite jobbigt med stövlar på jobbet osv trots stödstrumpor. Åh, eller hur. Längtar såå tills denna lilla krabat som för tillfället glatt rumlar runt i magen istället kommer ligga uppepå magen/bröstet och försöka fokusera blicken på sin mamma och pappa. Vill ha juni NU!
    Min BM sa att det är vanligt att man ligger högt på den första mätningen eftersom det är svårare att få ett "exakt" mått. Jag hade också SF 25 i v 25 (24+1).
  • Pian80
    Marinero skrev 2009-03-18 08:58:06 följande:
    Då har vi ungefär en lika skonsam graviditet Lider också av onda ligament och det kan göra nåt så djävulskt ont. Kissar på nätterna är det enda jag lider va.
    Jag har också en skonsam graviditet hittills i jämförelse. Behöver inte ens kissa på nätterna . Däremot får jag ont i svanskotan framåt eftermiddagen då jag i princip sitter ner hela dagarna på jobbet.
  • Pian80
    3barnsmor35 skrev 2009-03-18 10:45:38 följande:
    Helt ärligt så är det jättebra, jag gjorde egna isbindor efter jag kom hem från BB med tjejerna. Man är så svullen och öm (spec om man är mkt sydd) så att skölja upp lite bindor o ha i en påse i frysen till natten är guld värt!Ett bra tips som jag hade glömt bort!
    Blir det inte blött när de tinar då?
  • Pian80

Jag har inte börjat läcka mjölk ännu. Har en fåfäng förhoppning om att slippa...

• Pian80

Ja FL är både bra och dåligt . Ibland hittar man för mycket som man inte vill veta.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!